Sunday, August 09, 2015

Tsakthan Randomly - Η παγκοσμιοποίηση και οι σκεπτικιστές

  • Οι λάτρεις της παγκοσμιοποίησης έχουν φτάσει στο σημείο να αφήνουν την τύχη του κράτους στα χέρια των εργολάβων κηδειών.
  • Όμως υπάρχουν και οι σκεπτικιστές που κάνουν πως δεν βλέπουν -και κάποιοι εξ αυτών δε μπορούν να δουν- τις όποιες αλλαγές έχουν συντελεστεί.
  • Προχωρούν τόσο  πολύ ώστε να θεωρούν  ότι στην πραγματικότητα η παγκόσμια οικονομία είναι πιο κλειστή και από την προ-1984 περίοδο ανάπτυξης του καπιταλισμού. Ούτε θεωρούν ότι υπάρχει υψηλότερο επίπεδο ολοκλήρωσης όπως τότε.
  • Τέλος, αμφισβητούν την άποψη για την ύπαρξη κόσμου χωρίς σύνορα.
  • Θεωρείται ότι υπό το μανδύα της παγκοσμιοποίησης επιχειρείται να επιβληθεί ως αναπόφευκτη η σκόπιμη ιδεολογικά διαδικασία της οικονομικής φιλελευθεροποίησης που υποτάσσει τα κράτη και τα άτομα στις ολοένα και πιο επιθετικές δυνάμεις της αγοράς.
  • Εντός αυτής της τάσης ορισμένοι δέχονται ότι έχουν γίνει βήματα προς την παγκοσμιοποίηση αλλά δεν ήταν τόσο στέρεα με αποτέλεσμα σε κάθε αποτυχία να υπάρχει η αντίστροφή πορεία προς το «τέλος της παγκοσμιοποίησης».
  • Οι εμπορικές και επενδυτικές ροές απέχουν πολύ από το να είναι παγκόσμιες.
  • Αντιθέτως, σε πολύ υψηλό βαθμό συγκεντρώνονται στο τρίγωνο Βόρεια Αμερική-Ευρώπη-Ιαπωνία, αφήνοντας απ’ έξω τις αναπτυσσόμενες χώρες για τις οποίες υπάρχουν μόνο ψίχουλα: μόνο 16% των άμεσων ξένων επενδύσεων πήγαν στα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού στις αρχές της περασμένης δεκαετίας.
  • Οι επιχειρήσεις δεν πηγαινοέρχονται ανενόχλητες από χώρα σε χώρα γιατί το κόστος απεγκατάστασης/αποεπένδυσης, από μια χώρα όπου μια επιχείρηση έχει επενδύσει πολύ χρόνο και χρήμα σε ουσιαστικές δαπάνες όπως η εκπαίδευση του προσωπικού, στην πραγματικότητα μπορεί να είναι υψηλότερο από το κέρδος λόγω διαφοράς φορολογίας.
  • Επομένως, αυτές οι επιχειρήσεις δεν είναι πραγματικά παγκόσμιες αλλά λειτουργούν με μια ξεχωριστή και ισχυρή εθνική βάση.
 
Συνεχίζεται...
 
Θανάσης Τσακίρης
 
 
 
Άναρχος έρωτας
 2001     
 Στίχοι:   Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος
Μουσική:   Δημήτρης Μαρκατόπουλος
 
 
Ερμηνεία: Παντελής Θεοχαρίδης   
 
Ανάποδα μετρώ
 Κι αν φτάσω στο μηδέν
 Στον κύκλο θα κλειστώ
 Και πρόβλημα ουδέν.
Μα αν τύχει και φανείς
 Σ’ ακτίνα επαφής
 Θα λάμπω σαν το φως
 Της αστραπής.
Βγαίνουν οι πόθοι μου οι ρομ
 Σαν συμμορίες νεαρών
 Σπάζουν βιτρίνες και καρδιές
 Χαλούν του κόσμου το εκκρεμές
 Βγαίνω κι εγώ στα σκοτεινά
 Ο χρόνος πάλι ξεκινά
 Είναι ο έρωτας αυτός
 άναρχος και αναρχικός
 Σε φλόγες και καπνούς
 Ανάμεσα περνώ
 Κι αν ταξιδεύει ο νους
 Μ αφήνει πάντα εδώ.
Ανάποδα μετρώ
 Να φτάσω στο μηδέν
 Στον κύκλο να κλειστώ
 Να καρτερώ
 
 
 
ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ' ΑΠΟΨΕ
 
Ο υπέροχος Ίαν Μακ Κέλεν, είναι ο «Ο Κος Χολμς»
 
Δεκαεπτά χρόνια μετά τη συνεργασία τους στο φιλμ «Θεοί και Δαίμονες» (Gods and Monsters - 1998), ο βραβευμένος με Όσκαρ, Αμερικανός σκηνοθέτης, Μπιλ Κόντον (Kinsey - 2004, The Fifth Estate - 2013) και ο καταξιωμένος Βρετανός ηθοποιός Ίαν Μακ Κέλεν (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - 2001), ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, μεταφέροντας στην μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Μιτς Κάλιν: "A Slight Trick of the Mind". Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, σε μία αξιόλογη κοινωνική ταινία με στοιχεία μυστηρίου, καλή αναπαράσταση της εποχής και κυρίως με την υπέροχη παρουσία του Μακ Κέλεν, σε μία από τις καλύτερες ερμηνείες της πλούσιας φιλμογραφίας του.
 
 
 

  
«Βρήκα το σενάριο του Τζέφρι Χάτσερ ιδιαίτερα πλούσιο και ποιητικό. Έχει τη μορφή των ιστοριών του διάσημου ντετέκτιβ γιατί αφορά μια παλιά άλυτη υπόθεση, αλλά εστιάζει στην ηλικία και το μυστήριο του Σέρλοκ. Είναι το μυστήριο που έχει να λύσει τελευταίο - ποιός είναι αφού πια δεν έχει τη διανοητική οξύτητα που τον χαρακτήριζε και ποιός είναι ο καθένας μας χωρίς τα χαρακτηριστικά που μας καθορίζουν στο τελευταίο στάδιο της ζωής μας;» - Μπιλ Κόντον
 
Το 1947, ένας ηλικιωμένος πλέον Σέρλοκ Χολμς (Ίαν Μακ Κέλεν), επιστρέφει από ένα ταξίδι στην Ιαπωνία, στο απομακρυσμένο παραθαλάσσιο σπίτι του και περνάει το τέλος των ημερών του φροντίζοντας τις μέλισσες του. Μόνη του συντροφιά, η οικονόμος (Λόρα Λίνεϊ) και ο νεαρός γιος της Ρότζερ (Μίλο Πάρκερ).
Παλεύοντας με τις δυνάμεις του μυαλού του που τον εγκαταλείπουν σιγά σιγά, ο Χολμς βασίζεται στο νεαρό αγόρι για να επαναφέρει τις αναμνήσεις της τελευταίας του υπόθεσης που τον έκαναν να παραιτηθεί. Μέσα από διάσπαρτες μνήμες, ο Χολμς αναζητεί απαντήσεις στα μυστήρια της ζωής και της αγάπης, πριν να είναι πλέον πολύ αργά...
 
Ο σεναριογράφος Τζέφρι Χάτσερ, αναφέρει σχετικά:  «Ο Χολμς περιβαλλόταν πάντα από βοηθητικούς χαρακτήρες - την κυρία Χάντσον, το ντόκτορ Γουάτσον, το Μάικροφτ - τώρα όλοι αυτοί έχουν πεθάνει κι έχει μείνει μόνος. Για έναν άνθρωπο χωρίς συναισθηματικά χαρίσματα το να χτίσει νέες σχέσεις είναι πολύ τρομακτικό. Είναι ένας Σέρλοκ ατελής πια. Αυτό είχε αρχίσει να φαίνεται τη δεκαετία του ’70 σε ταινίες όπως οι The Seven -Percent Solution και Naked is the Best Disguise - ο Χολμς άρχισε να δείχνει ελαττώματα. Η ιδέα ενός Σέρλοκ με ελαττώματα δεν είναι νέα, αλλά τώρα χάνει πια και το μυαλό του - δε του αρκεί η δυσκολία να δημιουργήσει νέες σχέσεις, αλλά παρακολουθεί και το ταλέντο του να τον εγκαταλείπει. Θέλει να βρει ένα τρόπο να επαναφέρει τις δυνάμεις του, διαφορετικά η ζωή του δεν έχει κανένα νόημα. Νιώθω την απελπισία του και τη μοναξιά του, γιατί δε μπορεί να θυμηθεί γιατί δεν έλυσε αυτή την υπόθεση πριν 30 χρόνια. Ξέρει ότι απέτυχε αλλά δεν ξέρει γιατί και δε μπορεί να προχωρήσει».
 
Μία πολύ διαφορετική ματιά στον κόσμο του διάσημου ντετέκτιβ, μας παρέχει η ταινία «Ο Κος Χολμς». Βασισμένη στο μυθιστόρημα "A Slight Trick of the Mind" του Μιτς Κάλιν, ο Κύριος Χολμς είναι ένας πραγματικός άνθρωπος του οποίου οι περιπέτειες έχουν μετατραπεί σε best-sellers από τον φίλο του Τζον Γουάτσον. Γέρος πια και με τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν, αναγκάζεται για πρώτη φορά να έρθει σε επαφή με τα συναισθήματά του.
Ο σκηνοθέτης Μπιλ Κόντον δεν συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Ίαν Μακ Κέλεν. Έχουν ξαναδουλέψει μαζί στους αριστουργηματικούς «Θεούς και δαίμονες», το 1998, για την οποία τιμήθηκε και με το Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου (Gods and Monsters). Στο νέο του φιλμ ο Κόντον δίνει για άλλη μια φορά την ευκαιρία στον αγαπημένο Βρετανό ηθοποιό Ίαν Μακ Κέλεν, να μας δείξει πόσο μεγάλος ηθοποιός είναι κι εκείνος μας το αποδεικνύει απλόχερα.
 
Σχετικά με τη νέα συνεργασία τους, ο σκηνοθέτης Μπιλ Κόντον, αναφέρει σχετικά: «Ο Ίαν κι εγώ πάντα θέλαμε να δουλέψουμε ξανά μαζί, αλλά ποτέ δε βρέθηκε κάτι που να θεωρήσω ότι πρέπει να του στείλω. Όταν διάβασα τον κύριο Χολμς βρήκα την ευκαιρία που έψαχνα. Αστειευόμασταν συχνά για το πως στην προηγούμενη ταινία ο Ίαν όντας 50 υποδύθηκε ένα χαρακτήρα στα 70 του, και τώρα που είναι 70 υποδύεται το Χολμς στα 93 του. Έχω ένα θέμα να τον κάνω συνέχεια γηραιότερο απ’ ότι είναι στις ταινίες, οπότε λέγαμε ότι πια απομένει να του δώσω το ρόλο του Μαθουσάλα όταν θα είναι 90.»
 
Στο πλευρό του Μακ Κέλεν βρίσκεται η αξιόλογη ηθοποιός Λόρα Λίνεϊ και ο πρωτοεμφανιζόμενος Μίλο Πάρκερ ως γιος της. Και οι δύο είναι καλοί στους ρόλους τους - σε μία ταινία που σε κερδίζει με την ειλικρίνεια της - ενώ στα θετικά μπορούμε να προσθέσουμε και την παρουσία του Ιάπωνα ηθοποιού Χιρογιούκι Σανάντα, αλλά και της Frances de la Tour, με την οποία ο Μακ Κέλεν συνεργάζεται και στην υπέροχη κωμική, βρετανική σειρά, Vicious.
 
O σπουδαίος Βρετανός ηθοποιός - υποψήφιος για Όσκαρ το 1998 με την ερμηνεία του στην ταινία "Gods and Monsters", αλλά και το 2001 με το φιλμ "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring" ως ο μάγος Γκάνταλφ - αναφέρει χαρακτηριστικά: «Παίζω τον αληθινό Σέρλοκ Χολμς που όλοι μας ξέρουμε, που έχει λύσει την υπόθεση της Μπέικερ Στριτ. Πολλά χρόνια αργότερα τον συναντάμε πλέον και έχει γίνει κάπως διαφορετικός σε σχέση με το παρελθόν» και συνεχίζει:
 
«Ο Σέρλοκ Χολμς είναι 93 και ζει ήσυχα φροντίζοντας τις μέλισσες του. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή. Ο κόσμος ιντριγκάρεται από την ιδιωτική ζωή των ντετέκτιβ. Ο Κόναν Ντόιλ μπορεί να το ξεκίνησε, αλλά το ενίσχυσε η Αγκάθα Κρίστι με τη Μις Μαρπλ και τον Πουαρό. Υπάρχουν αμέτρητα βιβλία για τους ντετέκτιβ και τα προσωπικά τους προβλήματα, που μπορεί να είναι αντίθετα με τη δημόσια εικόνα τους. Αυτό σίγουρα συμβαίνει με το Σέρλοκ, γι’ αυτό κι ο κόσμος γυρίζει συνεχώς σ' εκείνον».
 
Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στη Μπερλινάλε, ο πιο νεαρός ηθοποιός του καστ, ο Μάιλο Πάρκερ εξήγησε πόσο ευτυχής ένιωθε που συμμετείχε σε μια κινηματογραφική παραγωγή, δίπλα στον Γκάνταλφ του Άρχοντα των Δακτυλιδιών:
«Έμαθα πολλά από τον Ίαν. Είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος και ένας εξαιρετικός ηθοποιός. Για μένα είναι ο Γκάνταλφ. Μου έμαθε πολλά πράγματα, όπως μικρές ματιές, δισταγμούς. Όλα αυτά κάνουνε μεγάλη διαφορά όταν γυρίζεις μια πολύ καλή ταινία».
 
 

Το φιλμ πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Φλεβάρη στο 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Η ταινία προβάλλεται στις Κινηματογραφικές Αίθουσες της χώρας, από την Πέμπτη 16 Ιουλίου, σε διανομή των Seven Films και Spentzos Film.
 
 

Έτος: 2015 | Xώρα: Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α. | Διάρκεια: 104 λεπτά | Σκηνοθεσία: Bill Condon | Σενάριο: Arthur Conan Doyle, Jeffrey Hatcher, Mitch Cullin (novel) | Παίζουν: Ian McKellen, Laura Linney, Milo Parker.
 




















 
 
 

 
 

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...