Σήμερα θα αναφερθούμε στις "Κομματικές οικογένειες", δηλαδή την ταξινόμηση των πολιτικών κομμάτων κυρίως με την ιδεολογία τους και όχι με την δική τους αυτόκατάταξη.
Φιλελεύθερη οικογένεια
Βασικές Αρχές
2) Ριζοσπάστες φιλελεύθεροι (Ιταλία, Γαλλία) με δημοκρατικές ρίζες: διάκεινται εχθρικά στη μοναρχία.
3) Αντικληρικοί φιλελεύθεροι όπου η εκκλησία ταυτίστηκε με τις πλέον αντιδραστικές δυνάμεις (Γαλλία, Ιταλία).
Κομβικό δίλημμα μεταξύ εξέλιξης (ελευθερίες, ψηφοφορία) και της συντήρησης (ιδιοκτησία).
Édouard Marie Herriot, (Γάλλος πρωθυπουργός 1924): «η καρδιά αριστερά, το πορτοφόλι δεξιά».
Παρά την εκλογική δυσπραγία τους τα φιλελεύθερα κόμματα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη συγκρότηση και λειτουργία των δημοκρατικών κυβερνήσεων και καθεστώτων.
Παραδείγματα:
1. Γερμανία. Με εξαίρεση τις περιόδους 1957-61 (απόλυτη πλειοψηφία Χριστιανοδημοκρατών-Χ/Δ) και 1966-69 (μεγάλος συνασπισμός Χ/Δ και Σοσιαλδημοκρατών-Σ/Δ), το Φ.Κ. που επανιδρύθηκε το 1948 συμμετείχε σε όλες τις κυβερνήσεις συνασπισμού ως το 1997 οπότε το ρόλο του ανέλαβε το Κόμμα των Πρασίνων που συμμετέχει στην κυβέρνηση του Σ/Δ κόμματος.
Αυτή η διαρκής τάση του Φ.Κ. να συμμετέχει στην εξουσία ---α) του προσφέρει πόρους και επιρροή μεγαλύτερη της εκλογικής του δύναμης, και β) του προκαλεί διαφωνίες, φθορά και διασπάσεις δημιουργώντας του συχνά πρόβλημα εκλογικής επιβίωσης (πανεθνικό όριο 5% για εκλογή βουλευτών-υψηλότερα ποσοστά του Φ.Κ. το 1961 με 12,8% και το 1949 με 11,9%).
Ψηφίζεται όταν υπάρχει θέμα ανακοπής ανόδου σκληρών δεξιών της CSU ή της αριστερής πτέρυγας των Σ/Δ.
Πολιτικές επιλογές του Φ.Κ.:
-άνοιγμα προς την ανατολική Ευρώπη
-διαχωρισμός (ή τουλάχιστον όχι στενή σχέση) εκκλησίας και κράτους
-αντίθεση σε κρατικές οικονομικές παρεμβάσεις και στη συνδιαχείριση των επιχειρήσεων με τους εργαζόμενους.
2.Ιταλία. Οι φιλελεύθεροι δεν κατάφεραν να παίξουν ρόλο μεταξύ Χ/Δ και Αριστεράς (ΚΚ-ΣΚ).
Αντίθεση Καθολικής Εκκλησίας στην ανάληψη πολιτικών ευθυνών από Καθολικούς ως το 1919 είχε ως αποτέλεσμα την μη ύπαρξη μεγάλου αστικού κόμματος, συντηρητικού ή φιλελεύθερου.
Ένα τμήμα του αστικού φιλελεύθερου κόσμου στήριξε το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, ιδιαίτερα στο βιομηχανικό Βορρά.
Στην ίδια οικογένεια εντασσόταν το μικρό Σ/Δ κόμμα που οι θέσεις του ήταν φιλελεύθερες.
Το Ιταλικό Φιλελεύθερο Κόμμα μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο εμφανίστηκε ως κληρονόμος του μοντέλου φιλελευθερισμού του Giolitti, που στηριζόταν σε προστατευτικές βιομηχανικές πολιτικές στο Βορρά και δίκτυα πελατειακών σχέσεων στη Νότια Ιταλία ως ότου η Χ/Δ του στέρησε τη βάση.
3. Βρετανία. Το ισχυρό Φ.Κ. έχασε τη δύναμή του μετά το 1918 λόγω της μαζικής διεύρυνσης του εκλογικού σώματος και την επικράτηση της ταξικής πολιτικής διαιρετικής τομής. Έκτοτε, το Φ.Κ. γνώρισε εκλογικά σκαμπανεβάσματα. Αντίθετα με το Γερμανικό Φ.Κ. το Βρετανικό πιστό στην ατομικιστική του παράδοση επεδίωξε να μειώσει τον συγκεντρωτισμό της εξουσίας σε όλα τα επίπεδα.
Πολιτικές επιλογές: υιοθέτηση της συνδιαχείρισης, ομοσπονδιοποίηση της Μ.Β., μεταρρύθμιση των μηχανισμών και διαδικασιών που στηρίζουν το δικομματισμό (εκλογικό σύστημα), υπεράσπιση της πολιτικής ανοίγματος της Μ.Β. προς τον έξω κόσμο (ΟΗΕ, ΕΕ, φιλελευθεροποίηση εμπορικών ανταλλαγών.
Συνεχίζεται...
Θανάσης Τσακίρης
Η αγάπη θέλει υπερβολή
2005
Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Μουσική: Βαλάντης
Ερμηνεία : Βαλάντης & Ημισκούμπρια
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη πάντα απαιτεί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι φυλακή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι διαταγή,
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη θέλει αντοχή.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, στην τσέπη να έχεις χαρτί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να γίνει η ψυχή σου χαλί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή.
Είμαι αγαπησιάρης, είμ’ ερωτιάρης,
θέλω δελφινοκόριτσο σαν να `μ’ ο Βιολάρης,
να της κάνω τα χίλια μύρια χατίρια,
να `χει Φιλιππινέζα, να μην πλένει ποτήρια,
κάρτες πιστωτικές, Αμέρικαν Εξπρές,
κι από τον Γαβαλά να κάνει τις αγορές,
να `χει δυο κινητά κι αποστολή SMS,
κι έτσι στο Fame Story να βγάζει τους νικητές,
να της πάρω και τζην από ένα φίλο μου Πρώσο
κι αν την πιάσουν οι μπάτσοι να τρέχω εγώ να τη σώσω,
να της κάνω μασάζ στου Αστέρα την πλάζ,
να πληρώνω μανικιούρ, πεντικιούρ, ντεκαπάζ,
κι αν κάποιος της πει "Πάμε για καφέ"
να του πω, το λόγο τώρα έχει ο Ταβερνιέ,
κι όταν μ’ αφήσει, που σίγουρα θα γίνει,
δε θα βαλαντώσω, θα τα φτιάξω με τη Φρύνη.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη πάντα απαιτεί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι φυλακή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι διαταγή,
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη θέλει αντοχή.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, στην τσέπη να έχεις χαρτί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να γίνει η ψυχή σου χαλί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή.
Είμ’ αγαπούλι, είμ’ ευαισθητούλι,
το κορίτσι που αγαπώ θέλω να το δω με δούλη,
ας έχω το μωρό μου κι όπως τα φέρει η μοίρα
να `μαι σαν το Χορν στην κάλπικη λίρα,
κι όταν αγαπάω, επέτειο δεν ξεχνάω,
της κάνω δώρα λούτρινα, πάντα Τάο Τάο,
ρίξε κόκκινο στη νύχτα ακούω απ’ το Λαυρέντιο,
και στέλνω αφιερώσεις κάθε βράδυ στο Love Radio,
έδιωξε τους φίλους μου, καλύτερα, μη σου πω,
γιατί όλοι αυτοί με παρασύραν στο γκρεμό,
με λέγαν κοροϊδάκι που κάνω σαν το Δάκη,
και μονάχος στο μπαλκόνι πίνω τσάι με λεμόνι,
μα εκείνη προσμένω, για `κείνη τα πίνω,
που βγήκε με τον ξάδελφο από το Βελεστίνο,
λες να είναι μόφα; αν είναι θα πλαντάξω,
με το χέλι που χορεύει τσιφτετέλι θα τα φτιάξω.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη πάντα απαιτεί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι φυλακή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι διαταγή,
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη θέλει αντοχή.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, στην τσέπη να έχεις χαρτί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να γίνει η ψυχή σου χαλί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή
ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ' ΑΠΟΨΕ
ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ:
ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
TA KOΡΙΤΣΙΑ
(BANDE DE FILLES)
της ΣΕΛΙΝ ΣΙΑΜΑ (ΓΑΛΛΙΑ, 2014, έγχρωμη, 113΄)
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Καριντζά Τουρέ, Ασά Σιλά, Λιντσέ Καραμό,
Mαριετού Τουρέ
ΣΕΝΑΡΙΟ: Σελίν Σιαμά
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Κριστέλ Φουρνιέ
ΜΟΥΣΙΚΗ: Para one
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Στοκχόλμης
Μια αφοπλιστική και θαρραλέα ιστορία ενηλικίωσης Τα Κορίτσια είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της 35χρονης Σελίν Σιαμά. Μετά τα «Νούφαρα» και το «Αγοροκόριτσο», η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος συνεχίζει να δίνει σάρκα και οστά σε μια σειρά από άγουρους χαρακτήρες σε αναζήτηση ταυτότητας, τοποθετώντας αυτή τη φορά την ιστορία της στα εργατικά προάστια του Παρισιού.
Η χαρισματική Καριτζά Τουρέ υποδύεται τη δεκαεξάχρονη Μαριέμ που, όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια, αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούρια ζωή και να αγωνιστεί για να αποκτήσει την ελευθερία της και να ανακαλύψει την ταυτότητά της.
Με εξαιρετικό τρόπο, δίχως ωραιοποιήσεις και κλισέ, η Σελίν Σιαμά σκιαγραφεί τα προβλήματα, τα διλήμματα, τα ερωτικά σκιρτήματα και τις ανησυχίες της νεανικής ηλικίας.
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη, λεωφορείο 237 για Άνω Ηλιούπολη από σταθμό Μετρό Δάφνης, τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,ιστοσελίδα: WWW.klh.gr, e-mail: info@klh.gr)(ΓΑΛΛΙΑ, 2014, έγχρωμη, 113΄)
Φιλελεύθερη οικογένεια
Βασικές Αρχές
- Αντίθεση στην απόλυτη μοναρχία
- Προάσπιση των ατομικών ελευθεριών
- Επέκταση δικαιωμάτων ψήφου
- Υπέρ συνταγματικού καθεστώτος στο πλαίσιο ενός μετριοπαθούς και ισορροπημένου πολιτικού συστήματος που θα διασφαλίζει τις ελευθερίες αλλά και την ιδιοκτησία.
Διαφορές απόψεων για τις διαδικασίες, την έκταση και τους ρυθμούς των μεταρρυθμίσεων
Τάσεις-ρεύματα στην Φιλελεύθερη οικογένεια:
1) Συντηρητικοί φιλελεύθεροι (π.χ. Ορλεανιστές Γαλλίας): εκφράζουν τα συμφέροντα των αστών και δεν διεκδικούν τίποτε πέρα από την ικανοποίηση των συμφερόντων αυτών. 2) Ριζοσπάστες φιλελεύθεροι (Ιταλία, Γαλλία) με δημοκρατικές ρίζες: διάκεινται εχθρικά στη μοναρχία.
3) Αντικληρικοί φιλελεύθεροι όπου η εκκλησία ταυτίστηκε με τις πλέον αντιδραστικές δυνάμεις (Γαλλία, Ιταλία).
Κομβικό δίλημμα μεταξύ εξέλιξης (ελευθερίες, ψηφοφορία) και της συντήρησης (ιδιοκτησία).
Édouard Marie Herriot, (Γάλλος πρωθυπουργός 1924): «η καρδιά αριστερά, το πορτοφόλι δεξιά».
Παρά την εκλογική δυσπραγία τους τα φιλελεύθερα κόμματα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη συγκρότηση και λειτουργία των δημοκρατικών κυβερνήσεων και καθεστώτων.
Παραδείγματα:
1. Γερμανία. Με εξαίρεση τις περιόδους 1957-61 (απόλυτη πλειοψηφία Χριστιανοδημοκρατών-Χ/Δ) και 1966-69 (μεγάλος συνασπισμός Χ/Δ και Σοσιαλδημοκρατών-Σ/Δ), το Φ.Κ. που επανιδρύθηκε το 1948 συμμετείχε σε όλες τις κυβερνήσεις συνασπισμού ως το 1997 οπότε το ρόλο του ανέλαβε το Κόμμα των Πρασίνων που συμμετέχει στην κυβέρνηση του Σ/Δ κόμματος.
Αυτή η διαρκής τάση του Φ.Κ. να συμμετέχει στην εξουσία ---α) του προσφέρει πόρους και επιρροή μεγαλύτερη της εκλογικής του δύναμης, και β) του προκαλεί διαφωνίες, φθορά και διασπάσεις δημιουργώντας του συχνά πρόβλημα εκλογικής επιβίωσης (πανεθνικό όριο 5% για εκλογή βουλευτών-υψηλότερα ποσοστά του Φ.Κ. το 1961 με 12,8% και το 1949 με 11,9%).
Ψηφίζεται όταν υπάρχει θέμα ανακοπής ανόδου σκληρών δεξιών της CSU ή της αριστερής πτέρυγας των Σ/Δ.
Πολιτικές επιλογές του Φ.Κ.:
-άνοιγμα προς την ανατολική Ευρώπη
-διαχωρισμός (ή τουλάχιστον όχι στενή σχέση) εκκλησίας και κράτους
-αντίθεση σε κρατικές οικονομικές παρεμβάσεις και στη συνδιαχείριση των επιχειρήσεων με τους εργαζόμενους.
2.Ιταλία. Οι φιλελεύθεροι δεν κατάφεραν να παίξουν ρόλο μεταξύ Χ/Δ και Αριστεράς (ΚΚ-ΣΚ).
Αντίθεση Καθολικής Εκκλησίας στην ανάληψη πολιτικών ευθυνών από Καθολικούς ως το 1919 είχε ως αποτέλεσμα την μη ύπαρξη μεγάλου αστικού κόμματος, συντηρητικού ή φιλελεύθερου.
Ένα τμήμα του αστικού φιλελεύθερου κόσμου στήριξε το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, ιδιαίτερα στο βιομηχανικό Βορρά.
Στην ίδια οικογένεια εντασσόταν το μικρό Σ/Δ κόμμα που οι θέσεις του ήταν φιλελεύθερες.
Το Ιταλικό Φιλελεύθερο Κόμμα μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο εμφανίστηκε ως κληρονόμος του μοντέλου φιλελευθερισμού του Giolitti, που στηριζόταν σε προστατευτικές βιομηχανικές πολιτικές στο Βορρά και δίκτυα πελατειακών σχέσεων στη Νότια Ιταλία ως ότου η Χ/Δ του στέρησε τη βάση.
3. Βρετανία. Το ισχυρό Φ.Κ. έχασε τη δύναμή του μετά το 1918 λόγω της μαζικής διεύρυνσης του εκλογικού σώματος και την επικράτηση της ταξικής πολιτικής διαιρετικής τομής. Έκτοτε, το Φ.Κ. γνώρισε εκλογικά σκαμπανεβάσματα. Αντίθετα με το Γερμανικό Φ.Κ. το Βρετανικό πιστό στην ατομικιστική του παράδοση επεδίωξε να μειώσει τον συγκεντρωτισμό της εξουσίας σε όλα τα επίπεδα.
Πολιτικές επιλογές: υιοθέτηση της συνδιαχείρισης, ομοσπονδιοποίηση της Μ.Β., μεταρρύθμιση των μηχανισμών και διαδικασιών που στηρίζουν το δικομματισμό (εκλογικό σύστημα), υπεράσπιση της πολιτικής ανοίγματος της Μ.Β. προς τον έξω κόσμο (ΟΗΕ, ΕΕ, φιλελευθεροποίηση εμπορικών ανταλλαγών.
Συνεχίζεται...
Θανάσης Τσακίρης
Η αγάπη θέλει υπερβολή
2005
Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Μουσική: Βαλάντης
Ερμηνεία : Βαλάντης & Ημισκούμπρια
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη πάντα απαιτεί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι φυλακή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι διαταγή,
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη θέλει αντοχή.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, στην τσέπη να έχεις χαρτί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να γίνει η ψυχή σου χαλί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή.
Είμαι αγαπησιάρης, είμ’ ερωτιάρης,
θέλω δελφινοκόριτσο σαν να `μ’ ο Βιολάρης,
να της κάνω τα χίλια μύρια χατίρια,
να `χει Φιλιππινέζα, να μην πλένει ποτήρια,
κάρτες πιστωτικές, Αμέρικαν Εξπρές,
κι από τον Γαβαλά να κάνει τις αγορές,
να `χει δυο κινητά κι αποστολή SMS,
κι έτσι στο Fame Story να βγάζει τους νικητές,
να της πάρω και τζην από ένα φίλο μου Πρώσο
κι αν την πιάσουν οι μπάτσοι να τρέχω εγώ να τη σώσω,
να της κάνω μασάζ στου Αστέρα την πλάζ,
να πληρώνω μανικιούρ, πεντικιούρ, ντεκαπάζ,
κι αν κάποιος της πει "Πάμε για καφέ"
να του πω, το λόγο τώρα έχει ο Ταβερνιέ,
κι όταν μ’ αφήσει, που σίγουρα θα γίνει,
δε θα βαλαντώσω, θα τα φτιάξω με τη Φρύνη.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη πάντα απαιτεί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι φυλακή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι διαταγή,
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη θέλει αντοχή.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, στην τσέπη να έχεις χαρτί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να γίνει η ψυχή σου χαλί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή.
Είμ’ αγαπούλι, είμ’ ευαισθητούλι,
το κορίτσι που αγαπώ θέλω να το δω με δούλη,
ας έχω το μωρό μου κι όπως τα φέρει η μοίρα
να `μαι σαν το Χορν στην κάλπικη λίρα,
κι όταν αγαπάω, επέτειο δεν ξεχνάω,
της κάνω δώρα λούτρινα, πάντα Τάο Τάο,
ρίξε κόκκινο στη νύχτα ακούω απ’ το Λαυρέντιο,
και στέλνω αφιερώσεις κάθε βράδυ στο Love Radio,
έδιωξε τους φίλους μου, καλύτερα, μη σου πω,
γιατί όλοι αυτοί με παρασύραν στο γκρεμό,
με λέγαν κοροϊδάκι που κάνω σαν το Δάκη,
και μονάχος στο μπαλκόνι πίνω τσάι με λεμόνι,
μα εκείνη προσμένω, για `κείνη τα πίνω,
που βγήκε με τον ξάδελφο από το Βελεστίνο,
λες να είναι μόφα; αν είναι θα πλαντάξω,
με το χέλι που χορεύει τσιφτετέλι θα τα φτιάξω.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη πάντα απαιτεί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι φυλακή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη είναι διαταγή,
Η αγάπη θέλει υπερβολή, η αγάπη θέλει αντοχή.
Η αγάπη θέλει υπερβολή, στην τσέπη να έχεις χαρτί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να γίνει η ψυχή σου χαλί,
η αγάπη θέλει υπερβολή, να κάνεις τα πάντα γι’ αυτή
ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ' ΑΠΟΨΕ
ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ:
ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
TA KOΡΙΤΣΙΑ
(BANDE DE FILLES)
της ΣΕΛΙΝ ΣΙΑΜΑ (ΓΑΛΛΙΑ, 2014, έγχρωμη, 113΄)
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Καριντζά Τουρέ, Ασά Σιλά, Λιντσέ Καραμό,
Mαριετού Τουρέ
ΣΕΝΑΡΙΟ: Σελίν Σιαμά
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Κριστέλ Φουρνιέ
ΜΟΥΣΙΚΗ: Para one
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Στοκχόλμης
Μια αφοπλιστική και θαρραλέα ιστορία ενηλικίωσης Τα Κορίτσια είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της 35χρονης Σελίν Σιαμά. Μετά τα «Νούφαρα» και το «Αγοροκόριτσο», η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος συνεχίζει να δίνει σάρκα και οστά σε μια σειρά από άγουρους χαρακτήρες σε αναζήτηση ταυτότητας, τοποθετώντας αυτή τη φορά την ιστορία της στα εργατικά προάστια του Παρισιού.
Η χαρισματική Καριτζά Τουρέ υποδύεται τη δεκαεξάχρονη Μαριέμ που, όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια, αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούρια ζωή και να αγωνιστεί για να αποκτήσει την ελευθερία της και να ανακαλύψει την ταυτότητά της.
Με εξαιρετικό τρόπο, δίχως ωραιοποιήσεις και κλισέ, η Σελίν Σιαμά σκιαγραφεί τα προβλήματα, τα διλήμματα, τα ερωτικά σκιρτήματα και τις ανησυχίες της νεανικής ηλικίας.
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη, λεωφορείο 237 για Άνω Ηλιούπολη από σταθμό Μετρό Δάφνης, τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,ιστοσελίδα: WWW.klh.gr, e-mail: info@klh.gr)(ΓΑΛΛΙΑ, 2014, έγχρωμη, 113΄)
No comments:
Post a Comment