- Είδαμε χθες πως συμπεραίνουν οι σκεπτικιστές, ότι πρόκειται για μια ανοιχτή διεθνή οικονομία που ακόμη, στη βάση της, χαρακτηρίζεται από συναλλαγές μεταξύ σχετικά ξεχωριστών εθνικών οικονομιών και όπου πολλά αποτελέσματα, όπως η ανταγωνιστική επίδοση των επιχειρήσεων και των τομέων, καθορίζονται ουσιαστικά από διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στο εθνικό επίπεδο.
- Όσον αφορά το μέλλον του κράτους θεωρούν ότι η αναγγελία του θανάτου του ιστορικού αυτού θεσμού είναι «πρώιμη» ή «ανεπαρκώς θεμελιωμένη», καθώς ακόμη και στη δεκαετία του 1990, όταν όλα ιδιωτικοποιούνταν στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, το μερίδιο των κυβερνητικών δαπανών ως προς το ΑΕΠ ανερχόταν σε μέσους όρους σε 47% έναντι 21% στην περίοδο πριν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο . Κι έρχονται οι θεωρητικοί της "πολυσύνθετης παγκοσμιοποίησης" που τονίζουν ότι η παγκοσμιοποίηση δεν είναι μια παγιωμένη κατάσταση αλλά μια διαδικασία εν τω γίγνεσθαι.
- Συμφωνούν με τους σκεπτικιστές ότι το εμπόριο και οι επενδύσεις δεν ρέουν παρά μόνο στο τρίγωνο Βόρεια Αμερική-Ευρώπη-Ιαπωνία αλλά τονίζουν ότι η άνοδος των εμπορικών περιφερειακών μπλοκ αποτελεί μέρος της ευρύτερης διαδικασίας παγκοσμιοποίησης.
- Από αυτή την άποψη, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ε.Ε. που απαιτεί το άνοιγμα των αγορών των κρατών που έχουν ζητήσει να ενταχτούν σε αυτήν και την υιοθέτηση των νεοφιλελεύθερων επιλογών πολιτικής.
- Συμφωνούν, επίσης, ότι ο βαθμός ολοκλήρωσης των οικονομιών βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με αυτό των αρχών του 20ού αιώνα μόνο που τώρα είναι πολύ βαθύτερη καθόσον δεν πρόκειται απλώς για το άνοιγμα των αγορών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες αλλά για την παραγωγή τους στις τρίτες χώρες.
- Π.χ. η παραγωγή των αυτοκινήτων της Ford γίνεται μόνο κατά το ¼ στις ΗΠΑ ενώ τα ¾ στις χώρες του τρίτου κόσμου και είναι χαρακτηριστικό ότι σε ένα μοντέλο δόθηκε η ονομασία Mondeo.
- Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν σύνορα.
- Υπάρχουν ακόμη σημαντικές ανισότητες στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη και κάθε δραστηριότητα «γειώνεται» σε συγκεκριμένο τόπο.
- Πρόκειται, λοιπόν, για μια αναδιαμόρφωση της εξουσίας και των συσχετισμών δύναμης σε όλα τα επίπεδα.
Συνεχίζεται
Θανάσης Τσακίρης
ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ
Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Μουσική: Μίνωας Μάτσας
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνωας Μάτσας
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Νταλάρας
Μες τον κόσμο μια Δευτέρα άνοιξα πανιά
δε λογάριασα τη σφαίρα και τη μαχαιριά
μια ο έρως μια ο χάρος έρημο νησί
ποιος νονός και ποιος κουρσάρος κάλπικη και συ
Εικόνες κυνηγώ πρωί και βράδυ
τα ίχνη σου ζητώ το πρώτο χάδι
αιώνες κυνηγώ ένα σημάδι
πεθαίνουμε και ζούμε στο σκοτάδι
τα ίχνη σου ζητώ το πρώτο χάδι
αιώνες κυνηγώ ένα σημάδι
πεθαίνουμε και ζούμε στο σκοτάδι
Στης αγάπης το καμίνι έπιασα βυθό
πήρα όλη την ευθύνη πριν να γεννηθώ
προχωρώ και σπάω την πέτρα πάντα ζωντανός
της ζωής τα πέντε μέτρα βράχος κι ουρανός
πήρα όλη την ευθύνη πριν να γεννηθώ
προχωρώ και σπάω την πέτρα πάντα ζωντανός
της ζωής τα πέντε μέτρα βράχος κι ουρανός
Εικόνες κυνηγώ πρωί και βράδυ
τα ίχνη σου ζητώ το πρώτο χάδι
αιώνες κυνηγώ ένα σημάδι
πεθαίνουμε και ζούμε στο σκοτάδι
τα ίχνη σου ζητώ το πρώτο χάδι
αιώνες κυνηγώ ένα σημάδι
πεθαίνουμε και ζούμε στο σκοτάδι
ΒΙΝΤΕΟ ΓΙ' ΑΠΟΨΕ
Ράδιο… Κύματα
Ταινία του 2009
Σκηνοθέτης: Richard Curtis
Διάρκεια: 2 ώ. 15 λ.
Σύνθεση μουσικής: Χανς Ζίμμερ
Σενάριο: Richard Curtis
Στο Ηνωμένο Βασίλειο της δεκαετίας του 60, το BBC έπαιζε μονάχα 2 ώρες ποπ μουσική την εβδομάδα. Eτσι, οι ραδιοπειρατές συνήθιζαν να αγοράζουν ή έστω να νοικιιάζουν πλοία ώστε να εκπέμουν από κει παράνομα το εναλλακτικό τους πρόγραμμα. Και την εποχή εκείνη, τι πιό εναλλακτικό από το rock n roll Κάποιοι ραδιοφωνικοί παραγωγοί, Φίλιπ Σείμουρ Χόφμαν, Ρικ ίφανς, Νικ Φροστ, όμως τόλμησαν και όρθωσαν το ανάστημά τους στην κυβέρνηση, εκφραστής της ο Κένεθ Μπράνα, που προωθούσε τη jazz και πρότειναν μια μουσική που έγραψε μια νέα εποχή στα ερζιανά.
No comments:
Post a Comment