Wednesday, May 04, 2011

Tsakthan Daily - 4 Μαΐου 2011 - Happy Λειτουργικότητα To You

Tsakthan Daily

 
4 Μαΐου 2011

 
Happy Λειτουργικότητα To You
Αντιγράφω από τον Ελεύθερο Τύπο: «Υπό το δεδομένο της συμπλήρωσης ενός έτους λειτουργικότητας του Μνημονίου, πραγματοποιείται σήμερα, η επί της αρχής συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του πολυνομοσχεδίου που αφορά την αναμόρφωση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, την επέκταση των κρατικών εγγυήσεων προς τις Τράπεζες, την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ΔΕΚΟ, κ.ά.. Το νομοσχέδιο υποστηρίζεται επί της αρχής, μονάχα από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.». http://www.athinorama.gr/cinema/data/movies/?id=10006133
Η νέα «νέα γλώσσα» του συστήματος είναι καταπληκτική! Ο George Orwell θα είχε παραδώσει κι αυτός στην πυρά του Φαρενάιτ 451 το θρυλικό του βιβλίο 1984. Όπως γνωρίζουμε από το δυστοπικό αυτό έργο ο στόχος της νέας γλώσσας είναι να απονεκρώσει τις ιδέες της αμφισβήτησης, της υπονόμευσης και της κριτικής του συστήματος εξουσίας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους. Αφαιρείται κάθε νοηματική απόχρωση από τις λέξεις ώστε να απομείνουν οι απλουστευτικές διχοτομίες με αποκορύφωμα όλων την μάχη του καλού εναντίον του κακού. Το δε τελευταίο μεταμφιέζεται σε «μη καλό» ώστε να μη θυμίζει πια «εναντίωση». Ο Μπιν Λάντεν στον πάτο της θάλασσας θα μας το θυμίζει αυτό. Το ίδιο γίνεται με όλες τις «πιπεράτες» λέξεις, π.χ. «μη πόλεμος». Επίσης, γίνεται υπερβολική χρήση «ευφημισμών», σκόπιμα αμφίσημων φράσεων και, βεβαίως, αρκτικόλεξων. Τι παρατηρήσατε στο κειμενάκι του Ε.Τ.; Δεν σας έκανε εντύπωση η χρήση της λέξης «λειτουργικότητα»; Για σκεφτείτε! Επί ένα χρόνο υφιστάμεθα τη «λειτουργικότητα του Μνημονίου». Ομολογώ, βέβαια, ότι οι υπηρέτες-γραφιάδες του συστήματος είναι «λειτουργικά ικανοποιητικοί» και «ευφάνταστοι». Μετά από αυτό θα γιορτάσω φέτος τα 51 χρόνια λειτουργικότητάς μου!

Tου μαλάκα το καπέλο
Βέβαια, κάποιες άλλες γλώσσες επιβιώνουν στις ρωγμές του συστήματος. Διαβάστε το εξής απόσπασμα από την «εισαγωγή» στη συνεδρίαση της «Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας» της Βουλής των Ελλήνων:
- «Μου λες και καλημέρα εμένα ρε αλήτη, περιθωριακέ, εσύ που θες να με πας στο ειδικό δικαστήριο;», είπε ο κ. Μεϊμαράκης μπροστά σε ένα παγωμένο ακροατήριο και συνέχισε «Σκατομαλ..., καραγκιόζη, έλα έξω, βγες έξω να σε γ...».http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&cid=0&aid=303611
Εδώ μάλλον πρέπει να αναφερθούμε στην ακόμη πιο νέα εξέλιξη του δυστοπισμού, στο έργο του Νιλ Πόστμαν Διασκέδαση μέχρι θανάτου. Ήδη η παραπάνω είδηση κάνει το γύρο του κόσμου σε 0,19 δευτερόλεπτα. Η φράση του Μεϊμαράκη αριθμεί στη μηχανή αναζήτησης Google «Περίπου 1.090 αποτελέσματα (0,19 δευτερόλεπτα)». Όπως πάνε τα πράγματα καλοί μου άνθρωποι, θα φτάσουμε σε ένα σημείο όπου δεν θα αναρωτιόμαστε γιατί γελάμε αντί να σκεφτόμαστε αλλά γιατί γελάμε και γιατί δεν σκεφτόμαστε.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

http://tsakiris.snn.gr/
http://tsakthan.blogspot.com/
http://tsakthan.wordpress.com/
http://antiracistes.wordpress.com/
http://homoecologicus.wordpress.com/
http://leftypedia.wordpress.com/
http://greekunions.wordpress.com/
http://greekunions.wordpress.com/
http://ilioupoli.wordpress.com/
http://homopolitics.wordpress.com/
http://politicalperson.wordpress.com/
http://cantpaydontpay.wordpress.com/
http://pringkipessa.wordpress.com/
http://adotoe.wordpress.com/
http://easpemporiki.wordpress.com/
http://www.easp.gr/


Νάχαμε τι νάχαμε

Καλατζής Γιάννης & άλλοι

Μουσική/Στίχοι: Λοΐζος Μάνος/Παπαδόπουλος Λευτέρης

Νάχαμε τι νάχαμε
έναν πύργο νάχαμε
στην αυλή το καφενείο
πάνω το τεμπελχανείο
και με θέα στο γιαλό
ζουμ τριαλαρό ] 2x

Νάχαμε τι νάχαμε
δυο αμπάρια νάχαμε
για να ρίχνουνε τ' αγόρια
τ' άτιμα τα μεσοφόρια
που δεν είναι για καλό
ζουμ τριαλαρό ] 2x

Νάχαμε τι νάχαμε
ένα φίλο νάχαμε
παλαιστή και πεχλιβάνη
με το Δράκο να τα βάνει
να μην κλαίει το μωρό
ζουμ τριαλαρό ] 2x


ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ
http://www.athinorama.gr/cinema/data/movies/?id=10006133
Γαλλική ταινία σε σκηνοθεσία Αμπντελατίφ Κεσίς με τους: Ολιβιέ Γκουρμέ, Γιαχίμα Τόρες, Αντρέ Γιάκομπς
Η αληθινή ιστορία της Σάρκι «Σάρα» Μπάρτμαν, μιας Αφρικανής η οποία –σαν άλλος «άνθρωπος ελέφαντας»– έγινε δημόσιο θέαμα στην Ευρώπη του 19ου αιώνα.
Η κριτική του "α" από τον Χρήστο Μήτση
ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΡΓΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΕΙ, ΕΝΑΣ ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ, ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ: Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟΥ "ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ ΜΕ ΦΡΕΣΚΟ ΨΑΡΙ" ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΕΝΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΗ (ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗ) ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...