ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
33η ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2020
ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 9:00 μ.μ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11:00 μ.μ.
(Από τις 19/08/2019 στις 8:30 μ.μ. και στις 10:30 μ.μ.)
ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
Τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,
E-mail: cineclubilioupolis@gmail.com, Ιστοσελίδα: www.klh.gr)
ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ : ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 01/07/2020 ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ
του Ζαχαρία Μαυροειδή (ΕΛΛΑΔΑ, 2019, έγχρωμη, 100΄)
Βραβείο «Ίρις» Καλύτερου Σεναρίου στον Ζαχαρία Μαυροειδή (Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, 2020)
Βραβείο Κοινού Fischer και Βραβείο της Επιτροπής Νεότητας των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Στην προβολή θα παρευρίσκονται συντελεστές της ταινίας.
Ο κεντρικός ήρωας, ο Άρης (Μιχάλης Σαράντης), είναι ένας τριαντάρης ο οποίος, βλέποντας τις επιχειρηματικές απόπειρές του να καταρρέουν, αναγκάζεται να μετακομίσει στο σπίτι του εκλιπόντος παππού του, του απόστρατου αξιωματικού Αριστείδη. Σύντομα ξανασμίγει με παιδικούς φίλους αλλά και με έναν πρώην συναγωνιστή του παππού του. Μυστικά και άγνωστες πτυχές της ζωής του παππού του θα αποκαλυφθούν. Αφήγηση χαμηλών τόνων, γνήσια συγκίνηση, χιούμορ και ανάδειξη της δύναμης της αγάπης και της ανθρωπιάς.
ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ, ΖΟΛΤΑΝ ΦΑΜΠΡΙ, ΑΝΙΕΣ ΒΑΡΝΤΑ, ΝΤΕΝΙΣ ΧΟΠΕΡ ΚΑΙ ΝΑΝΙ ΜΟΡΕΤΙ
ΤΕΤΑΡΤΗ 08/07/2020 Η ΕΥΤΥΧΙΑ (LE BONHEUR)
της Ανιές Βαρντά (ΓΑΛΛΙΑ, 1965, έγχρωμη, 80΄)
Αργυρή Άρκτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου
Ο Φρανσουά ζει ευτυχισμένος με τη σύζυγό του Τερέζ και τα δύο τους παιδιά σε ένα εργατικό προάστιο του Παρισιού. Όταν ο Φρανσουά πάει σε μια άλλη πόλη για δουλειά γνωρίζει την Εμιλί, υπάλληλο ταχυδρομείου και ξεκινάει μια σχέση μαζί της που θα φέρει δραματικές αλλαγές στην οικογενειακή του ζωή. Η Ανιές Βαρντά (1928-2019) καταθέτει με αριστουργηματικό τρόπο τον δικό της ανατρεπτικό στοχασμό πάνω στην έννοια του έρωτα, της συζυγικής πίστης και βέβαια της ίδιας της ευτυχίας, διαλύοντας μεθοδικά κάθε μελοδραματικό στερεότυπο. Μουσική του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και αναφορές στους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους αλλά και στον σκηνοθέτη του ποιητικού ρεαλισμού Ζαν Ρενουάρ.
ΤΕΤΑΡΤΗ 15/07/2020 ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ (CARO DIARIO)
του Νάνι Μορέτι (ΙΤΑΛΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 1993, έγχρωμη, 100΄)
Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Το Αγαπημένο μου ημερολόγιο αποτελείται από τρία κεφάλαια («Στη βέσπα/In vespa», «Νησιά/Isole», «Γιατροί/Medici») που το καθένα αφηγείται το χρονικό μιας περιπλάνησης: από γειτονιά σε γειτονιά (Ρώμη), από νησί σε νησί (Αιολικά Νησιά), από γιατρό σε γιατρό. Με τη συνεχή χρήση τεχνικών του ντοκιμαντέρ και την πληθώρα αυτοβιογραφικών στοιχείων, ο Νάνι Μορέτι σχολιάζει με χιουμοριστικό τρόπο θέματα, όπως η αστικοποίηση, ο τουρισμός, η διείσδυση της τηλεόρασης, η παιδαγωγική και το σύστημα υγείας, σαν να επρόκειτο για σελίδες ενός προσωπικού ημερολογίου όπου καταγράφει την καθημερινότητά του. Ένα κινηματογραφικό ταξίδι γεμάτο χιούμορ, ειλικρίνεια και τρυφερότητα.
ΤΕΤΑΡΤΗ 22/07/2020 ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ (SOMMAREN MED MONIKA)
του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (ΣΟΥΗΔΙΑ, 1953, ασπρόμαυρη, 96΄)
Το Καλοκαίρι με τη Μόνικα σφραγίζει την πρώτη περίοδο του έργου του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1918-2007) και αποτελεί προπομπό μιας ολοένα πιο διεισδυτικής καταβύθισης στη γυναικεία ψυχοσύνθεση, η οποία θα κορυφωθεί με την Περσόνα, δεκατρία χρόνια αργότερα. Με την ταινία του αυτή ο Σουηδός δημιουργός, εισχωρώντας στα βάθη της ψυχής των εφήβων, καταγράφει το πέρασμα από την ανεμελιά της εφηβείας στη σκληρή πραγματικότητα, καθώς και την αντίσταση σε αυτή τη μετάβαση, που θα συνεπάγεται συμβιβασμό και αποχαιρετισμό της φαντασίας και αποτυπώνει με αμεσότητα τη μεγάλη χαρά του έρωτα και την ευτυχία της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας.
ΤΕΤΑΡΤΗ 29/07/2020 CAROUSEL (KÖRHINTA)
του Ζόλταν Φάμπρι (ΟΥΓΓΑΡΙΑ, 1956, ασπρόμαυρη, 90΄)
Ταινία-ορόσημο του ουγγρικού κινηματογράφου. Βασικό θέμα της η χαρά και η δύναμη του έρωτα σε αντίθεση με τη ζοφερή πραγματικότητα που ακολουθεί. Οι εναέριες λήψεις του καρουζέλ, που συμβολίζουν την ελευθερία και ο ξέφρενος χορός των δύο εραστών αποτελούν δύο σεκάνς της ταινίας στις οποίες αποτυπώνεται με ξεχωριστό τρόπο η σκηνοθετική δεξιοτεχνία και η ποιητικότητα της ματιάς του Ζόλταν Φάμπρι (1917-1994), πρωτεργάτη του κινηματογραφικού Νέου Κύματος της χώρας του. Εξαιρετική η ερμηνεία της Μάρι Τέρετσικ στην πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση.
ΤΕΤΑΡΤΗ 05/08/2020 Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΑΙΝΙΑ (THE LAST MOVIE)
του Ντένις Χόπερ (ΗΠΑ, 1971, έγχρωμη, 108΄)
Η ανατρεπτική ταινία του Ντένις Χόπερ (1936-2010) για πρώτη φορά σε κινηματογραφική διανομή στην Ελλάδα. Πρόκειται για τη δεύτερη ταινία που σκηνοθέτησε, αμέσως μετά την επιτυχία της ταινίας-ορόσημο Ξένοιαστος Καβαλάρης (1969). Ο Κάνσας, ένας Αμερικανός κασκαντέρ, συμμετέχει στα γυρίσματα ενός γουέστερν σε ένα απομακρυσμένο χωριό του Περού. Όταν η παραγωγή ολοκληρώνεται, ο Κάνσας παραμένει εκεί, προσπαθώντας να βρει τη λύτρωση στην απομόνωση του Περού και στην αγκαλιά μιας πρώην πόρνης. Παράλληλα, οι ντόπιοι καταλαμβάνουν το ερειπωμένο σκηνικό και ξεκινούν να στήσουν μια τελετουργική αναπαράσταση της παραγωγής, με τον Κάνσας ως το εξιλαστήριο θύμα τους. Μια από τις πλέον εμβληματικές ταινίες του αμερικανικού κινηματογράφου των αρχών της δεκαετίας του ’70.
ΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟ, ΣΑΡΚΑΣΤΙΚΟ, ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΚΑΙ ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12/08/2020 Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ (OM DET OÄNDLIGA)
του Ρόι Άντερσον (ΣΟΥΗΔΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΝΟΡΒΗΓΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2019, έγχρωμη, 78΄)
Ασημένιος Λέοντας Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας
Στοχασμός πάνω στην ανθρώπινη ζωή, στην ομορφιά και τη σκληρότητά της, στο μεγαλείο αλλά και στις κοινοτοπίες της. Περιπλάνηση, μέσα σε μια ονειρική ατμόσφαιρα, με οδηγό έναν αφηγητή που θυμίζει τη Σεχραζάτ από την ανώνυμη συλλογή ιστοριών Χίλιες και μια νύχτες. Ο Σουηδός σκηνοθέτης Ρόι Άντερσον παρουσιάζει ένα ψηφιδωτό από μικρές, καθημερινές, σουρεαλιστικές και υπέροχες στιγμές, μια ατελείωτη ιστορία της ευάλωτης φύσης της ύπαρξης. Ένα κράμα ωδής και σπαραγμού για την ανθρώπινη ύπαρξη, μέσα από μια σειρά διαφορετικών μεταξύ τους περιστατικών.
ΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 19/08/2020 ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΤΡΟΥΝΙΑ
(GOSPOD POSTOI, IMETO I’ E PETRUNIJA)
της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα (ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ/ΒΕΛΓΙΟ/ΓΑΛΛΙΑ/ΚΡΟΑΤΙΑ/ΣΛΟΒΕΝΙΑ, 2019, έγχρωμη, 100΄)
Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου
Η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα είναι μια πικρή κωμωδία για τη θέση της γυναίκας σε μια κοινωνία που αρνείται να την αποδεχτεί γι’ αυτό που είναι και μια σάτιρα της βαλκανικής νοοτροπίας. Την ημέρα των Θεοφανείων, μια άνεργη τριαντάχρονη γυναίκα βουτάει στο νερό και πιάνει τον σταυρό. Εξοργισμένοι που έμειναν με άδεια χέρια οι άντρες την κατηγορούν για ασέβεια. Η γυναίκα, όμως, αρνείται να παραδώσει τον σταυρό, διότι είναι πια έτοιμη να αντισταθεί στα έμφυλα στερεότυπα ενός κόσμου συντηρητικού. Ξεχωριστή η ερμηνεία της Ζόριτσα Νούσεβα στον ρόλο της Πετρούνια.
ΤΕΤΑΡΤΗ 26/08/2020 ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΡΦΕΣ (KIZ KARDESLER)
του Εμίν Αλπέρ (ΤΟΥΡΚΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΟΛΛΑΝΔΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ, 2019, έγχρωμη, 108΄)
Χρυσή Τουλίπα Καλύτερης Ταινίας, Βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ηθοποιού (Σεμρέ Εμπουζίγια, Ελίν Καντεμίρ, Ετσέ Γιουκσέλ), Καλύτερης Μουσικής (Γιώργος Παπαϊωάννου, Νίκος Παπαϊωάννου) και Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κωνσταντινούπολης
Τρεις αδερφές, που είχαν σταλεί παρακόρες σε πλούσιες οικογένειες στην πόλη, συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια, όταν αναγκάζονται, για διαφορετικούς λόγους, να επιστρέψουν στο πατρικό τους σε ένα φτωχό χωριό της ορεινής Ανατολίας. Με φόντο ένα μαγευτικό τοπίο, που τη νύχτα μεταμορφώνεται σε τρομακτικό τόπο αθέατων κινδύνων, η ζωή αποτυπώνεται ως αέναη κυκλική πορεία, η οποία οδηγεί αναπόδραστα στην καταστροφή. Μία σύγχρονη ματιά στη θέση της γυναίκας στα απομακρυσμένα και ξεχασμένα χωριά της βορειοανατολικής Τουρκίας. Θαυμάσια η μουσική των Γιώργου και Νίκου Παπαϊωάννου, αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΛΑΤΙΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 02/09/2020 ΟΙ ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΑΣ (NUESTRAS MADRES)
του Σεζάρ Ντίαζ (ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ/ΒΕΛΓΙΟ/ΓΑΛΛΙΑ, 2019, έγχρωμη, 78΄)
Χρυσή Κάμερα Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Μετά την επιβολή στρατιωτικής δικτατορίας στη Γουατεμάλα στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ξεκίνησε ένας εμφύλιος πόλεμος που τέλειωσε σχεδόν είκοσι χρόνια αργότερα, αφήνοντας περισσότερους από 200.000 νεκρούς και 40.000 αγνοούμενους. Η ταινία του Σεζάρ Ντίαζ μοιάζει σαν μια κραυγή στο σκοτάδι που τυλίγει αυτή τη σχεδόν άγνωστη γενοκτονία, που κόστισε σε πολλούς αυτόχθονες τη ζωή τους, δημιουργώντας ένα συγκινητικό πορτρέτο μιας μητέρας και ενός γιου. Μια βαθιά οικουμενική και σπαραχτική οικογενειακή ιστορία, ένας συγκλονιστικός ύμνος στην ανάγκη διατήρησης της μνήμης με κάθε μέσο και με οποιοδήποτε κόστος.
ΤΕΤΑΡΤΗ 09/09/2020 ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ (CANCIÓN SIN NOMBRE)
της Μελίνα Λεόν (ΠΕΡΟΥ/ΙΣΠΑΝΙΑ/ΗΠΑ/ΧΙΛΗ, 2019, ασπρόμαυρη, 97΄)
Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία - Χάλκινος Αλέξανδρος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
H αρπαγή της νεογέννητης κόρης της ωθεί την Χεορχίνα - μια αυτόχθονη από τις Άνδεις - σε μια απελπισμένη αναζήτηση. Μοναδικός της σύμμαχος ένας εσωστρεφής δημοσιογράφος που ρίχνεται ολόψυχα σε μια φαινομενικά μάταιη μάχη, παλεύοντας να ρίξει φως σε αυτή τη σκοτεινή υπόθεση. Στο αχνό και μελαγχολικό ημίφως της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, οι περιθωριοποιημένες αυτόχθονες γυναίκες έρχονται σε πρώτο πλάνο και ο ψυχωμένος αγώνας για δικαιοσύνη αποκτά φωνή. Ένα πικρό κινηματογραφικό ποίημα, ένα «τραγούδι χωρίς όνομα», όπως εκείνο που σπαραχτικά μουρμουρίζει η Χεορχίνα πριν τους τίτλους τέλους.
ΤΕΤΑΡΤΗ 16/09/2020 ΟΡΟΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ (LA CORDILLERA DE LOS SUEÑOS)
του Πατρίσιο Γκουσμάν (XΙΛΗ/ΓΑΛΛΙΑ, 2019, έγχρωμη, 84΄)
Χρυσός Οφθαλμός - Βραβείο για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Μετά τις ταινίες Νοσταλγώντας το φως (2010) και Το μαργαριταρένιο κουμπί (2015), ο Πατρίσιο Γκουσμάν ολοκληρώνει την τριλογία της ιστορικής μνήμης με την ταινία του Οροσειρά των ονείρων. Ένα κινηματογραφικό τρίπτυχο που συνδέει τις φυσικές επιστήμες με την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης και το γεμάτο αντιθέσεις φυσικό τοπίο της Χιλής με την ανοιχτή πληγή της δικτατορίας του Πινοσέτ. Στην Οροσειρά των ονείρων το βλέμμα του Χιλιανού ντοκιμαντερίστα είναι στραμμένο στη ραχοκοκαλιά της χώρας του, στην επιβλητική οροσειρά των Άνδεων. Πολυεπίπεδο υπαρξιακό δοκίμιο που εξερευνά το αόρατο νήμα που ενώνει τον χρόνο, την τραγική ανθρώπινη ύπαρξη και την αδιάφορη αιώνια φύση.
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ συμπλήρωσε φέτος 32 χρόνια συνεχούς λειτουργίας.
Η δραστηριότητά της όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πλούσια και πολύπλευρη:
• Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.
• Ειδικές προβολές-εκδηλώσεις
• Σεμινάρια, εργαστήρια δημιουργίας ταινιών, μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.
• Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).
Οι προβολές της Λέσχης με το τέλος της θερινής περιόδου 2020 θα φτάσουν τις 1.903 (911ταινίες μεγάλου μήκους και 992 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 58 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
32 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
33η ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2020
ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 9:00 μ.μ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11:00 μ.μ.
(Από τις 19/08/2019 στις 8:30 μ.μ. και στις 10:30 μ.μ.)
ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
Τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,
E-mail: cineclubilioupolis@gmail.com, Ιστοσελίδα: www.klh.gr)
ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ : ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 01/07/2020 ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ
του Ζαχαρία Μαυροειδή (ΕΛΛΑΔΑ, 2019, έγχρωμη, 100΄)
Βραβείο «Ίρις» Καλύτερου Σεναρίου στον Ζαχαρία Μαυροειδή (Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, 2020)
Βραβείο Κοινού Fischer και Βραβείο της Επιτροπής Νεότητας των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Στην προβολή θα παρευρίσκονται συντελεστές της ταινίας.
Ο κεντρικός ήρωας, ο Άρης (Μιχάλης Σαράντης), είναι ένας τριαντάρης ο οποίος, βλέποντας τις επιχειρηματικές απόπειρές του να καταρρέουν, αναγκάζεται να μετακομίσει στο σπίτι του εκλιπόντος παππού του, του απόστρατου αξιωματικού Αριστείδη. Σύντομα ξανασμίγει με παιδικούς φίλους αλλά και με έναν πρώην συναγωνιστή του παππού του. Μυστικά και άγνωστες πτυχές της ζωής του παππού του θα αποκαλυφθούν. Αφήγηση χαμηλών τόνων, γνήσια συγκίνηση, χιούμορ και ανάδειξη της δύναμης της αγάπης και της ανθρωπιάς.
ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ, ΖΟΛΤΑΝ ΦΑΜΠΡΙ, ΑΝΙΕΣ ΒΑΡΝΤΑ, ΝΤΕΝΙΣ ΧΟΠΕΡ ΚΑΙ ΝΑΝΙ ΜΟΡΕΤΙ
ΤΕΤΑΡΤΗ 08/07/2020 Η ΕΥΤΥΧΙΑ (LE BONHEUR)
της Ανιές Βαρντά (ΓΑΛΛΙΑ, 1965, έγχρωμη, 80΄)
Αργυρή Άρκτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου
Ο Φρανσουά ζει ευτυχισμένος με τη σύζυγό του Τερέζ και τα δύο τους παιδιά σε ένα εργατικό προάστιο του Παρισιού. Όταν ο Φρανσουά πάει σε μια άλλη πόλη για δουλειά γνωρίζει την Εμιλί, υπάλληλο ταχυδρομείου και ξεκινάει μια σχέση μαζί της που θα φέρει δραματικές αλλαγές στην οικογενειακή του ζωή. Η Ανιές Βαρντά (1928-2019) καταθέτει με αριστουργηματικό τρόπο τον δικό της ανατρεπτικό στοχασμό πάνω στην έννοια του έρωτα, της συζυγικής πίστης και βέβαια της ίδιας της ευτυχίας, διαλύοντας μεθοδικά κάθε μελοδραματικό στερεότυπο. Μουσική του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και αναφορές στους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους αλλά και στον σκηνοθέτη του ποιητικού ρεαλισμού Ζαν Ρενουάρ.
ΤΕΤΑΡΤΗ 15/07/2020 ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ (CARO DIARIO)
του Νάνι Μορέτι (ΙΤΑΛΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 1993, έγχρωμη, 100΄)
Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Το Αγαπημένο μου ημερολόγιο αποτελείται από τρία κεφάλαια («Στη βέσπα/In vespa», «Νησιά/Isole», «Γιατροί/Medici») που το καθένα αφηγείται το χρονικό μιας περιπλάνησης: από γειτονιά σε γειτονιά (Ρώμη), από νησί σε νησί (Αιολικά Νησιά), από γιατρό σε γιατρό. Με τη συνεχή χρήση τεχνικών του ντοκιμαντέρ και την πληθώρα αυτοβιογραφικών στοιχείων, ο Νάνι Μορέτι σχολιάζει με χιουμοριστικό τρόπο θέματα, όπως η αστικοποίηση, ο τουρισμός, η διείσδυση της τηλεόρασης, η παιδαγωγική και το σύστημα υγείας, σαν να επρόκειτο για σελίδες ενός προσωπικού ημερολογίου όπου καταγράφει την καθημερινότητά του. Ένα κινηματογραφικό ταξίδι γεμάτο χιούμορ, ειλικρίνεια και τρυφερότητα.
ΤΕΤΑΡΤΗ 22/07/2020 ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ (SOMMAREN MED MONIKA)
του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (ΣΟΥΗΔΙΑ, 1953, ασπρόμαυρη, 96΄)
Το Καλοκαίρι με τη Μόνικα σφραγίζει την πρώτη περίοδο του έργου του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1918-2007) και αποτελεί προπομπό μιας ολοένα πιο διεισδυτικής καταβύθισης στη γυναικεία ψυχοσύνθεση, η οποία θα κορυφωθεί με την Περσόνα, δεκατρία χρόνια αργότερα. Με την ταινία του αυτή ο Σουηδός δημιουργός, εισχωρώντας στα βάθη της ψυχής των εφήβων, καταγράφει το πέρασμα από την ανεμελιά της εφηβείας στη σκληρή πραγματικότητα, καθώς και την αντίσταση σε αυτή τη μετάβαση, που θα συνεπάγεται συμβιβασμό και αποχαιρετισμό της φαντασίας και αποτυπώνει με αμεσότητα τη μεγάλη χαρά του έρωτα και την ευτυχία της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας.
ΤΕΤΑΡΤΗ 29/07/2020 CAROUSEL (KÖRHINTA)
του Ζόλταν Φάμπρι (ΟΥΓΓΑΡΙΑ, 1956, ασπρόμαυρη, 90΄)
Ταινία-ορόσημο του ουγγρικού κινηματογράφου. Βασικό θέμα της η χαρά και η δύναμη του έρωτα σε αντίθεση με τη ζοφερή πραγματικότητα που ακολουθεί. Οι εναέριες λήψεις του καρουζέλ, που συμβολίζουν την ελευθερία και ο ξέφρενος χορός των δύο εραστών αποτελούν δύο σεκάνς της ταινίας στις οποίες αποτυπώνεται με ξεχωριστό τρόπο η σκηνοθετική δεξιοτεχνία και η ποιητικότητα της ματιάς του Ζόλταν Φάμπρι (1917-1994), πρωτεργάτη του κινηματογραφικού Νέου Κύματος της χώρας του. Εξαιρετική η ερμηνεία της Μάρι Τέρετσικ στην πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση.
ΤΕΤΑΡΤΗ 05/08/2020 Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΑΙΝΙΑ (THE LAST MOVIE)
του Ντένις Χόπερ (ΗΠΑ, 1971, έγχρωμη, 108΄)
Η ανατρεπτική ταινία του Ντένις Χόπερ (1936-2010) για πρώτη φορά σε κινηματογραφική διανομή στην Ελλάδα. Πρόκειται για τη δεύτερη ταινία που σκηνοθέτησε, αμέσως μετά την επιτυχία της ταινίας-ορόσημο Ξένοιαστος Καβαλάρης (1969). Ο Κάνσας, ένας Αμερικανός κασκαντέρ, συμμετέχει στα γυρίσματα ενός γουέστερν σε ένα απομακρυσμένο χωριό του Περού. Όταν η παραγωγή ολοκληρώνεται, ο Κάνσας παραμένει εκεί, προσπαθώντας να βρει τη λύτρωση στην απομόνωση του Περού και στην αγκαλιά μιας πρώην πόρνης. Παράλληλα, οι ντόπιοι καταλαμβάνουν το ερειπωμένο σκηνικό και ξεκινούν να στήσουν μια τελετουργική αναπαράσταση της παραγωγής, με τον Κάνσας ως το εξιλαστήριο θύμα τους. Μια από τις πλέον εμβληματικές ταινίες του αμερικανικού κινηματογράφου των αρχών της δεκαετίας του ’70.
ΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟ, ΣΑΡΚΑΣΤΙΚΟ, ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΚΑΙ ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12/08/2020 Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ (OM DET OÄNDLIGA)
του Ρόι Άντερσον (ΣΟΥΗΔΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΝΟΡΒΗΓΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2019, έγχρωμη, 78΄)
Ασημένιος Λέοντας Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας
Στοχασμός πάνω στην ανθρώπινη ζωή, στην ομορφιά και τη σκληρότητά της, στο μεγαλείο αλλά και στις κοινοτοπίες της. Περιπλάνηση, μέσα σε μια ονειρική ατμόσφαιρα, με οδηγό έναν αφηγητή που θυμίζει τη Σεχραζάτ από την ανώνυμη συλλογή ιστοριών Χίλιες και μια νύχτες. Ο Σουηδός σκηνοθέτης Ρόι Άντερσον παρουσιάζει ένα ψηφιδωτό από μικρές, καθημερινές, σουρεαλιστικές και υπέροχες στιγμές, μια ατελείωτη ιστορία της ευάλωτης φύσης της ύπαρξης. Ένα κράμα ωδής και σπαραγμού για την ανθρώπινη ύπαρξη, μέσα από μια σειρά διαφορετικών μεταξύ τους περιστατικών.
ΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 19/08/2020 ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΤΡΟΥΝΙΑ
(GOSPOD POSTOI, IMETO I’ E PETRUNIJA)
της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα (ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ/ΒΕΛΓΙΟ/ΓΑΛΛΙΑ/ΚΡΟΑΤΙΑ/ΣΛΟΒΕΝΙΑ, 2019, έγχρωμη, 100΄)
Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου
Η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα είναι μια πικρή κωμωδία για τη θέση της γυναίκας σε μια κοινωνία που αρνείται να την αποδεχτεί γι’ αυτό που είναι και μια σάτιρα της βαλκανικής νοοτροπίας. Την ημέρα των Θεοφανείων, μια άνεργη τριαντάχρονη γυναίκα βουτάει στο νερό και πιάνει τον σταυρό. Εξοργισμένοι που έμειναν με άδεια χέρια οι άντρες την κατηγορούν για ασέβεια. Η γυναίκα, όμως, αρνείται να παραδώσει τον σταυρό, διότι είναι πια έτοιμη να αντισταθεί στα έμφυλα στερεότυπα ενός κόσμου συντηρητικού. Ξεχωριστή η ερμηνεία της Ζόριτσα Νούσεβα στον ρόλο της Πετρούνια.
ΤΕΤΑΡΤΗ 26/08/2020 ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΡΦΕΣ (KIZ KARDESLER)
του Εμίν Αλπέρ (ΤΟΥΡΚΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΟΛΛΑΝΔΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ, 2019, έγχρωμη, 108΄)
Χρυσή Τουλίπα Καλύτερης Ταινίας, Βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ηθοποιού (Σεμρέ Εμπουζίγια, Ελίν Καντεμίρ, Ετσέ Γιουκσέλ), Καλύτερης Μουσικής (Γιώργος Παπαϊωάννου, Νίκος Παπαϊωάννου) και Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κωνσταντινούπολης
Τρεις αδερφές, που είχαν σταλεί παρακόρες σε πλούσιες οικογένειες στην πόλη, συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια, όταν αναγκάζονται, για διαφορετικούς λόγους, να επιστρέψουν στο πατρικό τους σε ένα φτωχό χωριό της ορεινής Ανατολίας. Με φόντο ένα μαγευτικό τοπίο, που τη νύχτα μεταμορφώνεται σε τρομακτικό τόπο αθέατων κινδύνων, η ζωή αποτυπώνεται ως αέναη κυκλική πορεία, η οποία οδηγεί αναπόδραστα στην καταστροφή. Μία σύγχρονη ματιά στη θέση της γυναίκας στα απομακρυσμένα και ξεχασμένα χωριά της βορειοανατολικής Τουρκίας. Θαυμάσια η μουσική των Γιώργου και Νίκου Παπαϊωάννου, αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΛΑΤΙΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 02/09/2020 ΟΙ ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΑΣ (NUESTRAS MADRES)
του Σεζάρ Ντίαζ (ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ/ΒΕΛΓΙΟ/ΓΑΛΛΙΑ, 2019, έγχρωμη, 78΄)
Χρυσή Κάμερα Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Μετά την επιβολή στρατιωτικής δικτατορίας στη Γουατεμάλα στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ξεκίνησε ένας εμφύλιος πόλεμος που τέλειωσε σχεδόν είκοσι χρόνια αργότερα, αφήνοντας περισσότερους από 200.000 νεκρούς και 40.000 αγνοούμενους. Η ταινία του Σεζάρ Ντίαζ μοιάζει σαν μια κραυγή στο σκοτάδι που τυλίγει αυτή τη σχεδόν άγνωστη γενοκτονία, που κόστισε σε πολλούς αυτόχθονες τη ζωή τους, δημιουργώντας ένα συγκινητικό πορτρέτο μιας μητέρας και ενός γιου. Μια βαθιά οικουμενική και σπαραχτική οικογενειακή ιστορία, ένας συγκλονιστικός ύμνος στην ανάγκη διατήρησης της μνήμης με κάθε μέσο και με οποιοδήποτε κόστος.
ΤΕΤΑΡΤΗ 09/09/2020 ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ (CANCIÓN SIN NOMBRE)
της Μελίνα Λεόν (ΠΕΡΟΥ/ΙΣΠΑΝΙΑ/ΗΠΑ/ΧΙΛΗ, 2019, ασπρόμαυρη, 97΄)
Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία - Χάλκινος Αλέξανδρος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
H αρπαγή της νεογέννητης κόρης της ωθεί την Χεορχίνα - μια αυτόχθονη από τις Άνδεις - σε μια απελπισμένη αναζήτηση. Μοναδικός της σύμμαχος ένας εσωστρεφής δημοσιογράφος που ρίχνεται ολόψυχα σε μια φαινομενικά μάταιη μάχη, παλεύοντας να ρίξει φως σε αυτή τη σκοτεινή υπόθεση. Στο αχνό και μελαγχολικό ημίφως της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, οι περιθωριοποιημένες αυτόχθονες γυναίκες έρχονται σε πρώτο πλάνο και ο ψυχωμένος αγώνας για δικαιοσύνη αποκτά φωνή. Ένα πικρό κινηματογραφικό ποίημα, ένα «τραγούδι χωρίς όνομα», όπως εκείνο που σπαραχτικά μουρμουρίζει η Χεορχίνα πριν τους τίτλους τέλους.
ΤΕΤΑΡΤΗ 16/09/2020 ΟΡΟΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ (LA CORDILLERA DE LOS SUEÑOS)
του Πατρίσιο Γκουσμάν (XΙΛΗ/ΓΑΛΛΙΑ, 2019, έγχρωμη, 84΄)
Χρυσός Οφθαλμός - Βραβείο για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Μετά τις ταινίες Νοσταλγώντας το φως (2010) και Το μαργαριταρένιο κουμπί (2015), ο Πατρίσιο Γκουσμάν ολοκληρώνει την τριλογία της ιστορικής μνήμης με την ταινία του Οροσειρά των ονείρων. Ένα κινηματογραφικό τρίπτυχο που συνδέει τις φυσικές επιστήμες με την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης και το γεμάτο αντιθέσεις φυσικό τοπίο της Χιλής με την ανοιχτή πληγή της δικτατορίας του Πινοσέτ. Στην Οροσειρά των ονείρων το βλέμμα του Χιλιανού ντοκιμαντερίστα είναι στραμμένο στη ραχοκοκαλιά της χώρας του, στην επιβλητική οροσειρά των Άνδεων. Πολυεπίπεδο υπαρξιακό δοκίμιο που εξερευνά το αόρατο νήμα που ενώνει τον χρόνο, την τραγική ανθρώπινη ύπαρξη και την αδιάφορη αιώνια φύση.
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ συμπλήρωσε φέτος 32 χρόνια συνεχούς λειτουργίας.
Η δραστηριότητά της όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πλούσια και πολύπλευρη:
• Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.
• Ειδικές προβολές-εκδηλώσεις
• Σεμινάρια, εργαστήρια δημιουργίας ταινιών, μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.
• Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).
Οι προβολές της Λέσχης με το τέλος της θερινής περιόδου 2020 θα φτάσουν τις 1.903 (911ταινίες μεγάλου μήκους και 992 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 58 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
32 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ
No comments:
Post a Comment