32η ΠΕΡΙΟΔΟΣ / 1868η ΠΡΟΒΟΛΗ / ΚΥΡΙΑΚΗ 26/01/2020
MOΥΣΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ (Μαρ. Αντύπα 134 και Λεωφ. Σοφ. Βενιζέλου 100)
Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ
του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΛΑΜΠΡΙΔΗ (ΕΛΛΑΔΑ, 1998, έγχρωμη, 58΄)
ΣΕΝΑΡΙΟ: Αλέξανδρος Λαμπρίδης
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Δημήτρης Κορδελάς
ΜΟΝΤΑΖ: Ηλέκτρα Βενάκη, Ηρώ Βρατζάκη
ΜΟΥΣΙΚΗ: Ελένη Καραΐνδρου
ΗΧΟΣ: Στέφανος Ευθυμίου
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: Κώστας Λαμπρόπουλος, Θάνος Λαμπρόπουλος
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: CL Productions, Περίπλους, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Πρόγραμμα MEDIA
Θα ακολουθήσει συζήτηση με εισηγητές τους Αλέξανδρο Λαμπρίδη (σκηνοθέτη της ταινίας) και Κωνσταντίνο Μπλάθρα (κριτικό κινηματογράφου, σκηνοθέτη).
Το ντοκιμαντέρ του Αλέξανδρου Λαμπρίδη, συνεργάτη του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1935-2012) σε πέντε ταινίες (ως βοηθός σκηνοθέτη, υπεύθυνος casting), επικεντρώνεται στον τρόπο δουλειάς του μεγάλου κινηματογραφικού δημιουργού, μέσα από τα γυρίσματα της ταινίας του Μια αιωνιότητα και μια μέρα, η οποία τιμήθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο 51ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών (1998). Η κάμερα εστιάζεται, κυρίως, στο γύρισμα της σκηνής του τέλους της ταινίας, καταγράφοντας την αγωνία και τον αγώνα του δημιουργού στην πραγμάτωσή της.
Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται πάνω σε τρεις κύριους άξονες. Ο πρώτος, εξελίσσεται με βάση τη διαδικασία στησίματος της επίμαχης σκηνής του φινάλε της ταινίας. Στον δεύτερο, το κύριο θέμα είναι η διαδικασία προπαρασκευής της σκηνής (διδασκαλία ηθοποιών, διαμόρφωση χώρου, στήσιμο πλάνου, καθορισμός κινήσεων της κινηματογραφικής μηχανής, υπολογισμός χρόνου και ρυθμού κτλ.). Ο τρίτος άξονας, είναι η ματιά του δημιουργού του ντοκιμαντέρ. Ο Αλέξανδρος Λαμπρίδης με συνθετικό τρόπο αναδεικνύει τόσο τη συγκεκριμένη ταινία όσο και τον μαγικό τρόπο δημιουργίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗ (Σάββατο-Κυριακή 01-02/02/2020 στις 7:45 μ.μ.)
ΔΙΗΜΕΡΟ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΤΟΥ 42ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ (2019, 10 + 10 ταινίες, 168΄+ 158΄)
ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
...
No comments:
Post a Comment