Tsakthan Daily, 21 October 2009
ΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΡΟΒΙΝΣΩΝΑ (Μέρος 2ο)
Αυτός ο «άλλος».
Η πρώτη εικόνα που αναζητούμε στο συγκεκριμένο έργο να ανιχνεύσουμε είναι πώς ο συγγραφέας φτιάχνει τη δική του ταυτότητα σε αντιπαράθεση με τον «άλλο». Αυτός, ο πρωταγωνιστής, είναι ο Ευρωπαίος ναυτικός που μια «ωραία πρωία» μπαρκάρει με ένα πλοίο από ένα Αγγλικό λιμάνι και που σε κάποια επιδρομή πειρατών αιχμαλωτίζεται. Ο Ροβινσώνας γίνεται ο σκλάβος του καπετάνιου των Μαυριτανών πειρατών. Μονολογεί : «Δε χρειάζεται να πω πως τα είχα εντελώς χαμένα με τούτο το ξαφνικό γύρισμα της μοίρας, που μ’ έκανε απότομα από έμπορο σκλάβο. Και στο μυαλό μου έρχονται τα προφητικά λόγια του πατέρα μου». Πρόσεξε μια βασική λεπτομέρεια : ο Ροβινσώνας είναι «έμπορος» και το επάγγελμα αυτό είναι που την εποχή εκείνη δοξάζει τη Βρετανική αυτοκρατορία δημιουργώντας με τη συσσώρευση κεφαλαίων τις προϋποθέσεις για την πρώτη βιομηχανική επανάσταση σε χώρα της Δύσης . Η κοινωνική τάξη των αστών έχει ως δύναμη κρούσης τους εμπόρους. Ας δούμε τώρα τι παθαίνει ο Ροβινσώνας. Βρέθηκε αιχμάλωτος και αμέσως υποβιβάστηκε σε δούλο του Μαυριτανού πειρατή. Η πρώτη εικόνα που σχηματίζουμε είναι ενός ανθρώπου ο οποίος ως απόγονος του Σημ, γεννήθηκε και ζει εκτός του πλαισίου της Χριστιανοσύνης και της Ευρώπης . Σύμφωνα με την κυρίαρχη λογική των ανθρώπων της εποχής που ήταν ακόμη υπό την επήρεια των θρησκευτικών αντιλήψεων του Καθολικισμού - αλλά και των Προτεσταντών και των διαφόρων «αιρέσεών» τους - όσοι δεν ανήκαν στην περιούσια Ευρωπαϊκή φυλή που ταυτιζόταν ακόμη με το Χριστιανισμό και τη Χριστιανοσύνη, ήταν ατελείς, ουσιαστικά, άνθρωποι και οι οποίοι έπρεπε να είναι υπηρέτες και όχι αφεντικά. Γι’ αυτό και ο Ροβινσώνας εκπλήσσεται για το ότι αυτός ο «κύριος» βρίσκεται τώρα «υπηρέτης» του «υπηρέτη» και εύχεται συνέχεια να τον πάρει μαζί του σε κάποιο ταξίδι ο πειρατής ούτως ώστε κάποια στιγμή να κυριέψουν Ισπανοί ή Πορτογάλοι - αδιάφορο του είναι- το καράβι και να τον ελευθερώσουν. Όμως ο Ροβινσώνας μη μπορώντας να κάτσει με σταυρωμένα χέρια σχεδιάζει έναν τρόπο απόδρασης. Η προτεσταντική του πίστη τον έχει «καταστήσει ικανό» να ελευθερωθεί μόνος του . Η φυγή προς την ελευθερία είναι αναπόφευκτη και η προσπάθειά του αποτελεσματική. Βρίσκει έναν «πονηρό» τρόπο να κλέψει ένα από τα πειρατικά καράβια. Πριν όμως ξεκινήσει και πριν ξεκόψει αρκετά από την περιοχή του «αφεντικού» του με το κλεμμένο καράβι έχει ήδη κάνει δύο «πονηριές» απέναντι στο Μαυριτανό ναύτη, τον Ισμαήλ, που του εμπιστεύθηκε το «αφεντικό» νομίζοντας ότι επρόκειτο για μια εκδρομή για ψάρεμα. Τον στέλνει για να φέρει «μπαρούτι και μολύβι, μπας και σκοτώσουμε τίποτα τουρλουλήδες ». Αφού το καράβι ξανοίχτηκε κάπως τον πετάει στη θάλασσα «κατά λάθος» και ο Ισμαήλ κολυμπώντας σαν χέλι ξαναφθάνει το καράβι παρακαλώντας το Ροβινσώνα να τον πάρει επάνω και θα τον ακολουθούσε ως την άκρη του κόσμου δείχνοντας τελικά ότι ο «άλλος», δηλαδή ο μη Ευρωπαίος είναι πρόθυμος να υποδουλωθεί σε κάθε περίπτωση γιατί είναι «στη φύση του» .
Στη δε θέα το ντουφεκιού του Ροβινσώνα που τον απείλησε ότι θα του «ρίξει στο κεφάλι» έτσι και προσέγγιζε περισσότερο διάλεξε τη μοναδική «εναλλακτική» λύση : να κολυμπήσει στη στεριά για να γλυτώσει αποδεικνύοντας την «έμφυτη» δειλία του. Στη συνέχεια ανοίγει τα πανιά του με κατεύθυνση βόρεια προς το Γιβραλτάρ. Θεωρεί ότι αυτό ήταν πιο λογικό. «Γιατί ποιος θα έβαζε στο μυαλό του ότι εμείς μπορεί να τραβούσαμε νότια, στην αληθινή ακτή της Μπαρμπαριά, όπου έθνη ολόκληρα νέγρων θα μας έζωναν με τα κανό τους και θα μας σκότωναν ; Ή όπου θα μας καταβρόχθιζαν άγρια θηρία κι ανθρωποφάγοι ιθαγενείς έτσι και τολμούσαμε να βγούμε στη στεριά ;». Η προκατάληψη του Ευρωπαίου Χριστιανού είναι καθαρή. Οι νέγροι θα τους σκότωναν και οι ιθαγενείς θα τους καταβρόχθισαν ως άλλα άγρια θηρία. Ποιες είναι όμως οι ρίζες της προκατάληψης αυτής για τους Αφρικανούς με μαύρου χρώματος δέρμα ; Κατ’ αρχήν τονίστηκε ότι οι Αφρικανοί, ως απόγονοι του Χαμ, σύμφωνα με τη Γέννηση καταδικάστηκαν να είναι αιώνια «υπηρέτες των υπηρετών», άρα καταραμένοι.
Δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει και κάτι άλλο : οι Ευρωπαίοι διεκδικούσαν και διεκδικούν, όχι μόνο την καταγωγή τους από τη γενιά του Ιάφεθ αλλά και, μεγάλο μερίδιο από την αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή πολιτιστική κληρονομιά. Όμως έχουμε ήδη διαβεί τα χρόνια της Αναγέννησης με το Ροβινσώνα και, συνεπώς, η αρχαιολατρία έχει αρχίσει να υποχωρεί παραχωρώντας τη θέση της σ’ ένα σκεπτικισμό απέναντί της. Οι «άλλοι», οι μη Ευρωπαίοι θεωρούνται ως «αρχαίοι», «παγανιστές». Κάνουν ανθρωποθυσίες, πιστεύουν σε ανύπαρκτους θεούς, είναι γυμνοί, είναι άσχετοι με τη χρήση του σίδερου, δεν γνωρίζουν τι είναι το γραπτό αλφάβητο είναι, με λίγα λόγια, «τέρατα». Είναι, ουσιαστικά, ο Διάβολος των Χριστιανών, που παίρνει ανθρώπινη μορφή. Ο «άλλος» σχετίζεται, λοιπόν, με την έλλειψη Χριστιανικότητας. Το κλειδί της κατανόησης αυτής της πρώτης ιδέας της ιδιότητας του «Άλλου» είναι η κατανόηση του πώς αυτή η φιγούρα συγκροτήθηκε μέσα από μια διανοητική διαδικασία της αντιστροφής. Από τη στιγμή που ουσιαστικά ταυτίζεται η έννοια του έλλογου όντος με αυτήν του Χριστιανού ανθρώπου με το σχήμα της αντιστροφής συνεπάγεται ότι ο «άλλος» είναι «άλογος». Και αφού είναι «άλογος» είναι ένα απλό ζώο. Και αφού είναι ζώο δεν έχει ούτε και την αίσθηση του ότι ανήκει σε μια κοινότητα. Ζει μόνο και μόνο για την ικανοποίηση των άγριων ένστικτων του. Είναι λοιπόν από τη σκοπιά του Ευρωπαίου και Χριστιανού Ροβινσώνα να ταυτίζονται οι άγριοι «άλλοι» με τα άγρια ζώα : «αν πέφταμε στα χέρια κάποιων άγριων ιθαγενών, θα ήταν μοίρα εξίσου φρικαλέα με το να πέσουμε στα νύχια λιονταριών και τίγρεων».
Η κοσμογραφία ως επιστήμη δεν είχε προχωρήσει σε σχέση με τη γεωγραφία των αρχαίων. Έξω από τα ανεξερεύνητα όρια του γνωστού κόσμου της αρχαιότητας κατοικούσαν «τέρατα». Έξω από το γνωστό χώρο της Χριστιανοσύνης κατοικούν νέγροι και άγρια θηρία. Ο Ροβινσώνας θέλει να είναι ασφαλής. Γι’ αυτό θέλει να πλεύσει τουλάχιστον προς το Πράσινο Ακρωτήρι και τα Κανάρια Νησιά έτσι ώστε κάποιοι Άγγλοι έμποροι που εμπορεύονται εκεί να τον έπαιρναν μαζί τους. Σε κάποια στιγμή ο Ροβινσώνας σκοτώνει με το ντουφέκι ένα λιοντάρι. Ο νεαρός Μαυριτανός που ήταν μαζί του αναλαμβάνει να το γδάρει. «Ο Ξούρυ αποδείχτηκε πολύ καλύτερος από μένα, που δεν είχα ιδέα από τέτοια πράγματα». Ο Ροβινσώνας, ως Ευρωπαίος Χριστιανός, δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει να κάνει τέτοιες «βάρβαρες» πράξεις ενώ ο Μαυριτανός είναι, παρά το νεαρό της ηλικίας του ικανός γιατί είναι «μέσα στη φύση του». Ένα ακόμη περιστατικό στο οποίο ο λευκός Ευρωπαίος Χριστιανός θα «σηκώσει το φορτίο του» σώζοντας ανθρώπινες ζωές, έστω και αν είναι «αγρίων», είναι εκείνο όπου ο Ροβινσώνας με το ντουφέκι του δύο θηρία που κατατρόμαξαν τους ιθαγενείς στην παραλία κοντά στην οποία είχε προσαράξει το καράβι. Ο ανώτερος τεχνικός πολιτισμός του Ευρωπαίου θα αποδειχτεί σωτήριος απέναντι στα ψευτοακόντια των ιθαγενών που του έδωσαν καρπούς, ρίζες και νερό σε ανταπόδοση του γεγονότος πως και τις ζωές τους έσωσε και τροφή τους έδωσε σκοτώνοντας τα θηρία. Από τη στιγμή όμως που διαπίστωσε ιδίοις όμμασι ότι δεν πρόκειται για ανθρωπόμορφα τέρατα μιλά για «φιλικούς νέγρους» του. Η συνάντηση του καραβιού τους με το καράβι των Πορτογάλων θα έχει ενδιαφέρον. Κατ’ αρχήν για άλλη μια φορά ο Ευρωπαίος αποδεικνύεται γνώστης των πραγμάτων ενώ ο νεαρός Μαυριτανός «ήταν ξετρελαμένος από το φόβο του, γιατί πίστευε ότι θα ήταν κάποιο από τα καράβια του παλιού του αφέντη, που τα είχαν στείλει να μας κυνηγήσουν. Δεν ήξερε, σαν εμένα, πως βρισκόμασταν μακριά απ’ τις αρπάγες τους». Ο καπετάνιος υπόσχεται στο Ροβινσώνα ότι θα τον πάρει μαζί του από «φιλανθρωπία» και πως, παρά τις παρακλήσεις του Ροβινσώνα, του αντιτάσσει ότι δεν θέλει να του χαρίσει τα υπάρχοντά του επειδή τον έσωσε, γιατί κάτι τέτοιο θα ακύρωνε τη φιλανθρωπική πράξη. Σαν καλοί Ευρωπαίοι έμποροι συμφωνούν να γίνει καταμέτρηση των όσων έχει στην κατοχή του ο Ροβινσώνας και ο καπετάνιος να αγοράσει απ΄αυτόν όσα του χρειάζονται. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε στην περίπτωση του νεαρού Μαυριτανού που ο καπετάνιος ήθελε να τον αγοράσει κι αυτόν. Ο Ροβινσώνας ξαφνιάζεται και προβληματίζεται. «Εγώ όμως ένιωθα φρίκη στην ιδέα να τον πουλήσω, ύστερα από τόση βοήθεια που μου είχε προσφέρει το παιδί. Όταν το είπα στον καπετάνιο, εκείνος μου πρότεινε να κάνει ένα συμβόλαιο στο παιδί, για να τον απελευθερώσει σε δέκα χρόνια, αν θα γινόταν χριστιανός. Αφού ο Ξούρυ συμφώνησε στην ιδέα αυτή, τον έδωσα κι εγώ στον καπετάνιο». Λαμπρά ! Οι Ευρωπαίοι δεν έχουν πλέον τύψεις. Ο νεαρός Μαυριτανός αποδεχόμενος τη μοίρα που του ορίζουν συναινεί, το συμβόλαιο, αυτή η κλασική νομική μορφή της σχέσης εργασίας στον ανερχόμενο την εποχή εκείνη καπιταλισμό, θα καλύψει τη σκληρή πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από τη 10χρονη δουλεία με την προϋπόθεση - καταναγκασμό - της υποταγής στη Χριστιανική θρησκεία. Ο «άλλος» σε δέκα χρόνια ίσως πάψει να είναι «άλλος» και να ενταχθεί στο «εμείς», δηλαδή στις γραμμές της Χριστιανικής Ευρώπης.
Συνεχίζεται…
Θανάσης Τσακίρης
http://tsakiris.snn.gr
http://tsakthan.blogspot.com
http://tsakthan.wordpress.com
http://antiracistes.wordpress.com
http://homoecologicus.wordpress.com
http://leftypedia.wordpress.com
http://greekunions.wordpress.com
http://femininmasculin.wordpress.com
http://ilioupoli.wordpress.com
Ο Άμλετ Της Σελήνης
Χρήστος Θηβαίος
Μουσική Θάνου Μικρούτσικου και στίχοι Μάνου Ελευθερίου,
Ξεγέλασες τους ουρανούς με ξόρκια μαύρη φλόγα
Πως η ζωή χαρίζεται χωρίς ν' ανατραπεί
Κι όλα τα λόγια των τρελών που ήταν δικά μας λόγια
Τα μάγευες με φάρμακα στην άσωτη σιωπή
Πενθούσες με τους έρωτες γυμνός και μεθυσμένος
Γιατί με τους αθάνατους είχες λογαριασμούς
Τις άριες μιας όπερας τραύλιζες νικημένος
Μιας επαρχίας μαθητής μπροστά σε δυο χρησμούς
Τι ζήλεψες τι τα 'θελες τα ένδοξα Παρίσια
Έτσι κι αλλιώς ο κόσμος πια παντού είναι τεκές
Διεκδικούσες θαύματα που δίνουν τα χασίσια
Και παραισθήσεις όσων ζουν μέσα στις φυλακές
Και μια βραδιά που ντύθηκες ο Άμλετ της Σελήνης
Έσβησες μ' ένα φύσημα τα φώτα της σκηνής
Και μονολόγους άρχισες κι αινίγματα να λύνεις
Μιας τέχνης και μιας εποχής παλιάς και σκοτεινής
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Προβάδισμα Ντ. Μπακογιάννη για την αρχηγία της ΝΔ
NAFTEMPORIKI.GR Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009 20:29
Τελευταία Ενημέρωση : 20/10/2009 20:32
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1731098
Προβάδισμα για την αρχηγία της ΝΔ διατηρεί η Ντόρα Μπακογιάννη, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Marc για τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.
Αναλυτικότερα, στην ερώτηση «ποιόν επιθυμείτε για αρχηγό της ΝΔ», το 34,7% των ψηφοφόρων της ΝΔ απαντούν τη Ντόρα Μπακογιάννη, 25,8% τον Αντώνη Σαμαρά, 19,8% το Δημήτρη Αβραμόπουλο και 9,4% τον Παναγιώτη Ψωμιάδη.
Σε ό,τι αφορά την πρόθεση των ψηφοφόρων της ΝΔ να πάνε να ψηφίσουν, 45% απαντούν ότι θα πάνε, 34,1 ότι δεν θα πάνε και 20,9% ότι θα το σκεφτούν.
Ίδια είναι η κατάταξη των υποψηφίων και μεταξύ των ψηφοφόρων της ΝΔ που λένε ότι θα πάνε να ψηφίσουν σίγουρα, με τα ποσοστά, ωστόσο, της κ. Μπακογιάννη και του κ. Ψωμιάδη να είναι πιο χαμηλά, σε σχέση με το σύνολο των ψηφοφόρων της ΝΔ, και εκείνα των κ.κ. Σαμαρά και Αβραμόπουλου υψηλότερα. Ειδικότερα, η κ. Μπακογιάννη συγκεντρώνει ποσοστό 32,7%, ο κ. Σαμαράς 28,3%, ο κ. Αβραμόπουλος 22% και ο κ. Ψωμιάδης 8,9%.
Σημειώνεται ότι η δημοσκόπηση της Marc διεξήχθη από τις 18 έως τις 20 Οκτωβρίου σε δείγμα 813 ψηφοφόρων της ΝΔ σε όλη την Ελλάδα με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Ο ΟΗΕ καταγγέλλει την τρέλα των βιασμών στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό
Αθήνα - Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Ο ΟΗΕ έκρουσε σήμερα τον κώδωνα του κινδύνου εναντίον της «τρέλας» των βιασμών που διαπράττουν οι αντιμαχόμενες δυνάμεις στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, καταγγέλλοντας τη χρήση τους ως «πολεμικό μέσο» στην συνεχιζόμενη σύρραξη. «Ακόμα μία φορά καταγγέλλουμε την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τις αντιμαχόμενες δυνάμεις στο Κονγκό, φαίνεται ότι αυτή η τρέλα συνεχίζεται», εξήγησε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η εκπρόσωπος του Γραφείου Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων του ΟΗΕ (OCHA) Ελίζαμπεθ Μπιρς.
Αντιμέτωπος με την αναζωπύρωση των εχθροπραξιών ο ΟΗΕ ζήτησε να σταματήσει η χρήση του βιασμού ως «πολεμικό μέσο», πρόσθεσε η Μπιρς. «Ζητάμε να παραδοθούν οι ένοχοι στη δικαιοσύνη. Στις 5 Οκτωβρίου στο Μπουνγιακίρι (ανατολικό Κονγκό) πέντε γυναίκες βιάστηκαν από, όπως πιστεύουμε, μέλη του εθνικού στρατού και μία γυναίκα σκοτώθηκε», πρόσθεσε η Μπιρς.
Το λιγότερο 5.387 περιπτώσεις βιασμών έχουν αναφερθεί στην επαρχία του νότιου Κίβου τους έξι πρώτους μήνες του 2009, ενώ περίπου το 90% από αυτούς διαπράχθηκαν από ένοπλες ομάδες ή τον στρατό της χώρας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καταγραφεί, υπογράμμισε η εκπρόσωπος Τύπου του OCHA, αλλά ο αριθμός των βιασμών έχει σίγουρα αυξηθεί από τον Μάρτιο, οπότε και ξεκίνησε μια επιχείρηση εναντίον των ανταρτών χούτου στο βόρειο και νότιο Κίβου.
Οι βιασμοί είναι «εντελώς απαράδεκτοι και δεν παίζει κανέναν ρόλο το ποιος τους διαπράττει. Ο ΟΗΕ πάντα έλεγε ότι εφαρμόζει πολιτική μηδενικής
ανοχής για την σεξουαλική βία», υπενθύμισε η Μπιρς.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=294966&dt=20/10/2009
«Ξεπούλημα» δημόσιου πλούτου
«Θα διαψευστεί η κυβέρνηση για όσα έλεγε προεκλογικά» εκτιμά ο Αλέξης Τσίπρας
Αθήνα - Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Το φόβο ότι θα διαψευστούν οι προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης εξέφρασε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, σε συνάντησή του με την επιτροπή απολυμένων συμβασιούχων της Ολυμπιακής την Τρίτη.
«Ελπίζουμε να μην επιβεβαιωθεί ο φόβος μας» είπε, προσθέτοντας ότι «όλες οι ενδείξεις δείχνουν όμως ότι αναμένεται σκλήρυνση της στάσης της κυβέρνησης σε μια σειρά από προεκλογικές εξαγγελίες που άφηναν ένα παράθυρο ελπίδας».
«Έχει δημιουργηθεί ένας νέος εργασιακός μεσαίωνας» δήλωσε αναφερόμενος στην Ολυμπιακή καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά μετά τη συνάντησή του με την Επιτροπή Απολυμένων συμβασιούχων της Ολυμπιακής «προχθές είχαμε στο αεροδρόμιο τη φιέστα της νέας Ολυμπιακής. Πίσω όμως από τις φιέστες, τα τραγούδια και τα πολύχρωμα μπαλόνια υπάρχει μια οδυνηρή πραγματικότητα. 800 συμβασιούχοι εργαζόμενοι, που πολλοί απ΄ αυτούς εργάζονται πάνω από δέκα χρόνια, έχουν χάσει τη δουλειά τους, είναι στο δρόμο. Χιλιάδες εργαζόμενοι που βγαίνουν στη σύνταξη περιμένουν ακόμα. Χιλιάδες εργαζόμενοι που είναι για μετάταξη περιμένουν ακόμα».
Ο Αλ.Τσίπρας τόνισε επίσης ότι «όταν ξεπουλιέται ο δημόσιος πλούτος, όταν νευραλγικοί τομείς της οικονομίας περνάνε υπό ιδιωτικό έλεγχο στην Ολυμπιακή, στα λιμάνια, στον ΟΤΕ, τότε η ανεργία θα διογκώνεται και ο εργασιακός μεσαίωνας, τον οποίο περιέγραψε προεκλογικά και ο Γ.Παπανδρέου, θα είναι μια πραγματικότητα για ευρύτερους τομείς της εργασίας».
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=41&nid=1066035
ΤΑ ΝΕΑ
«Δεν έχουμε ασανσέρ, δεν εγγράφουμε ανάπηρους»!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009
«ΕΠΕΙΔΗ δεν έχουμε ασανσέρ, ούτε ειδικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δεν δεχόμαστε τυφλούς και άτομα με κινητικά προβλήματα για σπουδές στο Τμήμα μας». Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, αυτή ακριβώς ήταν η αιτιολογία για να αποθαρρυνθούν άτομα με ειδικές ανάγκες να υποβάλουν αιτήσεις για μετεγγραφή στο Τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας!
Όπως αποκάλυψε χθες με επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας η Εθνική συνομοσπονδία ατόμων με ειδικές ανάγκες, ο προϊστάμενος του Τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ της Αθήνας αποφάσισε, παρά την ύπαρξη του νόμου που ορίζει τα δικαιώματα των ατόμων αυτών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (εισάγονται με ποσόστωση κ.λπ.), να αποκλείσει από το Τμήμα του κινητικά ανάπηρους και τυφλούς, με την απίθανη δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν ασανσέρ και γενικά λείπουν οι κατάλληλες υποδομές για την εκπαίδευσή τους!
Δηλαδή αποφάσισε ότι για τις όποιες ελλείψεις του ΤΕΙ σχετικά με τις υποδομές που απαιτούνται για τους φοιτητές με αναπηρίες, έπρεπε να την πληρώσουν οι ίδιοι οι ανάπηροι, παρότι έχουν εκ του Συντάγματος και του νόμου δικαίωμα να εγγραφούν...
Για απαράδεκτη και προσβλητική απόφαση έκανε λόγο ο πρόεδρος των ατόμων με αναπηρία κ. Ι. Βαρδακαστάνης, ζητώντας την άμεση ανάκλησή της. Ανακλήθηκε από τον πρόεδρο
Ο πρόεδρος του ΤΕΙ της Αθήνας κ. Δημήτρης Νίνος με τον οποίον επικοινώνησαν «ΤΑ ΝΕΑ», δήλωσε αρχικά έκπληκτος από αυτή την ανακοίνωση, η οποία είχε μάλιστα δημοσιευθεί και στην ιστοσελίδα του ΤΕΙ. Με πρωτοβουλία του κ. Νίνου η απόφαση ανακλήθηκε και αμέσως κατέβηκε από την ιστοσελίδα. «Αν είχα ερωτηθεί, θα είχα εξηγήσει ότι αυτή την εποχή βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία τοποθέτησης 10 ασανσέρ και για άτομα με αναπηρίες που λύνουν το πρόβλημα, άρα δεν χρειαζόταν καν να τεθεί τέτοιο ζήτημα. Όσο για τους τυφλούς, προφανώς δεν φταίνε εκείνοι αν το ΤΕΙ δεν έχει ειδικό υλικό και υπολογιστές για τη διδασκαλία τους, όμως εάν χρειαστεί θα το αγοράσουμε. Δεν είναι δυνατόν να αποκλείονται εκ προοιμίου οι φοιτητές με ειδικές ανάγκες. Πάντως στο Τμήμα αυτό έχουν κατατεθεί ήδη 28 αιτήσεις ατόμων με ειδικές ανάγκες και θα εξεταστούν όλες», τόνισε ο κ. Νίνος. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο νόμος προβλέπει πράγματι την πιθανότητα άρνησης ενός Τμήματος να δεχθεί για σπουδές μια ειδική κατηγορία ατόμων, εφόσον όμως η αναπηρία αυτή εμποδίζει προφανώς την ενασχόληση του φοιτητή με το αντικείμενο σπουδών και όχι επειδή το Τμήμα έχει ελλείψεις υποδομών.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4542171&ct=1
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ) του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...
-
Η ΜακΝτοναλντοποίηση της Κοινωνίας του Θανάση Τσακίρη Μακντοναλντοποίηση είναι η διαδικασία με βάση την οποία οι αρχές των εστιατορίων...
-
Ο Αμερικανός κοινωνιολόγος Άλφρεντ Σουτς ξεκινά με βάση το έργο του Βέμπερ για τους «ιδεότυπους» και το επεκτείνει αναθεωρώντας ορ...
No comments:
Post a Comment