Friday, November 30, 2018

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ή ΠΩΣ το 7+7+7+7 = «7»


Ποιο το γυναικείο βλέμμα του κόσμου; Υπάρχει κάτι τέτοιο; Και αν, ναι, πως κοιτάνε και
ερμηνεύουν τον κόσμο οι γυναίκες; Τι ρόλο παίζει η τέχνη, ως προς αυτό; Και γιατί η τέχνη, ακόμη
και αν έκφραζε τον κόσμο της γυναίκας, δινόταν κυρίως μέσα από το βλέμμα των ανδρών; Μήπως αυτή
η οπτική γωνία έχει παραμορφώσεις και κενά; Μήπως, πολλές φορές, εκφράζεται, όπως επισημαίνει
η Λήδα Καζαντζάκη, «μέσα από το αμφίσημο σχήμα μητέρα και σύζυγος – ερωμένη και πόρνη»;

Αυτό το σχήμα, όπως θα δούμε παρακάτω, 7 καλλιτέχνιδες αποφάσισαν να το αλλάξουν.
Μέσα από 7 ταινίες που επέλεξαν, που οι περισσότερες φτιάχτηκαν από άνδρες, στις οποίες όμως
πρωταγωνιστούν γυναίκες, εισδύουν «στο αρθρωμένο από το αντρικό βλέμμα σύμπαν αυτών των ταινιών» και
το αντιστρέφουν, δίνοντας τις δικές τους ζωγραφικές εικόνες.

«Γυναικείες μορφές, γυναικείες ζωές, γυναικεία αισθήματα, γυναικεία πεπρωμένα», όπως επισημαίνει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Με βάση, λοιπόν, τον αριθμό 7, φτιάχτηκε και ο τίτλος της Έκθεσης, «7» και με υπότιτλο:
7η Τέχνη, 7 Γυναίκες, 7 Ταινίες, 7 Εικαστικές Προτάσεις. Ίσως, γι’ αυτό 7+7+7+7 δεν κάνει πάντα 28.

Περισσότερα παρακάτω, με τη  επισήμανση ότι ο «δαίμων της ιστοσελίδας» έχει βάλει δύο φορές το ίδιο
κείμενο και έτσι φαίνεται ότι είναι μεγάλο, ενώ δεν είναι: https://rproject.gr/article/7777-den-kanei-panta-28


                                                                   καλό ΠΣΚ
                                                       Δημήτρης Κατσορίδας

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...