Sunday, December 09, 2018

ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 20:00 είναι τα εγκαίνια της έκθεσης του BLAIR BRENNAN στη "Παρόδιο Στοά", Αιόλου - Κολοκοτρώνη - Βασιλικής ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ.










Η έκθεση Χρήσεις του King Kong είναι η πιο πρόσφατη, φανερά προσωπική, ιστορία που έχει να αφηγηθεί ο Blair Brennan. Αν και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, το έργο του έχει θεωρητικό υπόβαθρο. Ο ίδιος έχει φτάσει σε αυτό το «φανταστικό βιβλίο», μια κλασική περίπτωση détournement, μια πολιτικά εμποτισμένη λογοκλοπή, όπου τόσο η πηγή όσο και το νόημα του πρωτότυπου έργου υπονομεύονται με στόχο τη δημιουργία ενός νέου έργου, μέσω πρακτικών πολιτισμικού αυτοσχεδιασμού (culture jamming) ή αντάρτικης τέχνης (guerilla art), ανακατασκευάζοντας μια καταπιεστική πραγματικότητα. Αυτό το βιβλίο είναι μια συλλογική προσπάθεια που πραγματοποιήθηκε χάρη στo σχεδιασμό του Sergio Serano και το εξειδικευμένο layout της Cindy Couldwell. Κατά τη μακρά περίοδο της καλλιτεχνικής του πορείας, ο Brennan άντλησε έμπνευση από κινήματα που φτάνουν πίσω στο Σουρεαλισμό, το Νταντά, τον Λετρισμό και τους Διεθνείς Καταστασιακούς, και υιοθέτησε μια punk στάση απέναντι στα πράγματα. Το βιβλίο της Patricia Storace Dinner with Persephone (Δείπνο με την Περσεφόνη) (1997) παίζει εξίσου κεντρικό ρόλο στην αφήγηση του King Kong. Αυτές οι επιρροές, και ακόμη περισσότερες, συνυφαίνονται μεταξύ τους, εντός ενός μυστικιστικού συμβολισμού, δημιουργώντας καθολικές αναφορές – υπαρξιακές αφηγήσεις σχετικά με αδιέξοδα της δικής του ζωής, αλλά και των θεατών του.
Οι Χρήσεις του King Kong λειτουργούν λιγότερο σαν μια έκθεση και περισσότερο σαν ένα φανταστικό, τελετουργικό μονοπάτι, όπου ιστορίες εκτυλίσσονται κόντρα στο πραγματικό και το φανταστικό διασταυρώνουν γεωγραφικά σύνορα, τοπία γεμάτα από οριακές συναντήσεις μεταξύ (των) ζωντανών και (των) νεκρών, ορατού και αοράτου, φύσης και πολιτισμού. Ο King Kong είναι μια ιστορία σε τρία μέρη. Αποτελεί απλώς έναν αφηγηματικό άξονα, ένα πρόσχημα για ένα μαγικό μυστηριώδες ταξίδι ειπωμένο αρχικά σαν μια παιδική ιστορία, ύστερα σαν μια αφήγηση που αφορά «άνδρες σε αποστολή» και τέλος σαν ένα πολιτικό παραλήρημα/détournement για τα δεινά μιας κοινωνίας που ελέγχεται από τη βιομηχανία της διαφήμισης – το όπιο του καπιταλισμού για τους ανθρώπους."
Dr. Κατερίνα Πιζάνια
Calgary, Νοέμβριος 2018
Μετάφραση στα ελληνικά: Ματίνα Χαραλάμπη




No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...