Monday, June 04, 2018

Tsakthan Weekly 4/6/18 -- Αισθητικοποιήση και Ντιζνεϊοποίηση της κοινωνίας

  O Mike Featherstone κάνει λόγο για το φαινόμενο της “αισθητικοποίησης της καθημερινής ζωής”  που περιλαμβάνει τα υπο-φαινόμενα της διάβρωσης των ορίων υψηλής και χαμηλής κουλτούρας, τέχνης και καθημερινής ζωής, της μετατροπής της ζωής σε έργο τέχνης, της έντονης ροής σημείων και εικόνων που διαπερνούν το οικοδόμημα της καθημερινής ζωής στη σύγχρονη κοινωνία, δείγματα των οποίων συναντά κανείς και στα έργα συγγραφέων που αναφέρονται στην περίοδο της ίδιας της νεοτερικότητας.



“Αισθητικοποίηση της πολιτικής”
• O όρος επινοήθηκε από τον Walter Benjamin (συνεργάτης της Σχολής της Φρανκφούρτης) και περιγράφει μία κατάσταση κατά την οποία η έμφαση του κοινού, της μάζας, τοποθετείται στην πολιτική ”μορφή” (ύφος, πρόσωπα, εικόνα) και όχι στο πολιτικό περιεχόμενο.
• Δείτε την ταινία ”Ο θρίαμβος της θέλησης” της Ρίφενσταλ, στην οποία η σκηνοθέτις επικεντρώνεται με αριστουργηματικό τρόπο στην μεγεθυμένη μορφή του κεντρικού προσώπου, του Χίτλερ.



Μια από τις προσφερόμενες ερμηνείες, που προσφεύγει ήδη στο Μεσαιωνικό καρναβάλι, άρα σε προ-νεοτερική εποχή, για να εξηγήσει το φαινόμενο της “αισθητικοποίησης της καθημερινής ζωής” είναι αυτή των P. Stallybrass και A. White περί της συμβολικής σημασίας του “γκροτέσκου Άλλου” που εντάσσει αυτό το, αποκλεισμένο από το σύστημα σχηματισμού ταυτότητας • τον “Άλλο” των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, τάξεων και μαζών στα πλαίσια της παραγωγής ονείρων και ιδεατών μοντέλων, δηλαδή αποκτά την δική του θέση ως “αντικείμενο επιθυμίας”. • Μέσα από τη διαδικασία της ανάπτυξης της εμπορευματικοποίησης και της επικράτησης της βιομηχανικής ορθολογικότητας αυτή η, σχετικά, ανατρεπτική εκδήλωση μετατρέπεται σε οργανωμένη δραστηριότητα που εντάσσει εντός ορίων την επιθυμία.




Στη μετανεοτερική περίοδο βλέπουμε καθαρά το ρόλο πολυεθνικών πια εταιρειών να “οργανώνουν την αποδιοργάνωση”
• Η περίπτωση Disneyland είναι ενδεικτική της έννοια της οργανωμένης αποδιοργάνωσης.
 • Το φαντασιακό Άλλο είναι πια μια γλυκιά εμπορευματικοποιημένη διαδικασία που κρατάει τους κινδύνους εντός πλαισίων.
 • Η ίδια μέσες- άκρες διαδικασία είναι αυτή των πανηγυριών, των συναυλιών, των θεαμάτων, των θεματικών πάρκων, των υπερκαταστημάτων – εμπορικών κέντρων (malls) και, πάνω απ’ όλα, του τουρισμού.





  •  Featherstone Mike (2007) "The Aestheticization of Everyday Life",  στο  Featherstone Mike, Consumer Culture and Postmodernism, London: Sage
  • Jay Martin (1992). ""The Aesthetic Ideology" as Ideology; Or, What Does It Mean to Aestheticize Politics?". Cultural Critique. University of Minnesota Press 
  • Stallybrass, P., & White, A. (1986). The Politics and Poetics of Transgression. Ithaca: Cornell University Press.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ




Μια σχέση Rock `n΄ Roll - 1993     
 
Στίχοι:   Διονύσης Τσακνής
Μουσική:   Διονύσης Τσακνής
Ερμηνεία: Διονύσης Τσακνής

Είναι η γεύση του φιλιού σου που με δένει
είναι η ζέστη του κορμιού που με σκορπάει
είν’ ο ιδρώτας σου και τ’ άρωμα που μένει
μια εξουσία που νικάει και δεν ρωτάει.

Είναι τα λόγια σου που κόβουν σαν ξυράφι
το άδειο βλέμμα σου μετά απο καυγά
είν’ η απόσταση που πάλι μας μακραίνει
είναι η πόρτα που πίσω σου χτυπά.

Σαν μια ταινία που οι σκηνές της
πότε μοιάζουν με κωμωδία και πότε γκραν γκινίολ
σαν τις εικόνες σε ταξίδι που αλλάζουν
είναι μια αίσθηση κι αυτή του Rock `n’ Roll.

Μετράω τις νύχτες που έμεινα μονάχος
μ’ ένα μπουκάλι αγκαλία για συνοδό
πεδίο μάχης είναι όλα ανω κάτω
το δίκιο είναι με το μέρος μου θαρρώ.

Μετράω φιλία κι αντιστρατεύομαι το χρόνο
και ονειρεύομαι με μάτια ανοιχτά
ηχεί περίεργα του έρωτα ο τόνος
και γώ μαζί σου σε μια ατέλειωτη αγκαλία.

Σαν μια ταινία που οι σκηνές της
πότε μοιάζουν με κωμωδία και πότε γκραν γκινίολ
σαν τις εικόνες σε ταξίδι που αλλάζουν
είναι μια αίσθηση κι αυτή του Rock `n’ Roll.

 https://www.youtube.com/watch?v=L4VySzvDt8w



Ιδρύεται σχολή Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων στη Δράμα

Με στόχο την ίδρυση Σχολής Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων στην πόλη της Δράμας, που θα στηρίξει και το σημαντικό πολιτιστικό θεσμό του διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους (ΦΤΜΜ), υπεγράφη σήμερα το μεσημέρι στο δημαρχείο της πόλης μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, τον πρόεδρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Βασίλη Καρδάση και το δήμαρχο Δράμας Χριστόδουλο Μαμσάκο, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://www.typosthes.gr/gr/topika/article/157265/idruetai-sholi-kinimatografou-kai-optikoakoustikon-meson-sti-drama/



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

l ΤΕΤΑΡΤΗ   06/06/2018       Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ                       
του Νίκου Κορνήλιου (ΕΛΛΑΔΑ, 2017, έγχρωμη, 120΄)
  • Στην προβολή θα παρευρίσκονται ο Νίκος Κορνήλιος, ηθοποιοί και συνεργάτες της ταινίας.
 Ένας διάσημος ηθοποιός (Κώστας Αρζόγλου), μετά από ένα έμφραγμα καλεί κοντά του τις δύο κόρες του, από το Βέλγιο και τη Γαλλία. Προσπαθώντας να τις κρατήσει δίπλα του, τους προτείνει να ανεβάσουν μαζί έναν Μάκβεθ για τρεις. Στη διάρκεια των προβών έρχονται στην επιφάνεια σκληρές αλήθειες για τον πατέρα που ήταν πάντα απών, δοσμένος ολοκληρωτικά στην τέχνη του. Εκείνος προκαλεί τις ηθοποιούς-κόρες του να χρησιμοποιήσουν το τραυματικό αυτό παρελθόν στην ερμηνεία των ρόλων. Μέσα από την εγγύτητα των διαδοχικών προβών τα ψυχικά ρήγματα βαθαίνουν.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...