Monday, March 19, 2012

TA ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ (Les Neiges du Kilimandjaro) H συλλογικότητα και η αλληλεγγύη πρέπει να υπερισχύσει του ατομισμού

TA ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ (Les Neiges du Kilimandjaro)




Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ρομπέρ Γκεντιγκιάν με τους: Ζαν-Πιερ Νταρουσέν, Αριάν Ασκαρίντ, Ζεράρ Μεϊλάν





Πρόκειται για μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Κεντρικός ήρωας είναι ο Μισέλ, ένας που τους εργάτες που απολύθηκαν από ναυπηγική εταιρεία στο λιμάνι της Μασσαλίας. Έμπειρος εργάτης και ευσυνείδητος αριστερός συνδικαλιστής, ανέδειξε με τη θυσία του τη διαφορά μεταξύ προσωπικού βολέματος και ταξικής αλληλεγγύης: παρά τις συμβουλές των άλλων εργατών έβαλε κι αυτός το όνομά του στην κληρωτίδα των προς απόλυση εργατών. Και κληρώθηκε!



Ο Μισέλ και η σύζυγός του, Μαρί-Κλαιρ, εξακολουθούν να απολαμβάνουν μια ήρεμη και ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή, που στηρίζεται στα κοινωνικά τους δίκτυα τα οποία έχουν αναπτύξει στη διάρκεια του κοινού βίου τους. Σε μια γιορτή που διοργανώνεται στο χώρο του ναυπηγείου από τους πρώην συναδέλφους του Μισέλ, το ζευγάρι βρίσκεται μπροστά σε μια ευχάριστη έκπληξη. Γνωρίζοντας την έντονη επιθυμία τους να ταξιδέψουν στο Κιλιμάντζαρο (φόρος τιμής του σκηνοθέτη στο συγγραφέα Έρνεστ Χέμινγκγουεϊ) οι συνάδελφοι τούς κάνουν δώρο το πολυπόθητο ταξίδι ως αντίδωρο για την προσφορά τους στην εργατική κοινότητα.



Όμως, ένα βράδυ διαρρήκτες με πιστόλια και μάσκες εισβάλλουν στο σπίτι του Μισέλ την ώρα που έπαιζαν χαρτιά με φιλικό ζευγάρι και κλέβουν τα χρήματα του δώρου. Πού να το φανταζόταν κανείς ότι ο Κριστόφ, ένας από τους ληστές, ήταν στο τραπέζι της γιορτής ανάμεσα στους άλλους απολυμένους; Όντας άνεργος κι αυτός συμμετείχε στη ληστεία για να ταΐσει τα δυο μικρότερα αδέλφια του που είχαν εγκαταλειφθεί από τους γονείς τους. Όταν αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του διαρρήκτη, ο Μισέλ ένοιωσε έντονη πίκρα και θυμό. Ωστόσο, αποφάσισαν με την Μαρί-Κλαιρ να πάρουν τα παιδιά υπό την προστασία τους.



Στους δύσκολους καιρούς στους οποίους ζούμε η συλλογικότητα και η αλληλεγγύη πρέπει να υπερισχύσει του ατομισμού κι αυτό είναι το παράδειγμα που μας προσφέρει ο Μισέλ.





Θ.Τ.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...