Σεκάνς
Σκέψεις για σκηνές από ταινία «Προσεχώς»
4 Αυγούστου 2010
Η Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης παρουσιάζει την ταινία
ΑΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΝΑ ΜΠΕΙ(LÄT DEN RÄTTE KOMMA IN)
του ΤΟΜΑΣ ΑΛΦΡΕΝΤΣΟΝ (ΣΟΥΗΔΙΑ, 2008, έγχρωμη,114΄)
Τετάρτη, 4 Αυγούστου 2010 στις 9:00 και 11:00 μμ
Δημοτικός Κινηματογράφος Ηλιούπολης Μελίνα Μερκούρη
Λ. Ειρήνης 50 Ηλιούπολη (λεωφ. 237 για Άνω Ηλιούπολη από Ακαδημίας)
Ο Τόμας Άλφρεντσον είναι Σουηδός κινηματογραφικός σκηνοθέτης. Γεννήθηκε την Πρωταπριλιά στο νησί Lidingö του εσωτερικού αρχιπελάγους της Στοκχόλμης. Ως γιος του κωμικού, συγγραφέα και σκηνοθέτη Χάσσε Άντερσον είχε συνηθίσει από μικρός να τον αντιμετωπίζουν διαφορετικά: «ένας μικρός αριθμός ανθρώπων αποτελούσαν δημόσια περιουσία και αυτός ήταν ένας από αυτούς» έλεγε ο Τόμας για τον πατέρα του που ποτέ δεν ήταν στο σπίτι και τον μεγάλωσε η μητέρα του. Όμως, όπως είπε, από μικρός έπαιζε ρόλους στις ταινίες κι έτσι βρίσκονταν στα γυρίσματα και το διασκέδαζαν.
Ξεκίνησε την καριέρα του στην εταιρεία παραγωγής και διανομής Svensk Filmindustri , όπου εργάστηκε ω ς βοηθός σκηνοθέτη. Συμμετείχε στη δημιουργία του τηλεοπτικού καναλιού TV4, όπου έκανε σουξέ με την Σουηδική προσαρμογή του Fort Boyard. Κατόπιν πήγε στη Σουηδική Τηλεόραση (αντίστοιχη του βρετανικού BBC) όπου έκανε τηλεοπτικές σειρές και παιδικά σώου στα οποία συμμετείχε η Ika Nord που παίζει απόψε το ρόλο της Virginia. Σκηνοθέτησε τις εξής ταινίες:
1995 Bert: The Last Virgin
2003 Kontorstid
2004 Four Shades of Brown
2008 Άσε το Κακό να Μπει
Με την αποψινή ταινία, ο σκηνοθέτης επιχείρησε ένα επικίνδυνο άλμα στην καριέρα του μιας και καταπιάστηκε για πρώτη φορά με τον φανταστικό κινηματογράφο και ειδικότερα με το είδος των ταινιών με βαμπίρ. Βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του John Ajvide Lindqvist (έγραψε το σενάριο της ταινίας) και αφηγείται την ιστορία ενός 12χρονου αγοριού που τραβάει τα πάνδεινα από τους τσαμπουκαλήδες του σχολείου του και αναπτύσσει μια ιδιόμορφη φιλία με ένα παιδί-βαμπίρ στο προάστιο Blackeberg της Στοκχόλμης στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Ο σκηνοθέτης υποβάθμισε αρκετά στοιχεία του μυθιστορήματος για να επικεντρώσει τους φακούς του στη σχέση ανάμεσα στους δύο κύριους χαρακτήρες.
Για να επιλέξει τα παιδιά για τους ρόλους αυτούς ακολούθησε μια 12μηνη ανοιχτή διαδικασία οντισιόν που κάλυψε ολόκληρη τη Σουηδική επικράτεια. Τελικά επιλέχθηκαν τα 11χρονα παιδιά Kåre Hedebrant και Lina Leandersson που αποθεώθηκαν από τον ίδιο το σκηνοθέτη και τους κριτικούς.
Η Eli είναι η νέα γειτόνισσα του Όσκαρ που ζει με έναν μεγαλύτερο άνδρα ονόματι Håkan. Αρχικά η Eli λέει στον Όσκαρ ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν φίλοι. Με το πέρασμα του χρόνου, όμως, αρχίζει να εδραιώνεται μια πολύ στενή σχέση, αρχικά με το δανεισμό του κύβου του Ρούμπικ από τον Όσκαρ και την ανταλλαγή δύο μηνυμάτων με τον Κώδικα του Μορς μέσω του τοίχου των διαμερισμάτων τους. Η Eli όταν βλέπει μια γρατζουνιά στο μάγουλό του ανακαλύπτει ότι οι συμμαθητές του βασανίζουν τον Όσκαρ και τον ενθαρρύνει να υπερασπιστεί τον εαυτό του.
.
Τελικά ο Όσκαρ αποφασίζει να αντισταθεί στους βασανιστές του και χτυπάει με ένα ραβδί τον Κόννι, τον αρχηγό των τσαμπουκαλήδων και να του προκαλέσει ζημιά στο αυτί. Στο μεταξύ θέλοντας να βρει αίμα για την Eli σκοτώνει έναν γείτονα ονόματι Jocke και προσπαθεί να κρύψει το πτώμα σε μια λίμνη αλλά το ανακαλύπτουν συμμαθητές του Όσκαρ. Όταν αποτυγχάνει να εξασφαλίσει το αίμα μετά την τελευταία προσπάθεια και κινδυνεύει να συλληφθεί, ο Håkan παραμορφώνει με οξύ το πρόσωπό του.
Η Eli ανακαλύπτει τον Håkan στο τοπικό νοσοκομείο κι αυτός της δίνει το λαιμό του για να πιεί το δικό του αίμα και μετά πηδάει από το παράθυρο και σκοτώνεται.
Μόνη της πια η Eli πάει στο διαμέρισμα του ‘Οσκαρ και περνάει τη νύχτα μαζί του. Αποφασίζουν να δώσουν συνέχεια στη σχέση τους. Κάποια στιγμή ο Όσκαρ της δείχνει ένα μέρος όπου μπορεί να μείνει χωρίς κανείς να το ξέρει. Μη γνωρίζοντας ότι η Eli είναι βαμπίρ, ο Όσκαρ της προτείνει να δημιουργήσουν «δεσμό αίματος» και κόβει το χέρι του και της λέει να κάνει το ίδιο. Οπότε, καταλαβαίνετε τι θα μπορούσε να γίνει…
Σύμφωνα με μια ευμενή κριτική, ο σκηνοθέτης κατά φέρνει να λέει με εικόνες αντί για λέξεις ιστορίες για μια κοινωνία όπου οι καρδιές μετατρέπονται σε παγοκολόνες και ο καθένας πρέπει να τρέξει να σωθεί μόνος αλλά και ιστορίες για μια αγάπη θερμή και κόκκινη που είναι σαν το αίμα πάνω στο λευκό χιόνι που λειώνει.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
http://tsakthan.blogspot.com
http://tsakiris.snn.gr
http://ilioupoli.wordpress.com
http://www.klh.gr
.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ) του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...
-
Η ΜακΝτοναλντοποίηση της Κοινωνίας του Θανάση Τσακίρη Μακντοναλντοποίηση είναι η διαδικασία με βάση την οποία οι αρχές των εστιατορίων...
-
Ο Αμερικανός κοινωνιολόγος Άλφρεντ Σουτς ξεκινά με βάση το έργο του Βέμπερ για τους «ιδεότυπους» και το επεκτείνει αναθεωρώντας ορ...
No comments:
Post a Comment