ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
25ηΠΕΡΙΟΔΟΣ 1479η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΡΙΤΗ 18/9/2012
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
«ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ
ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ
ΑΥΓΟ
(YUMURTA)
ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ (ΤΟΥΡΚΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ, 2007,
έγχρωμη, 97΄
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Νετζάτ
Ισλέρ, Σααντέτ Ακσόι, Ουφούκ
Μπαϊρακτάρ, Τουλίν Οζέν, Γκουλσίν
Σαντίρτσιογλου, Σέμρα Καπλάνογλου
ΣΕΝΑΡΙΟ: Σεμίχ
Καπλάνογλου, Ορτσούν Κοκσάλ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Οζγκούρ Εκέν
ΗΧΟΣ:
Γιώργος Μικρογιαννάκης
Ποιητικός
κινηματογράφος των σιωπών και των αλληγορικών εικόνων.
Η πρώτη ταινία της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Τούρκου
σκηνοθέτη Σεμίχ Καπλάνογλου (η τριλογία συνεχίστηκε με την ταινία Γάλα, 2008
και ολοκληρώθηκε με την ταινία Μέλι, 2010).
Ένας
τριανταπεντάχρονος ποιητής, ο Γιουσούφ, που ζει στην Κωνσταντινούπολη,
επιστρέφει στο χωριό του, κοντά στη Σμύρνη, για την κηδεία της μητέρας του.
Έχει χρόνια να επισκεφθεί το πατρικό του και δεν γνωρίζει ότι μια μακρινή
συγγενής του, η νεαρή Αϊλά, ζούσε μαζί με τη μητέρα του. Η Αϊλά μεταφέρει στο Γιουσούφ την τελευταία
επιθυμία της μητέρας του, να θυσιάσει ένα κριάρι σύμφωνα με ένα ξεχασμένο
έθιμο.
Η
επιστροφή του ήρωα στο γενέθλιο τόπο του αποτελεί ένα εσωτερικό ταξίδι προς το
αυθεντικό, μια συνειδητοποίηση του αδυσώπητου περάσματος του χρόνου. Οι σκηνές
ονείρου που σε τακτά διαστήματα διακόπτουν ποιητικά τη γραμμική αφήγηση της
ταινίας έχουν μια ψυχαναλυτική λειτουργία για το Γιουσούφ, μια λειτουργία
υπαρξιακής αναζήτησης.
Οι
ταινίες του Καπλάνογλου δεν είναι προσκολλημένες στην πλοκή, ούτε στους
διαλόγους. Η έκφρασή του σχηματίζεται κυρίως από οπτικές και ακουστικές
λεπτομέρειες και επικεντρώνεται στην ανάδειξη της αίσθησης του χρόνου που
περνάει.
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
«ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» (Λ.ΕΙΡΗΝΗΣ 50, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΛΕΩΦ. 237 ΓΙΑ
ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΔΑΦΝΗΣ)
No comments:
Post a Comment