ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
25ηΠΕΡΙΟΔΟΣ 1478η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΡΙΤΗ 11/9/2012
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
«ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ
ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ
ΓΑΛΑ
(SÜT)
του ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ
(ΤΟΥΡΚΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ,
2008, έγχρωμη, 102΄
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μελίχ Σελτσούκ, Μπασάκ Κοκλούκαγια, Ριζά
Ακίν, Σααντέτ Ισίλ
Ακσόι
ΣΕΝΑΡΙΟ: Σεμίχ Καπλάνογλου, Ορκούν Κοκσάλ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Οζγκούρ Εκέν
Η
δεύτερη ταινία της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Τούρκου σκηνοθέτη Σεμίχ
Καπλάνογλου.
Ο νεαρός
Γιουσούφ, έχοντας αποφοιτήσει πρόσφατα από το σχολείο, αναζητεί τη νέα του
ταυτότητα. Το μεγαλύτερο πάθος του είναι η ποίηση. Παραμένει όμως εγκλωβισμένος
στη μικρή επιχείρηση γάλακτος που διευθύνει η χήρα μητέρα του.
Η σχέση
μητέρας-γιου, η περιθωριοποίηση των νέων στην επαρχία, η σύγκρουση του παλιού
με το καινούριο, καθώς και η σχέση του ανθρώπου με τη φύση, αποτελούν τον
κεντρικό άξονα της θεματικής της ταινίας. Ο ρομαντικός έφηβος ήρωας βρίσκεται
αντιμέτωπος με μια θρησκόληπτη, αυστηρή κοινωνία με αρχέγονες ρίζες και σκληρό
προσωπείο.
Το γάλα
λειτουργεί συμβολικά σαν ομφάλιος λώρος μητέρας και γιου. Ο Γιουσούφ λίγο πριν
την ενηλικίωση έχει δυσκολία απογαλακτισμού, ιδιαίτερα όταν ανακαλύπτει πως η
μητέρα του έχει εραστή. Η ταινία αρχίζει παγανιστικά με ένα μαγευτικό, καταρχήν
ακατανόητο, πλάνο-σεκάνς, με έναν ηλικιωμένο εξορκιστή φιδιών, απαραίτητο στις
αγροτικές περιοχές (τον οποίο ξανασυναντάμε μέσα στο σπίτι του Γιουσούφ), να
γράφει σε ένα χαρτάκι το ξόρκι και στη συνέχεια να το ρίχνει σε έναν τέντζερη με
γάλα που βράζει. Ο «σατανάς» (ένα φίδι, συμβολική αναφορά στο φαλλό) βγαίνει
από το στόμα μιας νέας γυναίκας την οποία κρατούν κρεμασμένη με το κεφάλι κάτω,
πάνω από το γάλα.
Ποιητικός
κινηματογράφος των σιωπών και των αλληγορικών εικόνων.
ΟΙ ΠΡΟΒΟΈΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ
ΜΕΡΚΟΥΡΑ» (Λ.ΕΙΡΗΝΗΣ 50, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΛΕΩΦ. 237 ΓΙΑ ΑΝΩ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΔΑΦΝΗΣ)
No comments:
Post a Comment