Κρις Μαρκέρ
Ο Κρις Μαρκέρ, σκηνοθέτης της ταινίας «Το Βάθος του Ουρανού είναι Κόκκινο», γεννήθηκε το 1921 στο Παρίσι. Το πραγματικό όνομά του είναι Κριστιάν Φρανσουά Μπουσβιλνέβ. Όταν ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος εντάχθηκε στη αντιστασιακή οργάνωση των Μακί οι οποίοι κυριαρχούσαν στην γαλλική επαρχία (το όνομα προέρχεται από τη λέξη macquis που υποδήλωνε τις ορεινές και ημιορεινές θαμνώδεις περιοχές που βοηθούσαν τους αντάρτες να καμουφλάρονται). Μετά τον πόλεμο ασχολήθηκε με τη συγγραφή και τη δημιουργία ταινιών. Ταξίδεψε στις χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού» και κατέγραψε τις εμπειρίες του σε βιβλία και ταινίες. Μαζί με τον Αλαίν Ρενέ σκηνοθέτησαν το 1953 μία από τις πρώτες αντι-αποικιακές ταινίες με τίτλο «Ακόμη και τα αγάλματα πεθαίνουν». Στις πρώτες ταινίες του περιλαμβάνονται οι «Κυριακή στο Πεκίνο» και «Επιστολή από τη Σιβηρία». Έγινε διεθνώς γνωστός με την μικρού μήκους ταινία «Η προβλήτα» (1962) που διηγείται την ιστορία ενός πειράματος μετά από μια πυρηνική καταστροφή που αφορούσε ένα ταξίδι στο χρόνο για την ανακάλυψη των αιτιών. Έτσι έδωσε μερικές δεκαετίες αργότερα την ιδέα στον Τέρι Γκίλλιαμ για το γύρισμα των «12 Πιθήκων» (1995).
Το 1982 ολοκλήρωσε την ταινία «Χωρίς Ήλιο» που αποτέλεσε ένα ενδιαφέρον πείραμα ανακάλυψης των ακρότατων ορίων του ντοκιμαντέρ. Πρόκειται για ένα κινηματογραφικό δοκίμιο που μέσα από το κατάλληλο μοντάζ, την ανάμιξη κομματιών ντοκιμαντέρ με μυθοπλασία και φιλοσοφικό σχολιασμό δημιουργώντας έτσι μια ατμόσφαιρα που χαρακτηρίζεται από ονειρικές καταστάσεις και επιστημονική φαντασία. Τα κύρια θέματά της είναι η Ιαπωνία, η Αφρική, το σβήσιμο της μνήμης και τα ταξίδια. Μια σεκάνς στη μέση της ταινίας που γύρισε στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο παραπέμπει στο Βέρτιγκο του Α. Χίτσκοκ.
Από την ταινία αυτή και ύστερα άρχισε η ενασχόλησή του με την ψηφιακή τεχνολογία που θα κατέληγε σε ορισμένες δουλειές, όπως το “Level 5” (1996) και “Immemory” (1998), ένα διαδραστικό CD-ROM για του Πολιτιστικό Κέντρο Πομπιντού. Επίσης δημιούργησε 19 ψηφιακά κομμάτια για το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης με τίτλο «Το Πρελούδιο της Κουκουβάγιας του Μεσημεριού: Οι Ρηχοί Άνθρωποι.» αποτίνοντας φόρο τιμής στον μεγάλο ποιητή Τ.Σ. Έλιοτ
Σήμερα ζει στο Παρίσι με το γάτο του τον Γκιγιόμ αρνούμενος να μπει στη διαδικασία των συνεντεύξεων με δημοσιογράφους και ερευνητές. Όταν δε του ζητούν τη φωτογραφία του αυτός τους δίνει αυτή του Γκιγιόμ.
Φιλμογραφία (ατομική):
Olympia 52 (1952)
Les Statues meurent aussi (1953 with Resnais)
Dimanche à Pekin (1956)
Lettre de Sibérie (1957)
Les Astronautes (1959 with Borowczyk)
Description d'un combat (1960)
¡Cuba Sí! (1961)
La Jetée (1962)
Le joli mai (1963, 2006 re-cut)
Le Mystère Koumiko (1965)
Si j'avais quatre dromadaires (1966)
Loin du Vietnam (1967)
Rhodiacéta (1967)
La Sixième face du pentagone (1968
Cinétracts (1968)
À bientôt, j'espère (1968)
On vous parle du Brésil: Tortures (1969)
Jour de tournage (1969)
Classe de lutte (1969)
On vous parle de Paris: Maspero, les mots ont un sens (1970)
On vous parle du Brésil: Carlos Marighela (1970)
La Bataille des dix millions (1971)
Le Train en marche (1971)
On vous parle de Prague: le deuxième procès d'Artur London (1971)
Vive la baleine (1972)
L'Ambassade (1973)
On vous parle du Chili: ce que disait Allende (1973)
Puisqu'on vous dit que c'est possible (1974)
La Solitude du chanteur de fond (1974)
La Spirale (1975)
Le Fond de l'air est rouge (1977, 1993)
Quand le siècle a pris formes (1978)
Junkiopa (1981)
Sans Soleil (1983)
2084 (1984)
From Chris to Christo (1985)
Matta (1985)
A.K. (1985)
Eclats (1986)
Mémoires pour Simone (1986)
Tokyo Days (1988)
Spectre (1988)
L'héritage de la chouette (1989)
Bestiaire (three short video haiku) (1990)
Bestiaire 1. Chat écoutant la musique
Bestiaire 2. An owl is an owl is an owl
Bestiaire 3. Zoo Piece
Getting away with it (1990)
Berlin 1990 (1990)
Détour Ceausescu (1991)
Théorie des ensembles (1991)
Coin fenètre (1992)
Azulmoon (1992)
Le Tombeau d'Alexandre (1992)
Le 20 heurs dans les camps (1993)
SLON Tango (1993)
Bullfight in Okinawa (1994)
Eclipse (1994)
Haiku (1994)
Haiku 1. Petite Ceinture
Haiku 2. Chaika
Haiku 3. Owl Gets in Your Eyes
Casque bleu (1995)
Silent Movie (1995)
Level Five (1997)
Un maire au Kosovo (2000)
One Day in the Life of Andrei Arsenevich (2000)
Le facteur sonne toujours cheval (2001) Avril inquiet (2001)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ) του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...
-
Η ΜακΝτοναλντοποίηση της Κοινωνίας του Θανάση Τσακίρη Μακντοναλντοποίηση είναι η διαδικασία με βάση την οποία οι αρχές των εστιατορίων...
-
Ο Αμερικανός κοινωνιολόγος Άλφρεντ Σουτς ξεκινά με βάση το έργο του Βέμπερ για τους «ιδεότυπους» και το επεκτείνει αναθεωρώντας ορ...
No comments:
Post a Comment