Η Ιστορία στο Κόκκινο: Μία εκπομπή για το παρελθόν
σε συνεργασία με τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας
Επιμέλεια: Ηλίας Νικολακόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Νατάσσα Δομνάκη
Μουσική επιμέλεια: Θανάσης Μήνας
σε συνεργασία με τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας
Επιμέλεια: Ηλίας Νικολακόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Νατάσσα Δομνάκη
Μουσική επιμέλεια: Θανάσης Μήνας
Κυριακή 13 Μαρτίου 10.00 - 11.00 Στο Κόκκινο 105,5
Τα Νυχτερινά Γυμνάσια της δεκαετίας του 1960: οι εργαζόμενοι μαθητές, οι ευαισθησίες μιας γενιά και η πολιτική στράτευση
Συζητούν ο Νίκος Μανιός και ο Τάσος Σακελλαρόπουλος
Ο Τάσος Σακελλαρόπουλος και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Μανιός συζητούν στο στούντιο για τα Νυχτερινά Γυμνάσια και για τους «νυχτερινούς» μαθητές της δεκαετίας του 1960.
Στην εκπομπή παρουσιάζεται η λειτουργία και η ιδιαιτερότητα των νυχτερινών σχολείων, η κοινωνική και πολιτική προέλευση των μαθητών, η θέληση τους για σπουδές, οι στόχοι τους και η σχέση τους με την εκπαίδευση και την μόρφωση και η στάση των καθηγητών. Επίσης παρουσιάζεται η δύσκολη καθημερινότητα που περιλάμβανε: εργασία, διάβασμα και μάθημα.
Βασικός κορμός της συζήτησης είναι οι αγώνες των μαθητών, οι διεκδικήσεις για την ίση αντιμετώπιση τους με τους μαθητές των πρωινών σχολείων έως την ένταξη τους στις μεγάλες κινητοποιήσεις κατά τα «Ιουλιανά» του 1965 και της επιβολή της Δικτατορίας του 1967.
Τέλος, οι αγώνες του 1960 για την μόρφωση των παιδιών συνδέονται με τα κοντινά μας χρόνια και με την λειτουργία των Εσπερινών σχολείων όπου φοιτούν μαθητές για τους οποίους η μόρφωση και η παροχή της εκπαίδευσης δεν είναι κάτι απλό και δεδομένο .
Στην εκπομπή παρουσιάζεται η λειτουργία και η ιδιαιτερότητα των νυχτερινών σχολείων, η κοινωνική και πολιτική προέλευση των μαθητών, η θέληση τους για σπουδές, οι στόχοι τους και η σχέση τους με την εκπαίδευση και την μόρφωση και η στάση των καθηγητών. Επίσης παρουσιάζεται η δύσκολη καθημερινότητα που περιλάμβανε: εργασία, διάβασμα και μάθημα.
Βασικός κορμός της συζήτησης είναι οι αγώνες των μαθητών, οι διεκδικήσεις για την ίση αντιμετώπιση τους με τους μαθητές των πρωινών σχολείων έως την ένταξη τους στις μεγάλες κινητοποιήσεις κατά τα «Ιουλιανά» του 1965 και της επιβολή της Δικτατορίας του 1967.
Τέλος, οι αγώνες του 1960 για την μόρφωση των παιδιών συνδέονται με τα κοντινά μας χρόνια και με την λειτουργία των Εσπερινών σχολείων όπου φοιτούν μαθητές για τους οποίους η μόρφωση και η παροχή της εκπαίδευσης δεν είναι κάτι απλό και δεδομένο .
No comments:
Post a Comment