Friday, October 07, 2011

Tsakthan Daily - Η πάλη των τάξεων επιστρέφει στις ΗΠΑ - 7/10/2011

7 Οκτωβρίου 2011

Η πάλη των τάξεων επιστρέφει στις ΗΠΑ

Το κίνημα για την κατάληψη της  Wall Street δεν έχει μόνο μέλη, φίλους, «συμβουλάτορες» και δεν αντιμετωπίζει μόνο το θέμα της αλλαγής της γνώμης των ουδέτερων της σύγκρουσης και να τους κερδίσει με το μέρος της. Ήδη τα ποσοστά των ουδέτερων (40%) και των «υπέρ» 33% του κινήματος ξεπερνούν αυτό των «κατά» (27%) σύμφωνα  με τις έρευνες κοινής γνώμης. Αυτό σημαίνει ότι θα δοθεί μεγάλη μάχη για να κερδηθούν ακόμα περισσότεροι από των χώρο των ουδέτερων [1]. Γι’ αυτό λυσσάνε οι εκπρόσωποι των «κατά» που δεν είναι άλλοι από τους βαθιά συντηρητικούς και αντιδραστικούς του Tea Party που έχουν καταφέρει να ηγεμονεύσουν στο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα.  Και λυσσάνε ακόμα πιο πολύ όταν τα νούμερα των ερευνών δείχνουν ότι το 79% των ερωτηθέντων απαντά ότι συμφωνεί (79%) με την άποψη ότι διασώθηκαν οι μεγάλες τράπεζες και η «μεσαία τάξη» χάνεται. Ο πιο καθαρός στην εκτίμησή του εχθρός του κινήματος, ο υποψήφιος για το Ρεπουμπλικανικό χρίσμα για την προεδρία των ΗΠΑ Μιτ Ρόμνεϋ, δήλωσε ότι οι διαδηλώσεις στη Νέα Υόρκη και τις άλλες μεγαλουπόλεις είναι «πάλη των τάξεων». Αν αυτός ήταν σαφής και ξεκάθαρος στην αντίθεση του μιας και είναι συνεπής υπερασπιστής της δικής του κοινωνικής τάξης ως βιομήχανος, τι να πει κανείς για τους διαμορφωτές της κοινής γνώμη όπως το αμερικανο-εβραϊκό περιοδικό Commentary.  Ο αρχιεκδότης του περιοδικού την «είπε» στους celebrities ότι τάχα μου οι ίδιοι δαιμονοποιούν τους εαυτούς τους και, κατά συνέπεια, «μειώνουν» το Δημοκρατικό Κόμμα που υποστηρίζουν.[2] Η δε συντηρητική αρθρογράφος Ann Coulter τώρα κατάλαβε τι σημαίνει «όχλος» καθώς οι διαδηλωτές «κατουράνε δημοσίως» αν δεν συγκρούονται με την αστυνομία, ενώ οι του Tea Party είναι πιο «κόσμοι» και το βράδυ πάνε στο σπίτι τους προσεύχονται και κοιμούνται για να ξυπνήσουν για δουλειά. Στην γραμμη Ρόμνεϋ παίζει κι ο άλλος υποψήφιος για το Ρεπουμπλικανικό χρίσμα, Χέρμαν Κέιν, δήλωσε ότι το κίνημα είναι «αντικαπιταλιστικό» -νομίζοντας ότι αυτό θα μειώσει τους καταληψίες στα μάτια του κόσμου. Και, βεβαίως, φρόντισε να ρίξει και τη σαφή ιδεολογική «μπηχτή» του κλασικού καπιταλιστή: «Μη τα βάζετε με την Wall Street, μη τα βάζετε με τις μεγάλες τράπεζες, αν δεν έχετε δουλειά και αν δεν είστε πλούσιοι, να τα βάλετε με τον εαυτό σας». Το γνωστό «ηθικό δίδαγμα»που πρέπει να εσωτερικεύσουν οι losers: «ας προσέχατε», όπως είπε και στα καθ’ ημάς ο Κ. Σημίτης όταν εκατοντάδες χιλιάδες παρασυρμένοι από τις σειρήνες του εκσυγχρονισμού τα έπαιξαν όλα στο χρηματιστήριο και έγινε μια από τις μαζικότερες μεταφορές πλούτου από τους φτωχούς στους πλούσιους από τη γερμανική κατοχή και ύστερα.

Συνεχίζεται…..

ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ




















H ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ (και της εβδομάδας)

«"Στην Ελλάδα έχουμε Εθνικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και θεσμούς που προστατεύουν τους εργαζόμενους. Δεν είμαστε "Ινδία" και ούτε πρόκειται να γίνουμε".». Γεώργιος Α. Παπανδρέου, Πρωθυπουργός.



ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Σπύρος Κουζινόπουλος, (2011) Δράμα 1941: Μια παρεξηγημένη εξέγερση. Αθήνα: Καστανιώτης, σελ. 480 Περιλαμβάνεται ένα ένθετο 8σέλιδο με φωτογραφικό υλικό, € 22,00

Στις 28 Σεπτεμβρίου 1941 μια φούχτα τολμηροί επαναστάτες προχώρησαν σε ένα μοναδικό ηρωικό, αλλά άγνωστο στο ευρύ κοινό, εγχείρημα: άρπαξαν τα όπλα στον νομό Δράμας, ανατίναξαν το εργοστάσιο ηλεκτροφωτισμού, εξουδετέρωσαν τις βουλγαρικές δυνάμεις, κατέλαβαν δημαρχεία και αστυνομικά τμήματα και πήραν την εξουσία στα χέρια τους για λίγες ώρες, οργανώνοντας την πρώτη εξέγερση σε ολόκληρη την κατεχόμενη από τις δυνάμεις του Άξονα Ευρώπη. Οι βουλγαρικές αρχές κατοχής απάντησαν με ένα ολοκαύτωμα, με ένα πραγματικό λουτρό αίματος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Τα επόμενα χρόνια η εξέγερση της Δράμας κατασυκοφαντήθηκε από πολλές πλευρές, άλλοτε ως «προβοκάτσια» και άλλοτε ως «υποκινούμενη», ρίχτηκε ο λίθος του αναθέματος στους πρωταγωνιστές της, και η υπόθεση θάφτηκε στα χρονοντούλαπα της Ιστορίας. Ο συγγραφέας, ιχνηλατώντας επί 35 χρόνια το ηρωικό αυτό κίνημα, ανασυνθέτει όλες τις ψηφίδες του. Και φέρνει στο φως άγνωστα στοιχεία, ντοκουμέντα και μαρτυρίες που τεκμηριώνουν απόλυτα την άποψη πως επρόκειτο για μια πρόωρη μεν, πλην όμως ηρωική επαναστατική ενέργεια. Η οποία συν τοις άλλοις συνέβαλε τα μέγιστα στη διατήρηση της ελληνικότητας της περιοχής τα δύσκολα εκείνα, πέτρινα χρόνια.

Ο Σπύρος Κουζινόπουλος γεννήθηκε στις Σέρρες και, στα 45 χρόνια που άσκησε το δημοσιογραφικό λειτούργημα, εργάστηκε σε πολλές εφημερίδες, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ως συντάκτης, αρχισυντάκτης και διευθυντής σύνταξης, ενώ επί δεκαπενταετία υπήρξε ανταποκριτής του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων στη Βόρεια Ελλάδα, με αρμοδιότητα και στα Βαλκάνια. Για τις ιδέες και την αρθρογραφία του συνελήφθη, βασανίστηκε και φυλακίστηκε από τη Χούντα. Το 1974 ήταν υποψήφιος βουλευτής με την Ενωμένη Αριστερά στον νομό Σερρών. Διετέλεσε μέλος του προεδρείου της ΕΣΗΕΜΘ και πήρε μέρος σε διεθνή δημοσιογραφικά συνέδρια και συναντήσεις. Τιμήθηκε με μετάλλια και διακρίσεις για τη συμβολή του στη διαβαλκανική συνεργασία και τη βοήθειά του στην ομογένεια. Σε δική του ιδέα στηρίχθηκε η δημιουργία, το 1991, του Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, του οποίου υπήρξε γενικός διευθυντής μέχρι τη συνταξιοδότησή του, τον Δεκέμβριο του 2008. Το 1994 ίδρυσε την Ένωση των Βαλκανικών Πρακτορείων Ειδήσεων, της οποίας διετέλεσε επί δεκαπενταετία γενικός γραμματέας. Έχουν εκδοθεί τα βιβλία του: Ο ηρωικός Μάης της Θεσσαλονίκης(1976), Φάκελος Τουρκία (1983), «Ελευθερία» – Η άγνωστη ιστορία της πρώτης παράνομης οργάνωσης και εφημερίδας της Κατοχής (1986), Η εκτέλεση της Ειρήνης (Υπόθεση Νικηφορίδη) (1988), Το μεγάλο άλμα: Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης(1997), Γκεόργκι Δημητρόφ – Σελίδες από το απόρρητο ημερολόγιο (1999), Υπόθεση Αλόις Μπρούνερ – Ο δήμιος των Εβραίων της Θεσσαλονίκης (2005), Τα παρασκήνια του Μακεδονικού ζητήματος (Μαρτυρίες πρωταγωνιστών, άγνωστα έγγραφα και ντοκουμέντα) (2008). Υπό έκδοση είναι τα βιβλία του: Ο Κωστής Παλαμάς και η Θεσσαλονίκη και Η ιστορία του Γεντί-Κουλέ.

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Συχνάζεις στο Μικρό Καφέ

Χειμερινοί κολυμβητές




Συχνάζεις στο "Μικρό καφέ"
κι εγώ στη Μυροβόλο
έτσι που όσο κι αν θέλουμε
ποτές δε θα ιδωθούμε

Εγώ ξυπνάω απ' τις εφτά
κι εσύ το μεσημέρι
κι όταν τινάζω τα χαλιά
στο βόλεϊ πάντα τρέχεις

Στην παμπ πηγαίνεις στις εννιά
κι εγώ έντεκα με μία
έτσι που όσο κι αν θέλουμε
ποτές δε θα ιδωθούμε

Μα πού θα πάει ο καιρός
κι οι βουρλισμένοι χρόνοι
θε να 'ρθει κάποιο σούρουπο
ξανά ν' ανταμωθούμε

ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ

ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ 3


MIDNIGHT IN PARIS
Κωμωδία | 2011 | Έγχρ. | Διάρκεια: 94'

Αμερικανοισπανική ταινία σε σκηνοθεσία Γούντι Αλεν με τους: Όουεν Γουίλσον, Ρέιτσελ Μακ Άνταμς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Κάθι Μπέιτς, Κάρλα Μπρούνι

Ένας Αμερικανός σεναριογράφος, λάτρης της ρομαντικής και μποέμικης ζωής, επισκέπτεται με την πραγματίστρια γυναίκα του το Παρίσι. Ένα βράδυ, όταν το ρολόι χτυπήσει μεσάνυχτα, θα βρεθεί ξαφνικά πίσω στην μπελ επόκ.

Η κριτική του "α" από τον Χρήστο Μήτση


ΜΕ ΤΗΝ "ΥΠΟΥΛΑ" ΚΑΡΤΠΟΣΤΑΛΙΚΗ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ "VICKY CRISTINA BARCELONA", Ο ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΕΝ ΥΜΝΕΙ, ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΕΙ, ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΟ ΦΟΛΚΛΟΡ ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΠΑΡΙΣΙ. ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΩΣ ALTER EGO ΤΟΥ Ο ΟΟΥΕΝ ΓΟΥΙΛΣΟΝ ΚΑΙ ΑΜΙΜΗΤΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ "ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ" ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ (ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ, ΤΟΝ ΝΤΑΛΙ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ ΣΤΑΙΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΚΟΟΥΛ ΠΟΡΤΕΡ, ΤΟΝ ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΙΚΑΣΟ) ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΕΡΙΤΡΙΓΥΡΙΖΟΥΝ.

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ο κλέφτης, ο Αντώνης και ο…Σωτήρης

Πάει ένας κλέφτης να μπουκάρει σε ένα σπίτι! Απενεργοποιεί τον συναγερμό, παραβιάζει την πόρτα και μπαίνει μέσα. Μέσα στο σπίτι επικρατεί απόλυτο σκοτάδι! Αρχίζει λοιπόν να ψηλαφίζει προκειμένου να βρει κάτι να αρπάξει ...; Ψηλαφίζει λοιπόν ...; ψηλαφίζει ...; και βρίσκει ένα ντουλάπι ...; ανοίγει το ντουλάπι και συνεχίζει να ψηλαφίζει ...; ώσπου ακούει μια φωνή να του λέει ...; "πρόσεχε ...; σε βλέπει ...; ο Σωτήρης ...;" Σταματά να ψηλαφίζει ο κλέφτης ...; περιμένει λίγο και συνεχίζει να ψηλαφίζει ...; σε λίγο ακούει πάλι μια φωνή μέσα από το ντουλάπι να του λέει ...; "πρόσεχε ...; σε βλέπει ο Σωτήρης" Τρελαίνεται ο κλέφτης ...; τί να κάνει ...; τί να κάνει ...; αποφασίζει να ανάψει τον φακό για να δει τί παίζεται! Ανάβει τον φακό και βλέπει μέσα στο ντουλάπι ένα παπαγάλο!!! Τον ρωτάει λοιπόν τον παπαγάλο, "ποιος είσαι εσύ;" Ο παπαγάλος του λέει: "Είμαι ο Αντώνης!" Βάζει τα γέλια ο κλέφτης ...; και του λέει: "Καλά είναι το Αντώνης όνομα για παπαγάλο; χαχαχαχαχα" Και του απαντά ο παπαγάλος: "Γιατί, είναι το Σωτήρης όνομα για Ντόπερμαν

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...