Tuesday, October 04, 2011

Tsakthan Daily - New New York, New New York - 4 Οκτωβρίου 2011



                                                4 Οκτωβρίου 2011

New New York, New New York



Θυμάστε τη βραδιά με τη Ρίτα στις αρχές της κινητοποίησης των αγανακτισμένων; Ένα θέμα που ανέδειξε τότε η συζήτηση ήταν η επιφυλακτικότητα ή το σνομπάρισμα της κινητοποίησης  που έδειχναν πολλοί/ές από το χώρο της αριστεράς. «Πού ήταν όλοι αυτοί εδώ και τριανταπέντε χρόνια όταν εμείς βγαίναμε στους δρόμους;». Ε, λοιπόν, αυτό συμβαίνει και εις Εσπερίας και δη στη Νέα Υόρκη όπου δεκάδες χιλιάδες αμερικανοί αγανακτισμένοι έχουν καταλάβει χώρους στην περιοχή της Wall Street, όπως λέγαμε χτες. Τι εννοώ; Μα ότι πολλοί απογοητεύτηκαν από την «έλλειψη στόχων του κινήματος». Βλέπετε «πούροι» επαναστάτες που θέλουν να «διδάξουν» το άβγαλτο πόπολο υπάρχουν παντού.

Για παράδειγμα, ο πολιτικός γελοιoγράφος Ted Rall και συγγραφέας του βιβλίου  Wake Up, You're Liberal!: How We Can Take America Back from the Right,[1] σε άρθρο του που δημοσίευσε στο δικό του διαδικτυακό τόπο θεωρεί πως γι’ αυτόν και τους πιο μεγάλους σε ηλικία που είναι «ψημένοι» βετεράνοι αγωνιστές της αριστεράς η «κατάληψη της Wall Street» ήταν χαμένη από χέρι, αφήνοντας άλλη μια ευκαιρία να πάει χαμένη η προπαγάνδα για μια πραγματική αλλαγή. [2]Μπορεί να υποστηρίζει τη γενική διάθεση  του κόσμου αλλά τους θέτει πολύ ψηλά τον πολιτικό πήχη. Σας θυμίζει κάτι;

Άλλοι κατηγορούν το κίνημα ότι ξεχνά τα πραγματικά θύματα της Wall Street, δηλαδή τους φτωχούς, τους «έγχρωμους» και τις μειονότητες και αρνείται να συμμαχήσει με την εργατική τάξη για την εξάλειψη του καπιταλισμού. Ακόμα κι ο σκηνοθέτης Μάικλ Μουρ με τις αναδημοσιεύσεις που αναρτά στο διαδικτυακό του τόπο δείχνει να θεωρεί ότι το κίνημα χρειάζεται οργάνωση και, κυρίως, ηγέτη, μη κατανοώντας ότι πρόκειται για ένα κίνημα που πρωτίστως αντιδρά στους «ηγέτες».[3] Βέβαια, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, είναι σωστή η εκτίμησή τους ότι το παράδειγμα που εμπνέει τώρα το κίνημα είναι αυτό της Ισπανίας και όχι αυτό της Αιγύπτου.

Teachers, leave them kids alone! Μπείτε στο κίνημα, φέρτε ιδέες, γνώση και εμπειρία. Αλλά μη σνομπάρετε το κίνημα. Μην ειρωνεύεστε τους νέους και τις νέες που κινητοποιήθηκαν από τον Ομπάμα και τώρα νιώθουν απογοητευμένοι. Είναι και αυτοί/ες κομμάτι του κόσμου που δεν αντέχει τον πόλεμο, το νεοφιλελευθερισμό και την ολοένα και πιο έντονη πίεση που τους ασκεί η ανεργία, η επισφάλεια και η έλλειψη μέλλοντος.   

                                                                                                Συνεχίζεται…..



ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ


















H ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

«Είναι πιο εύκολο να κατασχέσω το σπίτι του κ. Πάγκαλου, παρά το φαΐ του». Παντελής Οικονόμου. Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ναόμι Κλάιν (2011) Φράχτες και παράθυρα  Άι στο διάολο, ΔΝΤ: Ανταποκρίσεις από την πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης για την παγκοσμιοποίηση. Αθήνα: Εκδ. Λιβάνης-Νέα Σύνορα, Μετάφραση Άγγελος Φιλιππάτος, σελ.336 τιμή 13,50 ευρώ

Χάρη στη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών, έχουμε πλέον συνειδητοποιήσει ότι τα προβλήματα κάθε χώρας είναι οι τοπικές επιπτώσεις μιας συγκεκριμένης παγκόσμιας ιδεολογίας, την οποία επιβάλλουν οι πολιτικοί κάθε χώρας, αλλά η οποία έχει επινοηθεί σε κεντρικό επίπεδο από μια ομάδα κορπορατικών συμφερόντων και διεθνών θεσμών, συμπεριλαμβανομένων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Τα κείμενα του βιβλίου περιέχουν τα πιο καταδικαστικά στοιχεία που η συγγραφέας κατάφερε να συγκεντρώσει για να αντιμετωπίσει δημόσια τους νεοφιλελεύθερους οικονομολόγους, αλλά καταγράφουν επίσης τις πιο συγκινητικές εμπειρίες που έζησε στους δρόμους δίπλα σε συντρόφους της ακτιβιστές, συνειδητοποιώντας ότι ήταν αυτόπτες μάρτυρες ενός μοναδικού συμβάντος: της συναρπαστικής στιγμής όπου οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι προσπαθούσαν να εισβάλουν στην κλειστή λέσχη των ειδικών όπου καθορίζεται η συλλογική μοίρα μας.
Προκλητικό, οξυδερκές και παθιασμένο, το Φράχτες και Παράθυρα αποτελεί την καταγραφή της κοσμοϊστορικής έναρξης του κινήματος κατά του νεοφιλελευθερισμού. Τα κείμενα δεν είναι παρά φωτογραφίες δραματικών στιγμών μέσα στο χρόνο, μια καταγραφή του πρώτου κεφαλαίου της πολύ παλιάς και επαναλαμβανόμενης ιστορίας της ανθρωπότητας η οποία αγωνίζεται να γκρεμίσει φράχτες μέσα στους οποίους προσπαθούν να την κλείσουν, να ανοίξει παράθυρα, να ανασάνει βαθιά, να δοκιμάσει την ελευθερία.

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

NEW YORK, NEW YORK

Frank Sinatra



Songwriters: BERNSTEIN, LEONARD / COMDEN, BETTY / GREEN, ADOLPH






Start spreading the news, I’m leaving today

I want to be a part of it - new york, new york

These vagabond shoes, are longing to stray

Right through the very heart of it - new york,

new york



I wanna wake up in a city, that doesn’t sleep

And find I’m king of the hill - top of the heap



These little town blues, are melting away

I’ll make a brand new start of it - in old new

york

If I can make it there, I’ll make it anywhere

It’s up to you - new york, new york



New york, new york

I want to wake up in a city, that never sleeps

And find I’m a number one top of the list, king

of the hill

A number one



These little town blues, are melting away

I’m gonna make a brand new start of it - in old

new york

And if I can make it there, I’m gonna make it

anywhere



It up to you - new york new york



New york



ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ

Διαλέξτε με τη βοήθεια του Στράτου Κερσανίδη


«Colombiana» του Ολιβιέ Μαγκατόν: Η Καταλέγια Ρεσπέρο, ψυχρή εκτελέστρια, όταν ήταν κοριτσάκι είδε τους γονείς της να δολοφονούνται μπροστά στα μάτια της. Τώρα θέλει να πάρει την εκδίκησή της.

«Όχι μόνο φίλοι» του Γουίλ Γκλουκ: Αισθηματική κωμωδία βασισμένη στο γνωστό ερώτημα: «Μπορεί να υπάρξει φιλία ανάμεσα σε έναν άνδρα και μία γυναίκα;»

 «Ένας χωρισμός» του Ασγκάρ Φαρχαντί: Η γυναίκα του Νατέρ, η Σιμίν, έχει φύγει προσωρινά. Έτσι προσλαμβάνει μια γυναίκα για να τον βοηθά στη φροντίδα της κόρης και του άρρωστου πατέρα του. Δεν γνωρίζει όμως πως η γυναίκα αυτή εργάζεται χωρίς την άδεια του συζύγου της και επί πλέον, είναι έγκυος. Χωρίς να το καταλάβει μπλέκει σε έναν ιστό που οδηγεί τη ζωή του στην καταστροφή. Το ιρανικό σινεμά σε μια ακόμη μεγάλη στιγμή.

«Ο βετεράνος» του Μάθιου Χόουπ: Ένας βετεράνος του πολέμου στο Αφγανιστάν βρίσκεται μπροστά σε μια φοβερή υπόθεση και αποφασίζει να την αποκαλύψει. Πρόκειται για μια συνωμοσία στην οποία εμπλέκονται οι μυστικές υπηρεσίες και μια συμμορία εμπόρων ναρκωτικών.

«3-D sex and zen: extreme ecstasy» του Κρίστοφερ Σαν Λαπ Κι: Από το Χονγκ Κονγκ έρχεται αυτή η παράξενη δραματική ταινία. Μελετητής της δυναστείας των Μινγκ, γοητεύεται από την κόρη ενός ταοϊστή ιερέα. Η εγκράτεια της κοπέλας δεν του επιτρέπει να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές του ανάγκες. Ανακαλύπτει το Βασίλειο της Ευδαιμονίας, όπου άνδρες και γυναίκες απολαμβάνουν ελευθέρα σεξουαλικά όργια και μια μάγισσα τον συμβουλεύει να αλλάξει το μόριό του με να αλογίσιο…

«Νικόστρατος, ένα ξεχωριστό καλοκαίρι» του Ολιβιέ Ορλέ: Ο 14χρονος Γιάννης ζει με τον πατέρα του, Δημοσθένη, σε ένα γραφικό νησάκι στις Κυκλάδες. Η παρουσία ενός λευκού πελεκάνου και η τρυφερή σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στο αγόρι και το έξυπνο πτηνό θα παίξει καταλυτικό ρόλο στη σχέση του με τον πατέρα του αλλά και στην καθημερινότητα της μικρής νησιώτικης κοινότητας. Τρυφερή ταινία γυρισμένη στην Ελλάδα με τον Εμίρ Κουστουρίτσα σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Ανώνυμοι ρομαντικοί» του Ζαν Πιέρ Αμερίς: Ο Ζαν Ρενέ είναι διευθυντής στην παραπαίουσα σοκολατοποιία του. Η Αντζελίκ είναι μία ανασφαλής σοκολατοποιός. Το πάθος τους για τη σοκολάτα θα τους φέρει κοντά, όμως η δειλία να εξομολογηθούν τον αμοιβαίο έρωτα που νιώθουν δημιουργεί προβλήματα στη σχέση τους.

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ – ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ κ. Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ

Είναι λοιπόν ένας τύπος σε ένα ταξί , οπότε θέλει να πει κάτι στον ταξιτζή . Όπως είναι από πίσω του λοιπόν , κάνει λίγο μπροστά και τον χτυπάει ευγενικά στον ώμο με τα δάχτυλα . Ο ταξιτζής τρελαίνεται ! Χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου , πέφτει πάνω σε ένα σκουπιδοτενεκέ , ανεβαίνει στο πεζοδρόμιο , περνάει ξυστά από μία γριούλα , και σταματάει λίγα εκατοστά μπροστά από μία βιτρίνα σε ένα μαγαζί . Γυρίζει στον πελάτη έξαλλος και του λέει :

" Μα είσαι τρελός ; Κόντευα να πάθω καρδιακή προσβολή ! "

" Μα κύριε , απλά σας ακούμπησα λίγο στον ώμο για να σας μιλήσω ! "

" Χμ .. Ναι , ξέρετε , δίκιο έχετε , αλλά είναι η πρώτη μέρα που δουλεύω ταξιτζής . Τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια οδηγούσα νεκροφόρα ! "





[1] Rall Ted (2004) Wake Up, You're Liberal!: How We Can Take America Back from the Right, Νew York, Ν.Υ.: Soft Skull Press
[2] http://www.rall.com/rallblog/2011/09/26/syndicated-column-occupy-main-street
[3]http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5i_YupXQAzyaIXDv_SWiTtXAXiEXA?docId=CNG.109ada98ca83da06e3e584c9aeb960ba.7e1

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...