Monday, October 10, 2011

Tsakthan Daily - Η κοινωνική ιεραρχία των ιστολογίων - 11 Οκτωβρίου 2011




11 Οκτωβρίου 2011

Η κοινωνική ιεραρχία των ιστολογίων




Η ιστορία των ιστολογίων δείχνει πως η ιεράρχησή τους σχετίζεται με την «κοινωνική κατάταξή» τους, δηλαδή από την αναγνώρισή τους από τους χρήστες τόσο με τον αριθμό των επισκέψεων σε αυτά όσο και με τη συχνότητα των σχολίων που καταγράφονται. Σήμερα πια επικρατούν τα ειδησεογραφικά ιστολόγια όπως το Huffington Post που μετά την εξαγορά του από είναι περισσότερο ένας δικτυακός τόπος παρά ιστολόγιο. Εν πάσει περιπτώσει τα ιστολογία που προσφέρουν ειδήσεις και σχόλια για την πολιτική είναι τα πρώτα στην κοινωνική κατάταξη. Κατά μία άποψη το κύριο στοιχείο της εποχής είναι ότι τα ιστολόγια συν τω χρόνω χάνουν την υπονομευτικότητά τους όλο και περισσότερο με τη γενικευόμενη αποδοχή τους καθώς γίνονται δημοφιλή λόγω της ευκολίας πρόσβασης που έχει ο συγγραφέας στο κοινό και συμμετέχει σε συχνές ανταλλαγές γνωμών.

O Lovink αναπτύσσει μια «γενική θεωρία περί ιστολογίων» (‘general theory of blogging’). Δεν εστιάζει στη δυναμική μεταξύ των ιστολόγων (bloggers) και των κυρίαρχων ΜΜΕ αλλά προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει τους τρόπους με τους οποίους τα ιστολόγια αντανακλούν μια «μηδενιστική παρόρμηση» με την διαδικασία αποφόρτισης των καθιερωμένων νοηματοδοτικών δομών. Τα ιστολόγια επιφέρουν την παρακμή των παραδοσιακών ΜΜΕ (κυρίως των οπτικοακουστικών) και ωθούνται από μια δυναμική του πλήθους που το απασχολεί κυρίως η κοινωνική κατάταξη. Στο κατώτατο σκαλί της νέας διαδικτυακής ιεραρχίας είναι εκείνα τα ιστολόγια και δικτυακοί τόποι που δεν έχουν κανένα εισερχόμενα σχόλια και δεν δέχονται ανατροφοδότηση. Κατά τον συγγραφέα, η διαδικτυακή κουλτούρα υφίσταται σημαντικές μεταβολές και κυρίως τη «σιωπηρή παγκοσμιοποίηση» καθώς η Δύση δεν φαίνεται πια να είναι η κύρια πηγή διαμόρφωσης της παγκόσμιας κουλτούρας των ΜΜΕ με την ανάδυση μεγάλων δυνάμεων στο διαδίκτυο όπως είναι η Κίνα και η Ινδία.

Συνεχίζεται…..

ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

http://tsakiris.snn.gr/

http://tsakthan.blogspot.com/

http://tsakthan.wordpress.com/

http://antiracistes.wordpress.com/

http://homoecologicus.wordpress.com/

http://leftypedia.wordpress.com/

http://greekunions.wordpress.com/

http://femininmasculin.wordpress.com/

http://ilioupoli.wordpress.com/

http://homopolitics.wordpress.com/

http://politicalperson.wordpress.com/

http://cantpaydontpay.wordpress.com/

http://pringkipessa.wordpress.com/

http://redferryman.wordpress.com/

http://adotoe.wordpress.com/

http://easpemporiki.wordpress.com/

http://www.easp.gr/



H ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

«Ποτέ δεν δήλωσα ότι διαθέτω λίστα με φοροφυγάδες ή ότι την έστειλα στο Μαξίμου». Δημήτρης Κουσελάς, πρώην Πρόεδρος της ΟΤΟΕ, πρώην Υφυπουργός Οικονομικών και σε λίγο πρώην Βουλευτής ΠΑΣΟΚ. http://www.newscode.gr/politikh/story/56221/ta-mazeyei-o-koyselas-gia-toys-megaloofeiletes



ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα (2011) ΧΩΡΟΣ, ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ

ΣΤΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ, Μετάφραση – Επιμέλεια – Εισαγωγή:

Ηλίας Γεωργαντάς, Θανάσης Γκιούρας Αθήνα: Εκδ. Σαββάλα Σχήμα: 17Χ24, σελ.: 640, τιμή: 29,70€



Καθώς στην τοπογραφία της νεωτερικότητας η εξουσία αναδιατάσσεται με ιστορικά συγκεκριμένους τρόπους, η έρευνα του σύγχρονου χώρου αποδεικνύεται μια από τις καλύτερες αφετηρίες για την εξέταση των εξουσιαστικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό η συγκρότηση της σύγχρονης πόλης πραγματοποιείται μέσα από ρητά οικονομικούς και εξουσιαστικούς όρους. Στην πόλη λοιπόν χωροθετούνται οι παραγωγικές δραστηριότητες και το σύνολο σχεδόν των κοινωνικών αντιθέσεων.

Στον τόμο ανθολογούνται σχετικά κείμενα κλασικών στοχαστών που έχουν επηρεάσει τη σύγχρονη κοινωνική σκέψη. Για πρώτη φορά σε ελληνική μετάφραση περιλαμβάνονται κείμενα των Άνταμ Σμιθ, Χάινριχ φον Τύνεν, Άλφρεντ Βέμπερ, Ιμάνουελ Καντ, Γκούσταβ Σμόλερ, Καρλ Μπύχερ, Γκεοργκ Ζίμελ, Βέρνερ Ζόμπαρτ, Βάλτερ Μπένγιαμιν, Ερνστ Μπλοχ καθώς και της Κοινωνιολογικής Σχολής του Σικάγου. Η εισαγωγή των καθηγητών Ηλία Γεωργαντά και Θανάση Γκιούρα από το Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα καθώς και προσεγμένος σχολιασμός των κειμένων προσφέρουν στον αναγνώστη μια κλασική όσο και χρήσιμη έκδοση.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

􀂾 Σε όλους τους κοινωνιολόγους των πόλεων, τους γεωγράφους και τους πολεοδόμους.

􀂾 Σε όλους τους κοινωνικούς επιστήμονες που ασχολούνται με το εξουσιαστικό φαινόμενο.

􀂾 Σε αναγνώστες που ασχολούνται με την πολιτική θεωρία και τη φιλοσοφία.

􀂾 Σε σπουδαστές πολιτικής επιστήμης, κοινωνιολογίας, φιλοσοφίας.

􀂾 Σε όλους τους απασχολούμενους επιστημονικά ή και πρακτικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

The Glory of Love (1936/1951)



http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=7fZjb5u0EVU

Στίχοι: Billy Hill

Μουσική: Benny Goodman

Ερμηνεία: Dean Martin (1966)







You've got to give a little,take a little.

And let your poor heart to break a little.

That's the story of.

That's the glory of love.

You've got to laugh a little,cry a little.

Until the clouds roll by a little.

That's the story of.

That's the glory of love.



As long,as there's the two of us.

We,ve got the world and all it's charms.

And when the world is through with us.

We've got each others arms



You've got to win a little,lose a little.

And always have to blues a little.

That's the story of.

That's the glory of love.



Chrous:

As long,as there's the two of us.

We,ve got the world and all it's charms.

And when the world is through with us.



We've got each others arms







You've got to win a little,lose a little.

And always have to blues a little.

That's the story of.

That's the glory of love



ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ

ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Αποδράσεις και υπεκφυγές

του ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΕΡΣΑΝΙΔΗ

http://kersanidis.wordpress.com/2011/10/09/%c2%ab%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%b1%ce%bd%cf%85%cf%87%cf%84%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%b9%c2%bb/

Δεν είναι η πρώτη –ούτε η τελευταία ελπίζω- φορά που υποκλίνομαι μπροστά στη μεγαλοφυΐα ενός από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής μας. Ενός νευρωτικού, περίπου απροσάρμοστου, ασχημούλη, διοπτροφόρου και κοντού εβραίου που όλα αυτά τα κάνει υψηλού επιπέδου τέχνη. Ενός οραματιστή που η κάθε ταινία του αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, ψυχανάλυση του ιδίου αλλά και όλων ημών που λατρεύουμε τη δουλειά του.

Ο Γούντι Άλεν, με μία μανιώδη παραγωγικότητα που μεταφράζεται σε μία ταινία το χρόνο, έρχεται φέτος με τα «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» (Midnight in Paris) για να μας ενθουσιάσει και να μας επιβεβαιώσει το ανεξάντλητο της έμπνευσής του. Έχοντας στον πυρήνα πάντα την ίδια προβληματική, θέτοντας τα ίδια υπαρξιακά ερωτήματα, αναζητώντας διαρκώς διεξόδους στην καθημερινή μας νεύρωση, ο Άλεν διαθέτει τη μοναδική ικανότητα η κάθε ταινία του να είναι εντελώς διαφορετική από τις άλλες, αλλά και τόσο όμοια!

Εδώ, λοιπόν, σκηνοθετεί μια ρομαντική κομεντί. Ζευγάρι στα πρόθυρα του γάμου, ο Τζιλ, σεναριογράφος στο Χόλυγουντ που το όνειρό του είναι να γίνει κανονικός συγγραφέας, και η Ινέζ, κόρη πλούσιου και ρεπουμπλικάνου πατέρα, αντιμετωπίζει προβλήματα. Το ζεύγος με τους γονείς της κοπέλας βρίσκονται στο Παρίσι όπου ο Τζιλ γοητευμένος από την πόλη και με μία εμμονή στην εποχή της δεκαετίας του 1920, εκφράζει την επιθυμία του στην Ινέζ να ζήσουν εκεί. Η τελευταία όχι μόνο δε συμφωνεί αλλά ως φαίνεται έχει εντελώς διαφορετικά σχέδια για τη ζωή τους αλλά και για τη συγγραφική καριέρα του μέλλοντα συζύγου της. Κι αυτός αρχίζει να νιώθει εγκλωβισμένος, η ζωή και η καριέρα του είναι σε αδιέξοδο, προσπαθεί να αποδράσει. Ο Τζιλ διανύει μια περίοδο νεύρωσης, άγχους, αισθηματικού και πνευματικού αδιεξόδου. Αρχίζει να κάνει μοναχικές βόλτες τη νύχτα στο Παρίσι, ενώ η Ινέζ προτιμά να διασκεδάζει με την παρέα της. Κι τότε παρεμβαίνει ο ευφυής Γούντι Άλεν για να βοηθήσει τον ήρωά του να ξεφύγει… δια της υπεκφυγής. Σε έναν από τους μεταμεσονύχτιους περιπάτους του ο Τζιλ προσκαλείται από κάποιους αγνώστους να επιβιβαστεί σε ένα αυτοκίνητο. Και εκεί διαπιστώνει πως οι άγνωστοι δεν είναι τόσο άγνωστοι. Ο άνθρωπος που τον προσκάλεσε είναι ο ο Σκοτ Φιτζέραλντ, οι φίλοι του είναι όλη η αφρόκρεμα της τέχνης που έζησε στο Παρίσι τη δεκαετία του 1920. Έτσι ο φρικαρισμένος αμερικανός βρίσκεται πρόσωπο με πρόσω και συνομιλεί μαζί τους, με το Σαλβαντόρ Νταλί, τον Πάμπλο Πικάσο, τη Γερτρούδη Στάιν, το Λουί Μπουνιουέλ, το Ζαν Κοκτό, τον Τολούζ Λοτρέκ, τον Έρνεστ Χεμινγουέι κ.α. Έτσι κάθε μέρα ο Τζιλ πηγαίνει στο ραντεβού και συναναστρέφεται με την καλλιτεχνική ελίτ της εποχής, αποφασίζει να δώσει το μυθιστόρημα που γράφει στη Γερτρούδη Στάιν για να του πει τη γνώμη της, ενώ αρχίζει να νιώθει γοητευμένος με την Αντριάνα, ερωμένη του Νταλί που μόλις έχουν χωρίσει. Κι όταν η Αντριάνα του λέει πως δεν της αρέσει η εποχή που ζει αλλά θα προτιμούσε να ζει στην Μπελ Επόκ, ο Τζιλ αρχίζει να αντιλαμβάνεται πως οι άνθρωποι έχουν την τάση να εξιδανικεύουν το παρελθόν αδικώντας το παρόν που μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστικό. Μέσα από αυτό το φανταστικό ταξίδι στο παρελθόν ο επίδοξος συγγραφέας αρχίζει να βρίσκει την προσωπική του διέξοδο. Ανακαλύπτει τον εαυτό του και φέρνει στο φως τις πραγματικές του ανάγκες, παίρνοντας τη μεγάλη απόφαση: να ζήσει στο Παρίσι διαλύοντας τον αρραβώνα του.

Ο Γούντι Άλεν κάνει μια ταινία μαγική. Βασισμένος σε μία θαυμάσια ιδέα, αποτίνει φόρο τιμής στην πόλη του φωτός και ιδιαίτερα στους καλλιτέχνες που αγαπά και που έζησαν εκεί στη δεκαετία του 1920. Με σαρκαστικό, υποδόριο και εγκεφαλικό χιούμορ, με αεράτη σκηνοθεσία, κυριολεκτικά απογειωτική, με ματιά νοσταλγική αλλά όχι παρελθοντολάγνα οδηγεί τον ήρωά του σε μία εσωτερική καταβύθιση μέσα από την οποία βγαίνει δυνατός και κατασταλαγμένος. Τα «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» είναι μια ταινία – οδηγός για το πώς αντιμετωπίζουμε τα αδιέξοδα στη ζωή, ή εάν προτιμάτε, ένα παράδειγμα επιτυχημένης ψυχανάλυσης!



ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Το κούρεμα





Μια μέρα ένας ανθοπώλης πήγε να κουρευτεί στον κουρέα της γειτονιάς του. Μετά το κούρεμα ρώτησε πόσο οφείλει, και ο κουρέας του είπε:



- Δεν θέλω χρήματα από εσένα σήμερα, είναι προσφορά ...

του καταστήματος.



Ο ανθοπώλης... έφυγε ευχαριστημένος.



Όταν ο κουρέας πήγε την άλλη μέρα το πρωί να ανοίξει το μαγαζί του, βρήκε στην πόρτα του ένα σωρό τριαντάφυλλα και μια ευχαριστήρια κάρτα. Αργότερα, έρχεται ένας μανάβης για κούρεμα, κι όταν ρώτησε πόσο κάνει, ο κουρέας του είπε:



- Δεν θέλω χρήματα από εσένα σήμερα, είναι προσφορά του καταστήματος.



Ο μανάβης έφυγε ευχαριστημένος.



Όταν ο κουρέας πήγε να ανοίξει το μαγαζί του την άλλη μέρα το πρωί, βρήκε στην πόρτα του ένα τελάρο με φρούτα να τον περιμένει.



Κάποια μέρα ήρθε ένας ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ για κούρεμα. Όταν ρώτησε τι οφείλει, ο κουρέας του είπε:



- Δεν θέλω χρήματα από εσένα σήμερα, είναι προσφορά του καταστήματος.



Ο βουλευτής έφυγε ευχαριστημένος.



Όταν ο κουρέας πήγε την άλλη μέρα να ανοίξει το μαγαζί του βρήκε στην πόρτα του ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΓΙΑ ΚΟΥΡΕΜΑ!!!

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...