Σημειώσεις από τον Περιφερειακό
Ο Τσε αυτοκτόνησε διαβάζοντας για την «κοινωνία των θυλάκων»
Ποιος να το ήξερε πως ο αστυνόμος Χαρίτος θα ερμήνευε την «Εξέγερση του Δεκέμβρη»; Ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν χωρούσε αυτό το ενδεχόμενο. Έτσι, μάθαμε ότι ζούμε στην «κοινωνία των θυλάκων» όπου ο ένας θύλακας καταπιέζει τους άλλους και οι άλλοι θύλακες τον έναν. Στο νέο του mini έργο, ο Πέτρος Μάρκαρης παρουσιάζει την «εξέγερση των θυλάκων». Μιλάμε για το πρώτο άρθρο του πρώτου τεύχους (Απρίλιος 2009) του περιοδικού συζήτησης και προβληματισμού Κωπηλάτες των Εκδόσεων Γαβριηλίδης με διευθυντή τον κ. Μάρκαρη. Θέμα του πρώτου άρθρου του είναι η «βία». «Η ρίζα αυτής της βίας», λέει ο συγγραφέας, «βρίσκεται στη μετεξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας από μια κοινωνία συμπαράστασης και αλληλεγγύης σε μια κοινωνία θυλάκων». Ποιος φταίει γι’ αυτό, κατά τον κ. Μάρκαρη; Μα, ποιος άλλος από τον μεγαλύτερο θύλακα, δηλαδή το «πολιτικό οικοδόμημα». Με οδηγό τον …Μπαλζάκ ερμηνεύει την σημερινή ελληνική κοινωνία ως ένα σύνολο διαιρεμένο μεταξύ της «θεσμικής» και της «πραγματικής» χώρας ανάμεσα στις οποίες παρεμβαίνει με πολύ έντονο ρυθμό η «τηλεοπτική» χώρα, η οποία κρατά όμηρο την «θεσμική». Καλά ως εδώ. Ας δεχτούμε ότι για όλα φταίνε οι «οικογένειες», οι πρώην και οι επόμενες, που κυριαρχούν στην πολιτική ζωή της χώρας από το 1943 και το 1953. Ας δεχτούμε επίσης ότι στη χώρα αυτή δεν υπάρχει «κεφάλαιο», όπως δεν υπάρχει στο κείμενο. Πώς, όμως, φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι όλο το πρόβλημα της πολιτικής στην Ελλάδα είναι τελικά η …εξέγερση του Πολυτεχνείου που «μας άφησε τρεις κληρονομιές. Ένα πανεπιστημιακό άσυλο, το οποίο από κεκτημένο αγωνιστικό δικαίωμα εκφυλίστηκε σε πρόσχημα, μια υπέρμετρη ασυλία για τους νέους, που εκφράστηκε με όλη της την ένταση στα τελευταία γεγονότα, και μια γενιά πολιτικών, των οποίων η προσφορά στην πολιτική ζωή της χώρας δεν αποτελεί σίγουρα παράδειγμα προς μίμηση, αλλά μάλλον παράδειγμα πολιτικής λήθης». Και τι δημιούργησε αυτή η γενιά; Μα τι άλλο από θύλακες και φύλακες: «Ο κάθε θύλακας υποστηρίζει με πείσμα και ακραία μαχητικότητα τα συμφέροντά του εις βάρος άλλων θυλάκων και αδιαφορεί για τους γενικότερους πολιτικούς ή κοινωνικούς στόχους. Τα παραδείγματα είναι πολλά με πιο ορατό εκείνο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με αφορμή τις αντιδράσεις των διαφόρων δήμων στη δημιουργία μονάδων υγιεινής ταφής σκουπιδιών στα όρια του δήμου τους, ή στο πέρασμα κάποιας οδού, ή στην εγκατάσταση μιας μονάδας της ΔΕΗ δημιουργείται στους δημότες, συχνά με προτροπή των δημάρχων, μια αντίληψη που συγγενεύει με εκείνην της υπεράσπισης ενός “εθνικού χώρου”». Τώρα γιατί νομίζω ότι μας φωτογραφίζει εδώ πάνω σε Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Βύρωνα, Γλυφάδα κ.α.;
Να ’ρθει ανάποδα ο ντουνιάς θέλουμε, αν δεν κάνω λάθος
Κι αν ακόμη μπορούμε να τα δεχτούμε και αυτά, ότι είμαστε συντεχνίτες, θύλακες και φύλακες, η αριστερά γιατί φταίει; «Η ένοχη αριστερά. Ένα μεγάλο μέρος της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στη νεολαία και των βίαιων ξεσπασμάτων της οφείλεται στην αδυναμία της Αριστεράς να πείσει τους νέους και να τους εφοδιάσει με πολιτικούς στόχους» ενώ «η παλιά Αριστερά είχε τη δυνατότητα να στρατολογεί το μεγαλύτερο της νεολαίας, να το ενσωματώνει σε ενιαίο κίνημα και να το εξοπλίζει με πολιτική σκέψη, πολιτική κατεύθυνση και πολιτικούς στόχους.» Τώρα δέσαμε! Να θυμηθούμε την πολιτική σκέψη του Σταλινισμού και του Ζαχαριαδισμού για παράδειγμα, ή την πολιτική κατεύθυνση της «αποχής» και της μετατροπής του Δημοκρατικού Στρατού σε τακτικό στρατό πέρα κι έξω από δυνατότητες της συγκυρίας και των αναγκών, ή τους πολιτικούς στόχους που από τη μια στρέφονταν στο «λεφτά για την παιδεία» κι από την άλλη αγνοούσαν τον ιδεολογικό ρόλο της εκπαίδευσης; Πότε νίκησε αυτή η αριστερά κ. Μάρκαρη; Παιδιά της ήττας σας είμαστε και τα αποτελέσματά της ήττας τα υποστήκαμε πολύ άσχημα. Ε, λοιπόν, αφήστε μας να οργανώνουμε τους δικούς μας αγώνες που ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα στην δημιουργία της οποίας συνέβαλε αρνητικά η δική σας ήττα. Θα υπερασπιζόμαστε τους τελευταίους ελεύθερους χώρους, τα τελευταία αστικά και περιαστικά δάση και άλση, θα υπερασπιζόμαστε τα δικά μας παιδιά από τη ραδιενέργεια και τη λευχαιμία των πυλώνων της ΔΕΗ, θα ζητάμε την ενίσχυση των δημόσιων μαζικών συγκοινωνιών, θα συμβάλλουμε να κερδίσει η γενιά των 700 ευρώ και των χαμηλότερα αμειβόμενων εργατικών στρωμάτων και μεταναστών, θα υπερασπιζόμαστε τη δημόσια δωρεάν παιδεία από την υποταγή στις ανάγκες του κερδοσκοπικού κεφαλαίου. Εσείς αναπαυθείτε στη δόξα σας και στις καρεκλίτσες σας. Εμείς οι θυλακοφύλακες σας προσκαλούμε σε ένα μικρό Οδοιπορικό την Κυριακή 26 Απριλίου, στις 10.30 π.μ, στον χώρο όπου προγραμματίζεται να κατασκευαστεί ο μετωπικός Σταθμός Διοδίων της Νοτιο-Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, στην Ηλιούπολη.
Πού θα ανέβουμε και τι θα δούμε;
Στην τελευταία συνάντηση του Συντονιστικού της «Διαδημοτικής» (14.4), αποφασίστηκε
η διοργάνωση ενός μικρού Οδοιπορικού την Κυριακή 26 Απριλίου, στις 10.30 π.μ, στον χώρο όπου προγραμματίζεται να κατασκευαστεί ο μετωπικός Σταθμός Διοδίων της
Νοτιο-Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, στην Ηλιούπολη. Το σημείο συνάντησης ορίστηκε το τέρμα των λεωφορείων 206 (Αγία Μαύρα), και από εκεί θα περπατήσουμε μέσω της Λ. Σοφ. Βενιζέλου περίπου χιλιόμετρο (μετ’ επιστροφής), σε ομαλό δρόμο.
Με το μικρό αυτό Οδοιπορικό επιδιώκουμε να κάνουμε γνωστό τον δασικό χώρο του Υμηττού και την αξία του τοπίου που προβλέπεται να αλλοιωθεί ανεπανόρθωτα από έναν σχεδιαζόμενο τερατώδη οδικό άξονα 6 λωρίδων κυκλοφορίας και έναν επίσης τερατώδη μετωπικό χειροκίνητο σταθμό διοδίων.
Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του εν λόγω «έργου», στο σημείο αυτό σχεδιάζεται να διαμορφωθεί με επιχώσεις (μπάζα), μια πλατφόρμα τουλάχιστον 4.500 τ.μ , μήκους 900 μ, με πρανές από μπετόν ύψους 18 μ, για να εξυπηρετήσει έναν αυτοκινητόδρομο 6 λωρίδων κυκλοφορίας, πλάτους 31 τουλάχιστον μέτρων, που θα διέρχεται σε απόσταση έως και 80 μέτρων από τα όρια της εντός σχεδίου περιοχής κατοικίας του Δήμου Ηλιούπολης.
Αξίζει να αναφερθεί, πώς ακόμη και η ΜΠΕ ομολογεί ότι « στα υπέργεια τμήματα του δρόμου, υλοποιούνται μεγάλης κλίμακας επιχώματα τα οποία θα είναι ορατά από τις περιοχές Βύρωνα, Αλίμου, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης…)
Στο «Οδοιπορικό», που συνδιοργανώνεται και από τοπικούς φορείς της Ηλιούπολης που δεν είναι σύμφωνοι, συνολικά ή σε επιμέρους ζητήματα με τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για τον Υμηττό, καλείται να συμμετάσχει κάθε φορέας ή πολίτης που θέλει να διαπιστώσει «με τα μάτια του» την σημερινή κατάσταση ενός τοπίου και ενός δασικού χώρου που θυσιάζεται προκειμένου να πραγματοποιηθεί ένα περιορισμένης αποτελεσματικότητας κυκλοφοριακό «έργο».
Καλείστε να κρατήστε καλές σημειώσεις.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
http://tsakiris.snn.gr
http://tsakthan.blogspot.com
http://tsakthan.wordpress.com
http://antiracistes.wordpress.com
http://homoecologicus.wordpress.com
http://leftypedia.wordpress.com
http://greekunions.wordpress.com
http://femininmasculin.wordpress.com
http://ilioupoli.wordpress.com
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ) του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...
-
Η ΜακΝτοναλντοποίηση της Κοινωνίας του Θανάση Τσακίρη Μακντοναλντοποίηση είναι η διαδικασία με βάση την οποία οι αρχές των εστιατορίων...
-
Ο Αμερικανός κοινωνιολόγος Άλφρεντ Σουτς ξεκινά με βάση το έργο του Βέμπερ για τους «ιδεότυπους» και το επεκτείνει αναθεωρώντας ορ...
No comments:
Post a Comment