Tsakthan Randomly - Μέσες οδοί και διαβουλευτική δημοκρατία


 
Χτες συζητήσαμε για την ενηλικιωση της διαβουλευτικής δημοκρατίας και για τις μεθόδους γεφύρωσης θεωρίας, ιδεώδους και πράξης. Η δεύτερη οδός είναι αυτή της «αλληλουχίας» (sequencing).  Ο Robert Goodin  στα άρθρα  Democratic Deliberation Within” (Philosophy and Public Affairs, Volume 29, Issue 1,  pages 81–109, January 2000) και  Sequencing deliberative moments”, Acta Politica, 40: 2, 182–96, 2005) πρότεινε μια «σταδιακή διαβουλευτική διαδικασία». Υπάρχει, επίσης, πλουραλισμός μορφών διαβούλευσης σε διαφορετικά φόρουμ. Προσφέρει, όπως λέει,  ένα μοντέλο «κατανεμημένης διαβούλευσης» με διαφορετικούς δρώντες να παίζουν διαφορετικούς ρόλους ως αντίπαλη εκδοχή στο μοντέλο διαβούλευσης του «ατομικώς δρώντος» και τονίζει ότι  θα ήταν πολύ καλό για τις συνιστώσες διαβουλευτικές αρετές να εκτίθενται διαδοχικά στην πορεία αυτής της σταδιακής διαβούλευσης εμπλέκοντας διάφορα συστατικά μέρη.

 
H Claudia Landwehr στο άρθρο “Discourse and Coordination: Modes of Interaction and their Roles in Political Decision-Making”(Journal of Political Philosophy, Volume 18, Issue 1, pages 101–122, March 2010) προτείνει ένα "κυκλικό και συνδυαστικό μοντέλο δημοκρατικής διαδικασίας". Η συζήτηση, η διαβούλευση, η αντιπαράθεση  και η διαπραγμάτευση εκπληρώνουν συμπληρωματικές λειτουργίες. 

Oι André Bächtiger και Dominik Hangartner στο “When Deliberative Theory Meets Empirical Political Science: Theoretical and Methodological Challenges in Political Deliberation” (Political Studies, Volume 58, Issue 4,  pages 609–629, October 2010) ένα «τρίτο δρόμο»  θεωρώντας ότι η λογική του Habermas στενεύει τη διαβουλευτική δημοκρατία ενώ η λογική της Young την διευρύνει υπέρμετρα.

Συνεχίζεται...

Θανάσης Τσακίρης


Δεν τραγουδιέται η ομορφιά ( Μονάχα ο άνεμος μπορεί ) 2013
https://www.youtube.com/watch?v=ei9SaT6eVTs

Στίχοι:   Παντελής Θαλασσινός
Μουσική:   Παντελής Θαλασσινός
Ερμηνεία: Παντελής Θαλασσινός  

Δεν τραγουδιέται η ομορφιά
 Τραγούδια δώσ’ μου χίλια
 Τραγούδι με τ’ αντάμωμα
 στο στόμα και στα χείλια.

Δε τραγουδώ τα μάτια σου
 και το χαμόγελό σου
 τραγούδι με το χάιδεμα
 στο ωραίο πρόσωπό σου.

Μονάχα ο άνεμος μπορεί
 που φύσηξε δεξιά σου
 να τραγουδάει τη μουσική
 που είναι αντάξια σου,
ο άνεμος που φύσηξε
 και πήρε τα μαλλιά σου...

Δε τραγουδάω στα αστέρια μου
 αν είμαι μακριά σου
 τραγούδια με τα χέρια μου
 παίζω στην αγκαλιά σου.

Δεν τραγουδιέται η ομορφιά
 και το γλυκό το μέλι
 σταλαγματιές τα μάτια σου
 που στάξαν οι αγγέλοι.

Μονάχα ο άνεμος μπορεί
 που φύσηξε δεξιά σου
 να τραγουδάει τη μουσική
 που να ΄ναι αντάξια σου,
ο άνεμος που φύσηξε
 και πήρε τα μαλλιά σου...



ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ' ΑΠΟΨΕ

KINHMATOΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
 
OΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΙΣΠΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
 
Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ
(VIVIR ES FÁCIL CON LOS OJOS CERRADOS)
 
του ΔΑΒΙΔ ΤΡΟΥΕΜΠΑ (ΙΣΠΑΝΙΑ, 2013, έγχρωμη, 108΄),
                                           
                                                                                                             
ΗΘΟΠΟΙΟΙ:      Χαβιέ Κάμαρα, Αριάδνα Χιλ, Χόρχε Σανθ,
                          Ναταλία ντε Μολίνα, Φραντσέσκο Κολομέρ
ΣΕΝΑΡΙΟ:         Δαβίδ Τρουέμπα
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ντανιέλ Βιλάρ
ΜΟΥΣΙΚΗ:        Πατ Μέθενι
 
Έξι Βραβεία Γκόγια       
Ο τίτλος της ταινίας είναι στίχος από το τραγούδι των Beatles Strawberry Fields Forever. Ταινία δρόμου γεμάτη εκπλήξεις, που δείχνει πώς ο μόνος τρόπος για να ξεπεράσεις τον φόβο είναι να ακολουθήσεις τον δρόμο προς την ελευθερία.
 
To 1966, ένας Ισπανός δάσκαλος των Αγγλικών, ο Αντόνιο, λάτρης των τραγουδιών των Beatles, ξεκινά οδηγώντας από την Καστίλη για την Αλμερία της Ανδαλουσίας με σκοπό να συναντήσει τον Τζον Λένον στα γυρίσματα της ταινίας Πώς κέρδισα τον πόλεμο του Ρίτσαρντ Λέστερ, στην οποία ο Λένον πρωταγωνιστούσε. Στην πορεία ο Αντόνιο παίρνει μαζί του δύο φυγάδες που του έκαναν οτοστόπ, ένα νεαρό αγόρι το οποίο προσπαθεί να ξεφύγει από τον αυταρχικό πατέρα του και μια εικοσάχρονη κοπέλα που όντας εσωτερική σε κάποιο καθολικό οικοτροφείο έχει μείνει έγκυος, με τους οποίους αναπτύσσει μιά δυνατή φιλία.
 
Η ευρηματική φαντασία του σκηνοθέτη Δαβίδ Τρουέμπα χρησιμοποιεί ένα αληθινό περιστατικό για να υφάνει μια κοινωνική παραβολή για μια Ισπανία που αιμορραγεί και όμως ελπίζει. Το ταξίδι στην αγροτική και φτωχή Αλμερία, εσωτερικό ταξίδι περισυλλογής και αυτογνωσίας, θα σφραγίσει την ύπαρξη και των τριών προσώπων.
 
Ευαίσθητη, αισιόδοξη, άρτια κινηματογραφικά και με υποδειγματικές ερμηνείες ταινία.   
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
  (Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη, λεωφορείο 237 για Άνω Ηλιούπολη από σταθμό Μετρό Δάφνης, τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,ιστοσελίδα: WWW.klh.gr, e-mail: info@klh.gr)

 

Comments

Popular posts from this blog

Την Τρίτη, 21/3/2017 o Ν. Σερβετάς στην εκπομπή ΑΧ ΕΞΟΥΣΙΑ για Σουηδια και Νορβηγία

Αντίο Τρύφωνα!

«Συλλαμβάνοντας το κεφάλαιο ως αξία εν κινήσει» Διάλεξη του David Harvey, διακεκριμένος καθηγητής Ανθρωπολογίας και Γεωγραφίας-Δευτέρα 20 Μαρτίου, ώρα 19:00