Friday, June 19, 2015

Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ (μέρος 7ο) του Θανάση Τσακίρη

Θανάσης Τσακίρης

Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ


7ο μέρος


Ένα "δικαιωματικό διήγημα"




Αθήνα - Πάτρα



Άνοιξη 2010
 
Σύνδεση με τα προηγούμενα: http://tsakthan.blogspot.gr/2015/06/6_19.html
 

«Δεν καταλαβαίνω αυτό το υφάκι. Και καλά το ειρωνικό στυλ το ανέχομαι γιατί ασχολούμαι με τον πολιτικό λόγο ως τέχνη και είμαι εξοικειωμένη. Αλλά συλλαμβάνουν οι κεραίες μια υπόκωφη απειλή ή κάνω λάθος;»

«Ποιος σε απειλή, κούκλα μου; Υπονοείς ότι χρησιμοποιώ τη θέση μου για να σε χειραγωγήσω; Αν το εννοείς πες το. Μη διστάζεις.»

«Διαπίστωσα ένα ύφος που δεν μου άρεσε και που μ’ έκανε να ανατριχιάσω.»

«Μπα! Κοίτα να δες που θα με βγάλει η μικρή και αυταρχικιά κι από πάνω.»

«δεν είπα, ούτε εννόησα κάτι τέτοιο. Ας το θεωρήσουμε λήξαν το θέμα.»

«Εντάξει, κούκλα μου.»

«Σταμάτα αυτό το ‘κούκλα’ μου δε μ’ αρέσει.»

«Έλα τώρα, αφού είσαι όμορφη κι έχεις πέραση. Τα μαθαίνω όλα αυτά. Για τα γαλανά μάτια και τις χρυσές μπούκλες που γουστάρεις, ε;»

«Ήλθα εγώ για θέματα πολιτικής γραμμής και στρατηγικής, για τίποτα άλλο.»

«Ωραία, λοιπόν, πες μου τι έχεις να μου πεις και φύγε. Σε λίγο θα με καλέσουν στο Μαξίμου για να συζητήσουμε τους όρους των εκλογών.»

Λοιπόν, στον άσπρο φάκελο έχω τα νομοσχέδια για το περιβάλλον. Στον καφετί τα θέματα των μεταναστών. Στον γκρίζο φάκελο είναι τα θέματα παιδείας στα οποία μας ασκεί έντονη κριτική η νεολαία μας, για τη στάση σου στη Βουλή να συμφωνήσετε για άλλη για φορά με τη Νέα Πολιτεία σχετικά με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Πρέπει να καταλάβετε ότι αυτή η συναίνεση μας χαλάει τη διάθεση και τη σχέση μας με τη νεολαία και ιδίως τη δική μας νεολαία. Τέλος, στον κόκκινο φάκελο είναι τα θέματα μισθών-ημερομισθίων και το ασφαλιστικό.»

«Δεν έχεις τίποτα για τη διοικητική δομή της χώρας;»

«Η σχετική επιτροπή δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει το κείμενό της. Ελπίζω ότι προς το τέλος της εβδομάδας θα είναι έτοιμο.»

«Το καλό που σου θέλω.»

«Όπως ξέρεις πολύ καλά, οι επιτροπές κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους ιδιαίτερα υπό τις συνθήκες που είναι υποχρεωμένες να λειτουργούν χωρίς τις κατάλληλες δομές και την υποστήριξη των θεματικών και των τοπικών οργανώσεων που υπολειτουργούν. Οι πόροι του κόμματος, ως γνωστόν, διοχετεύονται μέσα από περίεργα κανάλια σε εταιρείες επικοινωνίας και ερευνών κοινής γνώμης, χωρίς ουσιαστικά αντικρίσματα.»

«Να σου πω. Ήλθες να μου κλαφτείς για πράγματα που δεν είναι του παρόντος; Το πού πάνε τα λεφτά δεν σε αφορά. Σε βάλαμε σ’ αυτό το πόστο για να μας διευκολύνεις τη δουλειά μας στη Βουλή. Δεν σε βάλαμε για να μας κάνεις κριτική στο ποιοι είμαστε και τι κάνουμε.»

«Είμαι σε ένα πόστο διευκολύνει αλλά και συμμετέχει στη διαδικασία χάραξης της πολιτικής του Κόμματος. Δεν είμαι ούτε εγώ ούτε οι σύντροφοι και οι συντρόφισσες που συνεργάζονται μαζί μου διακοσμητικά στοιχεία.»

«Άκου, κούκλα μου. Σε λίγες εβδομάδες ξαναπαίρνουμε την κυβερνητική εξουσία. Οι της Νέας Πολιτείας ήταν τόσο ανίκανοι και τόσο φαύλοι που στο τέλος κατέρρευσαν με το σάπιο οικοδόμημά τους. Εμείς θέλουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία του κράτους, να ξαναρχίσει να δουλεύει η οικονομία, να φάνε ένα κομμάτι ψωμί κάποιες χιλιάδες φουκαράδες που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Στο Δημόσιο δεν έχουμε πια πολλά περιθώρια για να διορίσουμε κόσμο όπως παλιά. Στους φακέλους σου έχεις προτάσεις για φοροαπαλλαγές και κίνητρα σε νέους και παλιούς επιχειρηματίες να επεκτείνουν ή να ξεκινήσουν επιχειρήσεις; Αυτά θέλουμε τώρα. Γι’ αυτό θα πήγαινα σήμερα στους εκπροσώπους του μεγάλου κεφαλαίου. Τι νόμιζες;»  



Συνεχίζεται....

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...