Saturday, September 22, 2012

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ σήμερα Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ σήμερα Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου


Στα περίπτερα εντός της «Αυγής», στο μπλογκ τους (enthemata.wordpress.com), στο facebook (Enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata



Κείμενα των: Μάκη Κουζέλη, Πολυμέρη Βόγλη, ΕΕΔΑ, Μαρίας Πούλου, Κύρκου Δοξιάδη, Ταρίκ Αλί, Αγγελικής Χριστοδούλου, Χρήστου Ηλιάδη



Έξι θέσεις για τον φασισμό. Ο Μάκης Κουζέλης εξηγεί από πού ήρθε ο φασισμός της Χρυσής Αυγής, πώς προετοιμάστηκε η υποδοχή της, πώς απέναντί της ορθώνεται η δημοκρατία και πώς δεν πρέπει να δείξουμε καμία ανοχή απέναντι σε αυτή τη συμμορία. Το κείμενο είναι επεξεργασμένη μορφή της ομιλίας του στην εκδήλωση για τον νεοφασισμό, που οργάνωσαν «Ενθέματα» και Unfollow την Τετάρτη.

Το κενό μεταξύ των δύο άκρων. Ο Πολυμέρης Βόγλης αναλύει πώς η «θεωρία των δύο άκρων», γέννημα του Ψυχρού Πολέμου, επανέκαμψε στο προσκήνιο του δημόσιου λόγου στην Ελλάδα, πρόσφατα. Εξηγεί γιατί η βία αποτέλεσε ιστορικά καταστατικό στοιχείο της δράσης της άκρας Δεξιάς και πώς η «θεωρία των δύο άκρων» νομιμοποιεί τη Χρυσή Αυγή.

Από την αντιποίηση της αρχής στην ανατροπή της δημοκρατίας. Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εξηγεί γιατί είναι σαθρό το επιχείρημα της Χρυσής Αυγής ότι τα μέλη της, όπως και κάθε πολίτης, έχουν δικαίωμα να συλλαμβάνουν όσους διαπράττουν αυτόφωρα κακουργήματα ή πλημμελήματα. Και καταλήγει στο ότι το πολιτικό σχέδιο των νεοναζί δεν είναι η αντιποίηση αρχής, αλλά η ανατροπή της ελληνικής δημοκρατίας μέσω (και) της αντιποίησης αρχής.

Η στάση του Βάλια Σεμερτζίδη απέναντι στον σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Με την ευκαιρία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης για τον Βάλια Σεμερτζίδη στο Μουσείο Μπενάκη. Η Μαρία Πούλου εξετάζει την αμφιλεγόμενη σχέση του ζωγράφου με τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, μέσα από τα έργα και τα κείμενά του, και μας δείχνει πώς ο Βάλιας Σεμερτζίδης αρνείται, εν τέλει, τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό.

Διμέτωπος αγώνας: Ο Κύρκος Δοξιάδης, συνεχίζοντας τη συζήτηση που άνοιξε στα προηγούμενα «Ενθέματα» το άρθρο του Στρ. Μπουρνάζου, αναλύει γιατί η Αριστερά πρέπει να έχει ταυτόχρονα δύο μέτωπα: ένα αντιφασιστικό-αντιναζιστικό και ένα αντιμνημονιακό-αντινεοφιλελεύθερο.

Συρία: ενάντια στον Άσαντ, ενάντια στη νατοϊκή επέμβαση. Ο Ταρίκ Αλί εξηγεί γιατί η αντίθεση στη δικτατορία Άσαντ δεν σημαίνει και υποστήριξη στη νατοϊκή επέμβαση. Και εξηγεί γιατί οι διαπραγματεύσεις είναι η μόνη λύση για την απαλλαγή από τον Άσαντ (μετάφραση: Καλλίμαχος Χρυσορρόης).

ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΓΙΝΑΜΕ ΩΡΑΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ. Μια φωτογραφία και ένα σχόλιο. Αυτή τη φορά: Έπαρση και υποστολή. Στη μόνιμη στήλη μας ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΓΙΝΑΜΕ ΩΡΑΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, η Αγγελική Χριστοδούλου θυμάται μια λίγο παλιότερη φωτογραφία της: σε έναν ακάλυπτο, ασπρόρουχα και η γαλανόλευκη, σε μια απλώστρα, μαζί. Και μας περιγράφει τα συναισθήματα και τις σκέψεις που της ανακαλεί.

Από ποιους απειλείται η Θράκη; «Γερμανοί και Τούρκοι στήνουν παράλληλο κράτος στη Θράκη» μας πληροφορούν τα Επίκαιρα. Ο Χρήστος Ηλιάδης το σχολιάζει, ανατρέχοντας στη δεκαετία του 1950 και εξετάζοντας πού μας οδήγησαν παρόμοιες προσεγγίσεις.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...