ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ
ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ


Ως γνωστόν...
- Ο Υμηττός έχει απομείνει ένας από τους τελευταίους δημόσιους, ελεύθερους, δασικούς χώρους στην Αττική.
- Ο Υμηττός «διεκδικείται» από ιδιώτες καταπατητές, από την εκκλησία, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, από κρατικούς φορείς.
- Στον Υμηττό έχουν χτιστεί αυθαίρετα ή νομότυπα: στρατιωτικά κτίρια και εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία, «αναψυκτήρια», Νεκροταφεία, σταθμοί μεταφόρτωσης αποριμάτων, γκαράζ αποριματοφόρων των όμορων Δήμων, εγκαταστάσεις κεραιών τηλεοπτικών – ραδιοφωνικών σταθμών και κινητής τηλεφωνίας, λατομεία.
- Στον Υμηττό, νομότυπα ή αυθαίρετα, έχουν ήδη δομηθεί οικισμοί και έχει διανοιχθεί ένα εκτενές οδικό δίκτυο.
...και τώρα…
…Νέοι αυτοκινητόδρομοι…
Τα σχέδια του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για το δίκτυο των “Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής” προβλέπουν την κατασκευή στον Υμηττό 33,5 χιλιομέτρων νέων αυτοκινητοδρόμων, επέκταση στης Αττικής Οδού, από την Καισαριανή ως και τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Επιπλέον μια μεγάλη σήραγγα θα διαπερνά το βουνό κάθετα, ώστε να ενώσει το νότιο Λεκανοπέδιο Αττικής με τα Μεσόγεια. Οι προδιαγραφές του νέου δρόμου θα είναι αντίστοιχες της Εθνικής Οδού Πάτρας – Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με τμήματα υπογειοποιημένα αλλά και επιφανειακά.
Σε απόσταση αναπνοής από την περιοχή δεντροφύτευσης του ΣΚΑΪ και του Σ.Π.Α.Υ, στο στρατόπεδο Σακέτα, προβλέπεται η κατασκευή ενός τεράστιου ανισόπεδου κόμβου που θα καταστρέψει τον δασικό χώρο πού απέμεινε από τις πυρκαγιές και θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την «ανάπτυξη» εμπορικών κέντρων. (Ας μην ξεχνάμε ότι ο δήμαρχος Βύρωνα στο προεκλογικό του πρόγραμμα υπόσχονταν τη μεταφορά του Δημαρχείου και των διοικητικών υπηρεσιών του δήμου στη περιοχή αυτή).
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ!
γιατί θα υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο το οικοσύστημα και την πλούσια σήμερα βιοποικιλότητα του βουνού (επιπτώσεις στη χλωρίδα και την πανίδα, καταστροφή του υδροφόρου ορίζοντα και αποξήρανση του εδάφους) χωρίς να αντιμετωπίσουν ουσιαστικά τα σημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα της Αθήνας. Επιπλέον θα ανοίξουν “δρόμοι” όχι μόνο για τα αυτοκίνητα, αλλά και για νέες οικιστικές επεκτάσεις, εμπορικές εκμεταλλεύσεις και αλλαγές στη χρήση γης.

Αντί να “λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα”, οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα στους όμορους Δήμους (Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Ελληνικού), εφ’ όσον οι προβλεπόμενοι ανισόπεδοι κόμβοι θα συνδέονται με τα τοπικά οδικά δίκτυα επιφέροντας νέα κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Δε μπορούμε εξάλλου να παραβλέψουμε ότι οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν μόνο προσωρινή λύση, όσο συνεχίζεται η ραγδαία αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων. Η νεότατη Αττική Οδός μπλοκάρει όλο και συχνότερα...

Ζητάμε να δοθεί προτεραιότητα στην ενίσχυση των δημόσιων μεταφορικών μέσων, στην επέκταση του ΜΕΤΡΟ του ΤΡΑΜ, των λεωφορειολωρίδων, στους ποδηλατόδρομους και τους πεζόδρομους.

Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Yμηττού

Comments

Popular posts from this blog

Την Τρίτη, 21/3/2017 o Ν. Σερβετάς στην εκπομπή ΑΧ ΕΞΟΥΣΙΑ για Σουηδια και Νορβηγία

Αντίο Τρύφωνα!

«Συλλαμβάνοντας το κεφάλαιο ως αξία εν κινήσει» Διάλεξη του David Harvey, διακεκριμένος καθηγητής Ανθρωπολογίας και Γεωγραφίας-Δευτέρα 20 Μαρτίου, ώρα 19:00