Saturday, October 06, 2012

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ σήμερα Κυριακή 7 Οκτωβρίου ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΙΚ ΧΟΜΠΣΜΠΑΟΥΜ

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ σήμερα Κυριακή 7 Οκτωβρίου


Στα περίπτερα εντός της «Αυγής», στο μπλογκ τους (enthemata.wordpress.com), στο facebook (Enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata



Κείμενα των: Κείμενα των: Ευκλείδη Τσακαλώτου, Γιάννη Χατζηδημητράκη, Χ. Ι. Πολυχρονίου, Κωστή Παπαϊωάννου, Νίκου Σαραντάκου, Ιωάννας Μεϊτάνη, Έρικ Χομπσμπάουμ, Σπύρου Ι. Ασδραχά, Γιάνη Γιανουλόπουλου, Σάκη Παπαδημητρίου, Μαρκ Μαζάουερ, Νταβίντ Σασούν, Άνσελ Πφέφερ, Τρίτσραμ Χαντ



ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΙΚ ΧΟΜΠΣΜΠΑΟΥΜ

8 ΣΕΛΙΔΕΣ

Η ζωή και το έργο του, η συμβολή του στις ιστορικές σπουδές και τον μαρξισμό του 20ού αιώνα. Η πολιτική του δράση και η σχέση του με την τζαζ.

Μνήμες της Βαϊμάρης του Έρικ Χομπσμπάουμ Ο Χομπσμπάουμ θυμάται τα γυμνασιακά του χρόνια, στο Βερολίνο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Μας περιγράφει τη βερολινέζικη κουλτούρα του Μεσοπολέμου, το πολιτικό κλίμα που οδήγησε στην άνοδο του Χίτλερ.Αποσπάσματα από την τελευταία πολιτική συνέντευξη του Έρικ Χομπσμπάουμ (Ιανουάριος 2012) στο BBC. O μεγάλος ιστορικός μιλάει για την κρίση, τον καπιταλισμό, το κίνημα Occupy

Γράφουν για το έργο του: Σπύρος Ι. Ασδραχάς (πρόγονοι, επίγονοι, νοοτροπίες και «πρωτόγονη επανάσταση»), Γιάνης Γιανουλόπουλος (η γνωριμία του με τον Xομπσμπάουμ στο Birbeck), Σάκης Παπαδημητρίου (o Xομπσμπάουμε και η τζαζ), Μαρκ Μαζάουερ (Ο άνθρωπος της Ιστορίας), Νταβίντ Σασούν (μαρξισμός και ο Μαρξ του Χομπσμπάουμ), Άνσελ Πφέφερ (Σε διαρκή διαπάλη με την εβραϊκή του ταυτότητα), Τρίτσραμ Χαντ (Το ξαναζωντάνεμα των χαμένων φωνών)

ΑΚΟΜΑ:

Φορολόγηση χωρίς αντιπροώπευση: Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος εξηγεί πώς την πολιτική διάσταση των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων και πώς, πολιτικά, μας επιστρέφουν στον 18ο αιώνα, θυμίζοντας το σύνθημα των αμερικανών επαναστατών του 1776: «Kαμιά φορολόγηση χωρίς αντιπροσώπευση».

ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΓΙΝΑΜΕ ΩΡΑΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ. Μια φωτογραφία και ένα σχόλιο. Αυτή τη φορά: Διαταγή Αστυνομίας. Ο Γιάννης Χατζηδημητράκης σχολιάζει μια φωτογραφία του 1966 από τον Όλυμπο της Καρπάθου, στη βρύση του χωριού και μια απαγόρευση της αστυνομίας, γραμμένη στον τοίχο πάνω από τη βρύση: «Διαταγή Αστυνομίας: Απαγορεύεται παντός είδους πλύσιμον».

Η «διάσωση» της Ελλάδας και τα οικονομικά της κοινωνικής καταστροφής. Ο Χ. Ι. Πολυχρονίου εξηγεί τις καταστροφικές συνέπειες των Μνημομίων και γιατί η πορεία ήταν εξαρχής προδιαγεγραμμένη.Φαιές νεοναζί αντανακλάσεις στο γυαλί των ΜΜΕ.Ο Κωστής Παπαϊωάννου σχολιάζει την φιλόξενη υποδοχή που βρίσκουν οι νεοναζί σε αρκετά ΜΜΕ, όπου μετατρέπονται, με το μαγικό ραβδί των μέσων, σε αστέρες του λαϊφστάιλ.Οι λίστες των ληστών. Ο Νίκος Σαραντάκος, στη μόνιμη στήλη του ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑ, με αφορμή τη «λίστα Λαγκάρντ», αναζητά την ιστορία της λέξης λίστα – και αναφέρεται παρεμπιπτόντως στο Λιστόν της Κέρκυρας και τους λήσταρχους.Το Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ στην Ελλάδα. Μια είδηση και τρεις ερωτήσεις. Ο Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ έρχεται στην Ελλάδα. Με την ευκαιρία αυτή, η Ιωάννα Μεϊτάνη, συντονίστρια του Ελληνικού Παραρτήματος, γράφει για τους στόχους, τη φυσιογνωμία και τα σχέδια δράσης του στην Ελλάδα.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...