Saturday, January 07, 2012

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΠΡΟΒΟΛΩΝ 2011-2012

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΠΡΟΒΟΛΩΝ 2011-2012




Πολιτιστικό-Συνεδριακό Κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Ώρα έναρξης προβολών: 21:00

Είσοδος ελεύθερη





23/12/11 ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ, ΣΥΝΘΕΤΗΣ

Ντοκιμαντέρ (Γερμανία)
2010
Έγχρ.
Διάρκεια: 52'

Σε σκηνοθεσία Αστέρη Κούτουλα & Klaus Salge.



Το ντοκιμαντέρ συνυπογράφουν οι Αστέρης Κούτουλας και Klaus Salge οι οποίοι επιχειρούν να δώσουν μια συνολική εικόνα της καλλιτεχνικής δημιουργίας του Θεοδωράκη, καλύπτοντας μια περίοδο επτά δεκαετιών.



Η αφήγηση ξεκινά από τα πρώτα τραγούδια και την «Κασσιανή - Θεία Λειτουργία» του έφηβου Θεοδωράκη, περνά στα έργα μουσικής δωματίου και τη Sinfonietta της δεκαετίας του 1940, την Σουίτα αρ. 1 για πιάνο και ορχήστρα καθώς και άλλα έργα της περιόδου του Παρισιού, παρουσιάζει την εντατική ενασχόληση του συνθέτη με τους κύκλους τραγουδιών την δεκαετία του 1960, με το ορατόριο «Canto General», τη Συμφωνία αρ. 4, τις Ραψωδίες για κιθάρα και τσέλο, και φθάνει μέχρι τις όπερες.



Τριάντα, σχεδόν, μουσικά παραδείγματα, από τα οποία το καθένα αντιπροσωπεύει μια περίοδο του έργου του, αποκαλύπτουν το ευρύτατο συνθετικό φάσμα του Θεοδωράκη και μας εξοικειώνουν με ένα ανεπανάληπτο σε όγκο και καλλιτεχνική αξία έργο.





















30/12/11 OΠΟΠΟΜΟΖ, ΜΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Παιδική / Κιν. Σχέδια (Ιταλία - μεταγλωττισμένη)
2003
Έγχρ.
Διάρκεια: 76'
Ώρα Προβολής 19:00

Σκηνοθεσία: Ένζο Ντ’ Αλό.

Δανείζουν τις φωνές τους: Νίκος Πόγκας, Κατερίνα Γκίργκις, Νέστορας Κοψιδάς, Θανάσης Κουρλαμπάς, Χρυσούλα Παπαδοπούλου, Σπύρος Μπιμπίλας

Νάπολη. Μία χαρούμενη, αρμονική οικογένεια έχει συγκεντρωθεί για να γιορτάσει διπλά Χριστούγεννα: περιμένουν τη γέννηση ενός παιδιού τη νύχτα της 24ης Δεκεμβρίου, επέτειο της Γέννησης του Θεανθρώπου.

Όλοι είναι ενθουσιασμένοι με την γέννηση του μικρού Φραντσεσκίνο. Όλοι, εκτός από τον Ρόκο, τον αδερφό του νεογέννητου. Ο Ρόκο νιώθει αβάσταχτη ζήλια και βλέπει το μέλλον του ζοφερό. Είναι σίγουρος πως το νέο μωρό θα κλέψει όλη την αγάπη των γονιών του και θα τον κάνει να χάσει όλα τα προνόμια που έχει ως μοναχοπαίδι.





06/01/12 ΨΥΧΗ ΒΑΘΙΑ

Δραματική / Ιστορική (Ελλάδα)
2009
Έγχρ.
Διάρκεια: 124'
Κ-17

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη με τους: Βικτώρια Χαραλαμπίδου, Γιώργο Αγγελάκο, Χρήστο Καρτέρη, Άννα Παρτσάνη, Βαγγέλη Μουρίκη, Γιώργο Συμεωνίδη, Κώστα Κλεφτογιάννη, Μάριο Ποντίκα

Προλογίζει ο σκηνοθέτης της ταινίας.



Στα βουνά της Δυτικής Μακεδονίας, κατά τους τελευταίους μήνες του πολέμου δύο αδέλφια έχουν επιστρατευτεί: ο Ανέστης από τον Εθνικό στρατό και ο Βλάσης από το Δημοκρατικό στρατό. Μεγαλωμένα στα χωριά και τα βουνά της περιοχής, χρησιμοποιούνται ως οδηγοί, σε άγνωστα και δύσβατα μονοπάτια και περάσματα.

Μαζί τους ο καπετάν-Ντούλας, η πολυβολήτρια Γιαννούλα, ο ανθυπολοχαγός Τριαντάφυλλος, ο ταξίαρχος Τσαγκλής, ο Καλαματιανός δεκανέας, η 14χρονη αντάρτισσα Φούλα και δεκάδες στρατιώτες και αντάρτες, όλοι τους πολύ νέοι που σκοτώνουν και σκοτώνονται σ’ αυτόν τον παράλογο πόλεμο. Οι μικρές ιστορίες του καθενός γράφονται στις μάχες που φουντώνουν στα υψώματα.







13/01/12 ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ

Ντοκιμαντέρ (Ελλάδα)
2010
Έγχρ.
Διάρκεια: 63'

Σε σκηνοθεσία Χρύσας Τζελέπη & Άκη Κερσανίδη

Ακολουθεί συζήτηση με την Αλεξάνδρα Κορωναίου (καθ. Παντείου)



Τι ήταν η εξέγερση του Δεκέμβρη, ποια τα κοινωνικά υποκείμενα που συμμετείχαν, ποια ήταν τα αίτια που την προκάλεσαν και ποια η παρακαταθήκη της για το μέλλον των κοινωνικοπολιτικών διεκδικήσεων. Όλα αυτά τα ερωτήματα προσπαθούν να βρουν απαντήσεις στο ντοκιμαντέρ «Οργισμένος Δεκέμβρης» το οποίο γυρίστηκε από μια ομάδα ανθρώπων που συναντήθηκαν τις πρώτες μέρες μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου στη Θεσσαλονίκη. Η ομάδα αυτή συγκροτήθηκε αρχικά με σκοπό να τεκμηριώσει τα όσα συνέβαιναν εκείνες τις ημέρες, στη συνέχεια όμως η αρχική ιδέα ενσωματώθηκε στο σκοπό υλοποίησης ενός ντοκιμαντέρ που θα φωτίζει τις σημαντικότερες πλευρές των γεγονότων εκείνων των ημερών.



20/01/12 ΤΩΡΑ ΚΑΝΩ ΟΝΕΙΡΑ

Ντοκιμαντέρ (Ελλάδα)
2005
Έγχρ.
Διάρκεια: 53'

Σε σκηνοθεσία Γιώργου Ζέρβα

Ακολουθεί συζήτηση με την Κατερίνα Μάτσα (Επιστημονική υπεύθυνη Ψ.Ν.Α. – 18 ΑΝΩ)







Αυτό το ντοκιμαντέρ είναι μια στοχαστική προσέγγιση της προσπάθειας απεξάρτησης από ουσίες ανθρώπων που έχουν ενταχθεί σε σχετικά προγράμματα του 18ΑΝΩ.



Η ταινία παρακολουθεί την επίπονη πορεία αυτών των ανθρώπων σε όλα τα στάδια του προγράμματος. Επιλέγονται χαρακτηριστικές στιγμές από το εικοσιτετράωρό τους και δίνεται έμφαση στην ευεργετική επίδραση των ομάδων τέχνης στον ψυχισμό τους, στη σχέση τους με άλλους, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο.



Καταδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο οι εξαρτημένοι ξαναβρίσκουν σιγά-σιγά την επαφή τους με το χρόνο και το χώρο, πώς αρχίζουν να απολαμβάνουν και να ικανοποιούνται με διάφορα πράγματα, να αντιλαμβάνονται την ανεπανάλητπτη ατομικότητά τους, να ξανακερδίζουν την αυτοεκτίμησή τους, να ονειρεύονται, να πλησιάζουν τους άλλους ανακαλύπτοντας τη συλλογικότητα, να ενηλικιώνονται συναισθηματικά, να στέκονται με τις δικές τους δυνάμεις, να αποκαλύπτουν τον εαυτό τους, και να ανοίγονται στον κόσμο.







27/01/12 Ο ΔΡΑΠΕΤΗΣ

Δραματική (Ελλάδα)
1991
Έγχρ.
Διάρκεια: 110'

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Λευτέρη Ξανθόπουλου με τους: Κώστα Καζάκο, Στράτο Τζώρτζογλου, Δ. Μασκλαβάνου, Γιώργο Νινιό, Βλάσση Μπονάτσο.

Προλογίζουν ο σκηνοθέτης και ο Κώστας Καζάκος



Αθήνα, δεκαετία του '50. Ο Αντώνης Μπάρκας (Κώστας Καζάκος), σπουδαίος καραγκιοζοπαίχτης της εποχής του, βλέπει την τέχνη του να σβήνει. Το κοινό του παραδοσιακού θεάτρου σκιών εγκαταλείπει το θέαμα με το οποίο διασκέδαζε για έναν περίπου αιώνα, και ακολουθεί τον κινηματογράφο, που εξαπλώνεται με ταχύτητα στις πόλεις και την επαρχία. Στην αγωνιώδη του προσπάθεια να σταματήσει το χρόνο, που τρέχει πιο γρήγορα απ'αυτόν και τις χάρτινες φιγούρες του, ο Μπάρκας έρχεται σε σύγκρουση με το περιβάλλον του - τη μικρότερη αδελφή του, το βοηθό του. Ένα μικρό αγόρι καταγράφει με τα αθώα, αδηφάγα μάτια του την πτώση (ή μήπως, άνοδο;) αυτού του ασυμβίβαστου ρομαντικού ως το θάνατό του. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, ο σκηνοθέτης διαλέγει να μιλήσει για τις δικές του μνήμες, τις δικές του αγωνίες, τη δική του πάλη με την τέχνη των εικόνων. Αναπαράσταση μιας ρευστής, μεταβατικής εποχής, που θυμίζει αρκετά το σήμερα - τη μάχη του κινηματογράφου με την πανταχού παρούσα τηλεόραση.



Η ταινία επιλέχθηκε και προβλήθηκε στο «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» στο 44ο Φεστιβάλ των Καννών ως επίσημη Ελληνική συμμετοχή. Τον Απρίλιο του 1996, «Ο Δραπέτης» με τον Γαλλικό τίτλο “Le Montreur d’Ombres” προβάλλεται στη Γαλλία, στο εμπορικό κύκλωμα και συναντά εξαιρετική αποδοχή τόσο από τον Γαλλικό τύπο όσο και από το κοινό, συμπληρώνοντας 15 εβδομάδες συνεχούς προβολής, μόνο στο Παρίσι.























03/02/12 ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

ΠΡΕΜΙΕΡΑ

Κοινωνική (Ελλάδα)
2011
Έγχρ.
Διάρκεια: 110'

Ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία Αλίντας Δημητρίου.

Προλογίζει η σκηνοθέτης.



Πρόκειται για την πρεμιέρα της ταινίας με την οποία η σκηνοθέτης ολοκληρώνει την τριλογία της κινηματογραφικής ιστοριογράφησης της γυναικείας παρουσίας στο εαμικό κίνημα και στον αντιδικτατορικό αγώνα. Οι προηγούμενες ταινίες της τριλογίας είναι “ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΣΤΟΝ ΒΑΛΤΟ” που πιάνει την περίοδο του ΕΑΜ έως και τη Βάρκιζα, και “Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΒΡΑΧΟΥΣ” που περιγράφει την περίοδο του ΔΣΕ, του εμφυλίου και των στρατόπεδων συγκέντρωσης μετά την ήττα.

Σε όλες τις ταινίες, μιλούν οι ίδιες οι γυναίκες που πολέμησαν με το όπλο ή με τον πολιτικό αγώνα, για την ελευθερία την ισότητα και την αξιοπρέπεια. Κι έτσι βλέπουμε την Ιστορία μέσα από αυτές που την έζησαν, κι όχι μέσα από την επίσημη καθεστωτική ή κομματική της εκδοχή. Έτσι ξετυλίγεται και το νήμα της λαϊκής μνήμης και αντίστασης του οποίου οι ίδιες οι ταινίες αποτελούν κομμάτι.Η συνέχεια της πάλης ενάντια στην διπλή καταπίεση των γυναικών, ταξική και ανδροκρατική, φαίνεται πιο ξεκάθαρα στην τρίτη ταινία. Όπως λέει η Αλίντα Δημητρίου οι γυναίκες της αντιδικτατορικής πάλης:

«…. θεωρούν τον εαυτό τους συνέχεια των γυναικών της Αντίστασης. Μια από αυτές μου είπε «…είμαστε η συνέχεια τους και η δική μας συνέχεια είναι η σημερινή νεολαία» και το είπε μια γυναίκα που της στέρησαν τη δυνατότητα να κάνει παιδιά».





10/02/12 ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ

Ντοκιμαντέρ (Ελλάδα)
2011
Έγχρ.
Διάρκεια: 100'

Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος.

Ακολουθεί συζήτηση με τον δημιουργό.

Το Δεκέμβριο του 2001 στο Μπουένος Άιρες, μεγάλες λαϊκές μάζες κατευθύνονται προς την ιστορική πλατεία «Πλάσα δε Μάγιο.» Η Αργεντινή μία από τις πλουσιότερες οικονομίες στο παρελθόν, έχει χρεοκοπήσει. Η κυβέρνηση έχει παραιτηθεί και ο Πρόεδρος της Αργεντινής Φερνάντο Δε Λα Ρούα διαφεύγει από το Προεδρικό Μέγαρο με ελικόπτερο μέσα στη θύελλα του οργισμένου λαού που συγκρουόταν με την αστυνομία, έσπαγε τράπεζες, λεηλατούσε σούπερ μάρκετ και φώναζε μαζικά «Να φύγουν όλοι!». Η κοινωνική έκρηξη του 2001, ήταν το τέλος ενός νεοφιλελεύθερου οικονομικού μοντέλου διάρκειας 10 ετών και άφησε πίσω της 35 νεκρούς (δολοφονημένους από την αστυνομία και τους ιδιωτικούς φρουρούς των τραπεζών), 30.000 παράπλευρες απώλειες (ανθρώπους που αυτοκτόνησαν, η υπέστησαν καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια), και περίπου 20.000.000 ανθρώπους (πάνω από το μισό του πληθυσμού) βουτηγμένους στην φτώχεια και τη μιζέρια.

Σχεδόν 10 χρόνια μετά, ο Γιώργος Αυγερόπουλος, που είχε εργαστεί στην Αργεντινή το 2001-2002 κατά την περίοδο της κρίσης, επιστρέφει για μια νέα αυτοψία στην οικονομία, την πολιτική και την κοινωνική κατάσταση της χώρας.



17/02/12 ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ

Ντοκιμαντέρ (Ελλάδα)
1974
Α/Μ & Έγχρ.
Διάρκεια: 69'

Σκηνοθεσία: Γιώργος Τσεμπερόπουλος & Σάκης Μανιάτης.

Προλογίζουν οι δημιουργοί της ταινίας και ακολουθεί συζήτηση με μέλη της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού



Καταγράφει τον αγώνα των κατοίκων των Μεγάρων κατά της βίαιης απαλλοτρίωσης της γης τους προκειμένου να κατασκευαστεί στην περιοχή ένα συγκρότημα διυλιστηρίων.

Η ταινία αποτυπώνει τη βίαιη αλλαγή που υπέστη το φυσικό τοπίο, μαρτυρίες των κατοίκων σχετικά με τις συνέπειες της μαζικής απαλλοτρίωσης της γης, τις διαδηλώσεις των Μεγαρέων στους δρόμους της Αθήνας και την είσοδό τους στο Πολυτεχνείο, το οποίο βρισκόταν υπό κατάληψη από τους φοιτητές, λίγες ώρες πριν από την εισβολή του τανκ και την καταστολή της εξέγερσης από το δικτατορικό καθεστώς στις 17 Νοεμβρίου του ’73.

Στα τέλη του 1968, οι πραξικοπηματίες διαπραγματεύονται με τον Αριστοτέλη Ωνάση το σχέδιο «Ω», δηλαδή την κατασκευή και εκμετάλλευση του τρίτου για τη χώρα συγκροτήματος διυλιστηρίων και άλλων μεγάλων βιομηχανικών μονάδων, στις περιοχές Πάχη (Βασιλικά) και Λάκκα Καλογήρου των Μεγάρων. Το σχέδιο αφορά σε μια επένδυση ύψους 400-500 εκατ. δολαρίων. Οι παρασκηνιακές συγκρούσεις μεταξύ των ισχυρών οικονομικών παραγόντων της εποχής οδηγούν τελικά την ανάθεση του έργου στην εταιρεία Στραν Α. Ε. του επιχειρηματία και τραπεζίτη Στρατή Ανδρεάδη, το 1972. Η σχετική σύμβαση καταγγέλθηκε, από την πλευρά του ελληνικού Δημοσίου, το 1977.















24/02/12 Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Κοινωνική (Ελλάδα)
2002
Έγχρ.
Διάρκεια: 130'

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Νίκου Γραμματικού με τους: Βασίλη Μουρίκη, Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Μηνά Χατζησάββα, Γιάννη Ζουγανέλη.

Ακολουθεί συζήτηση με τον σκηνοθέτη.



Ο Βαγγέλης είναι ένας νέος που αποφυλακίζεται και παίρνει την απόφαση να ξεκόψει από τις παρέες του παρελθόντος. Νέο του σπίτι θα είναι το εγκαταλελειμμένο πατρικό του, στο χωριό του πατέρα του στην Πελοπόννησο. Οι κάτοικοι της περιοχής τον υποδέχονται με καχυποψία. Ο μόνος που δείχνει να τον συμπαθεί είναι ο Πέτρος, ο Αστυνόμος της γειτονικής κωμόπολης. Σταδιακά όμως, ο Βαγγέλης εντάσσεται στην τοπική κοινωνία. Μέχρι την στιγμή που φτάνει η Μαρία, γυναίκα της ζωής του και σύνδεσμος με το παρελθόν, το οποίο κάνει μοιραία την εμφάνιση του. Η ρήξη του ήρωα με το περιβάλλον είναι πλέον αναπόφευκτη...



Η ταινία βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία. Σκληρή κι ωμή απεικονίζει με όλο το μεγαλείο τη σήψη της σημερινής κοινωνίας και στιγματίζει τη ρατσιστική πουριτανιστική νοοτροπία της Ελληνικής επαρχίας.Τη μουσική της υπογράφει ο Θ. Παπακωνσταντίνου.





02/03/12 ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Κωμωδία (Ελλάδα)
1987
Έγχρ.
Διάρκεια: 105'

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Νίκου Περάκη με τους: Γιώργο Κιμούλη, Δημήτρη Καλλιβωκά, Τάκη Μόσχο, Γιώργο Κοτανίδη, Δημήτρη Πουλικάκο, Παύλο Κοντογιαννίδη.

Ακολουθεί συζήτηση με τον σκηνοθέτη.

Ο Μιχάλης Καραμάνος, ετών 45, ηλεκτρονικός και απόφοιτος του Πολυτεχνείου της Τασκένδης, θα μπορούσε να ήταν οποιοσδήποτε αγανακτισμένος πολίτης μιας χώρας η οποία μοιάζει να βουλιάζει μέσα στην παρακμή της. Μόνο που αυτός ζητάει δέκα λεπτά από το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο για να εκφράσει τα παράπονά του με την απειλή ενός εκρηκτικού μηχανισμού που μετρά αντίστροφα ως την καταστροφή.



Πιστός στο ιδιότυπο χιούμορ που τον καθιέρωσε, ο Περάκης φτάνει αυτή τη φορά στα άκρα, σκηνοθετώντας μια κωμική τραγωδία νεοελληνικής και άκρως τηλεοπτικής υστερίας, παραμερίζοντας συμβάσεις, ηθικά όρια και κάθε ίχνος ευγένιας, η οποία ειρωνικά μοιάζει σήμερα επίκαιρη όσο ποτέ, όπως οφείλει κάθε διαχρονική κινηματογραφική πράξη που απέχει ελάχιστα από το να αποτελέσει η ίδια μια επαναστατική ενέργεια.





09/03/12 ΑΔΕΛΦΕ, ΠΟΥ ΠΑΣ; Η ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ

Ντοκιμαντέρ (Τουρκία)
2011
Έγχρ.
Διάρκεια: 59'

Σκηνοθεσία: Ομέρ Ασάν

Ακολουθεί συζήτηση με τον ιστορικό Βλάση Αγτζίδη.



Το ντοκιμαντέρ, τα γυρίσματα του οποίου πραγματοποιήθηκαν στα Κοτύωρα-Ορντού (Ordu) της Τουρκίας και στην Θεσσαλονίκη, Δράμα, Κατερίνη και Κιλκίς, αναφέρεται στην ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε την Συνθήκη της Λοζάνης το 1923.



Ως αποτέλεσμα της πρώτης συμφωνημένης ανταλλαγής πληθυσμών μεταξύ δύο χωρών (1924) στην ιστορία της ανθρωπότητας, 1.200.000 Χριστιανοί από την Ανατολή μετακινήθηκαν στην Ελλάδα, και 350.000 Μουσουλμάνοι στην Τουρκία αντίστοιχα.



Η ταινία αναφέρεται συγχρόνως στο ιστορικό δράμα των δύο λαών, πράγμα που την κάνει μοναδική στο είδος της.



Η αφήγηση αναπτύσσεται πάνω στον άξονα “αποχωρισμός-φιλία-νοσταλγία,” διερευνώντας το αποτύπωμα του ξεριζωμού στους πρόσφυγες 2ης και 3ης γενιάς.



Την σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ με διάρκεια 77 λεπτών ανέλαβε ο Omer Asan. Σύμβουλος του ντοκιμαντέρ ήταν ο ερευνητής İbrahim Dizman, ο οποίος έδωσε και την ιδέα για τη δημιουργία του. Η μουσική επιμέλεια ανήκει στον Serdar Kemal Sarak.









16/03/12 Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΛΑ

Σινεφίλ
2002
Έγχρ.
Διάρκεια: 120'

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Νίκου Νικολαϊδη με τους: Γιάννη Αγγελάκα, Συμεών Νικολαϊδη, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Τζένη Κιτσέλη, Λουίζ Ατάχ



Το τελευταίο μέρος της τριλογίας του Νικολαϊδη, που είχε ξεκινήσει με Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα και τη Γλυκιά Συμμορία.

Πρόκειται για μια περιπλάνηση στην πόλη του Άντρα, ενός κυνικού 40άρη, μαζί με το Μικρό, έναν 19χρονο μουσικό.

Αναζητώντας την περιπέτεια και το προσωπικό τους Ελντοράντο μέσα στο αθώα παρακμιακό σύμπαν του Νικολαίδη, οι (αντι)ήρωές του συναντούν πρώην ερωμένες, αλκοολικούς και στριπτιζέζ, και μπλέκουν σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι με ναρκωτικά, νονούς της νύχτας, μπάτσους και δημοσιογράφους...

Τη μουσική της ταινίας έγραψε ο Γιάννης Αγγελάκας από τις Τρύπες, ο οποίος και πρωταγωνιστεί.



23/03/12 ΧΟΡΕΥΩ ΑΙΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

Ντοκιμαντέρ (Ελλάδα)
2011
Έγχρ.
Διάρκεια: 111'

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μεγαλακάκης



Μία παραγωγή του Κέντρου Έρευνας & Διδασκαλίας Κρητικού Χορού

Δύο δίδυμα αδέλφια με καταγωγή από Χανιά και Ρέθυμνο, ο Γιάννης και ο Γιώργος Μεγαλακάκης, είναι οι δημιουργοί ενός ντοκιμαντέρ για τον θησαυρό της μουσικοχορευτικής παράδοσης της Κρήτης.



Το ντοκιμαντέρ κάνει το γύρο της Ελλάδας αλλά και ολόκληρου του κόσμου με περιοδεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας . Η είσοδος για την προβολή του ντοκιμαντέρ είναι ελεύθερη.

Στο «Χορεύω αιώνες στην Κρήτη», ο θεατής παρακολουθεί ένα οδοιπορικό-ντοκουμέντο σε ολόκληρη την Κρήτη, από την Κίσσαμο έως την κάτω Ζάκρο στην Ανατολική Κρήτη. Στην ταινία χορεύουν ηλικιωμένοι αλλά και νέοι χορευτές σπάνιους τοπικούς χορούς.





30/03/12 ΑΠ’ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ

Κοινωνική (Ελλάδα)
2011
Έγχρ.
Διάρκεια: 89'

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Σωτήρη Γκορίτσα με τους: Αργύρη Ξάφτη, Μηνά Χατζησάββα, Γιώτα Φέστα, Στέλιο Μάινα, Βαγγέλη Μουρίκη

Ακολουθεί συζήτηση με τον σκηνοθέτη.



Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Δενδρινού.Η οδύσσεια ενός Έλληνα μέσα στο παρανοϊκό Δημόσιο σύστημα της χώρας του.

Ο ειδικευόμενος ορθοπεδικός γιατρός Γιώργος Σπυράτος ξεκινάει την επαγγελματική του καριέρα στο φανταστικό Γενικό Ορθοπεδικό Νοσοκομείο «Άγιοι Πάντες», κάπου στις παρυφές της Αθήνας.Εκεί θα ανακαλύψει πως ο νοσοκομειακός πληθυσμός, από τους γιατρούς, τους διοικητικούς υπαλλήλους και τους νοσηλευτές, μέχρι τους ασθενείς, είναι όλοι αναγκασμένοι να αντιπαρατίθενται χορεύοντας τον χορό μιας κωμικοτραγικής καθημερινότητας.

Με χιούμορ αλλά και ανθρωπιά μέσα σ΄ ένα τόσο αγριεμένο κοινωνικό τοπίο ο Γιώργος Σπυράτος προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στους αντιμαχόμενους αυτούς μικρόκοσμους. Η σταδιακή εξέλιξη του από άπειρο ειδικευόμενο σε έμπειρο επιμελητή θα γίνει μέσα από την σύγκρουσή του με το παράλογο περιβάλλον. Κάτι που θα τον μεταμορφώσει από αφελή νεαρό που αρχικά στέκει άναυδος μπρος στο νεοελληνικό χάος, σε ώριμο άντρα που τελικά θα πραγματοποιήσει έναν στοχαστικό απολογισμό της επιλογής, αλλά και επιμονής του, να συνεχίσει να δουλεύει για τη δημόσια υγεία.

Μοναδικός του σύμμαχος σε αυτό τον αγώνα οι ισχυρές προσωπικές σχέσεις και φιλίες που δημιουργούνται σε κάθε δημόσιο νοσοκομείο, έναν κωμικοτραγικό μεν αλλά έντονα φορτισμένο κοινωνικά αλλά και συναισθηματικά χώρο.









06/04/12 ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΣΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ – ΣΚΗΝΕΣ ΡΟΚ

Ντοκιμαντέρ (Ελλάδα)
2005
Έγχρ.
Διάρκεια: 69'

Σκηνοθεσία Αντώνης Μποσκοϊτης. Ενφανίζονται: Δημήτρης Πουλικάκος, Διονύσης Σαββόπουλος, Socrates

Ακολουθεί συζήτηση με τον σκηνοθέτη.







Η ταινία μας ταξιδεύει τρεις δεκαετίες πίσω στα πρώτα χρόνια της ελληνικής ροκ μουσικής σκηνής. Σπάνιο υλικό αρχείου, δραματοποιημένες σκηνές και αφηγήσεις όλων των καλλιτεχνών που έθεσαν τα θεμέλια για τον νέο (τότε) ήχο, θυμίζουν στους παλαιότερους και γνωρίζουν στους πιο νέους μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της μουσικής μας ιστορίας.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις αθηναϊκές αίθουσες την 5η Οκτωβρίου του 2006, ακριβώς δηλαδή ένα χρόνο πριν την ημερομηνία έναρξης του ανακαινισμένου Κύτταρου.

Η παραμονή της στις αίθουσες για πέντε εβδομάδες –γεγονός μάλλον σπάνιο για ταινία τεκμηρίωσης – και οι προβολές της που ακόμη συνεχίζονται, απέδειξαν την αγάπη των ανθρώπων της «γενιάς του ΄60» και τη διατήρηση της πολύ σημαντικής ιστορικής μνήμης, καθώς και την ακόμη σημαντικότερη θέληση των νέων για επαφή, ακόμη και μέσω της κινηματογραφικής τέχνης, με οτιδήποτε πραγματικά αυθεντικό και πρωτοποριακό.

Η βράβευση της στο 47ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Ποιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού ήταν η καλλιτεχνική αποδοχή τόσο απέναντι σε ένα αξιόλογο μουσικό ντοκιμαντέρ και τον δημιουργό του, όσο και απέναντι σε έναν ιστορικό μουσικό χώρο, σε ένα μουσικό ρεύμα παγκόσμιας εμβέλειας και σε όλους τους μουσικούς που έθεσαν τα θεμέλια ενός νέου ήχου για την, αποστεωμένη από τη δικτατορία, καλλιτεχνική δράση στη χώρα μας.













No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...