Friday, October 31, 2008

Περί παιδείας και δημοκρατίας ή πως μπορεί να θεμελιωθεί μια πολιτική προοπτική ενάντια στη δημοκρατία

Περί παιδείας και δημοκρατίας ή πως μπορεί να θεμελιωθεί μια πολιτική προοπτική ενάντια στη δημοκρατία

του Μπάμπη Μπαλτά

Κι αν ακόμα κάποιος /κάποια θεωρούσε αυτονόητες τις σχέσεις παιδείας και δημοκρατίας, σήμερα, με τον τρόπο που τίθενται, μάλλον θα ξεκινούσε να τις αμφισβητεί. Γιατί όταν βλέπουμε την Βουλή των Ελλήνων να κόπτεται να φέρει σε πέρας την γιορτή της δημοκρατίας στις 15η Σεπτεμβρίου, παγκόσμια ημέρα της γιορτής της δημοκρατίας ψηφισμένης από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, καταλαβαίνουμε ότι μόνοι παιδευτικό περιεχόμενο δεν έχει. Γιατί κάποιος μπορεί να έβλεπε στα σχολεία μας την ανάρτηση του σχετικού εγγράφου αλλά μόνο από υποταγμένους διευθυντές ή θα έβλεπε ομηρικές διαδικασίες σε συλλόγους διδασκόντων με διευθυντές να προσπαθούν να πείσουν τους εκπαιδευτικούς να γιορτάσουν την δημοκρατία. Και να εξηγούμαστε:όταν λέμε δημοκρατία οι συντάκτες και οι εμπνευστές των κειμένων εννοούν τον κοινοβουλευτισμό και την αντιπροσώπευση. Κι άντε τώρα σε μια χώρα που οι δεξιοί της είναι ταυτισμένοι με τον φασισμό εσύ να βγάλεις συμπεράσματα για τον κοινοβουλευτικό μανδύα της.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ζητήθηκαν ζωγραφιές από την ε΄ δημοτικού κι ένας πανηγυρικός λόγος συνοδευόμενος από επιλεχθέντα προς βράβευση έργα παιδιών για την στ΄ δημοτικού. Κι όμως αυτό που γνωρίζει η σχολική κοινότητα είναι ότι δεν απολαμβάνει ελευθερίες γιατί οι εκπαιδευτικοί θεωρούνται συνταγματικά «λειτουργοί», ότι δεν υπάρχει καταστατικό για τις μαθητικές εκλογές, ότι τα σχολικά συμβούλια είναι Dogville και μπορεί (έχει συμβεί και αυτό στο 35ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο κι είναι καταγεγραμμένο στα πρακτικά) να μεμφθούν έναν εκπαιδευτικό γιατί δίδαξε στα πλαίσια του μαθήματος της πολιτικής το άρθρο 16, ότι δεν υπάρχει η πρόβλεψη ενός εντύπου γιατί είναι αδιευκρίνιστη η νομιμότητα της οικονομικής του υποστήριξης, ότι τα παιδιά δεν έχουν γνώμη, κάτι που το βεβαιώνει ο Συνήγορος του παιδιού και πως όλοι, μικροί και μεγάλοι δεν βιώνουμε δικαιώματα ή αγαθά. Και θέλουν να κάνουμε γιορτή της δημοκρατίας, την ώρα που το πολιτικά ιδιαίτερο περιεχόμενο της τόσα χρόνια το καταλαβαίναμε από την γιορτή του Πολυτεχνείου, το οποίο ευτυχώς μας άφησε ένα μορφωτικό ιδεώδες για μια λιγότερο ταξική εκπαίδευση.
Και βέβαια κάτι πιο κρίσιμο. Πώς μπορείς να μιλά κανείς για τους «πολλούς» όταν δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα; Χρειάζεσαι άραγε την συλλογικότητα «όχι στο ρατσισμό από την κούνια» για να καταλάβεις ότι το σύστημα θέλει φιέστες την ώρα που πολιτικά είναι φασίζον;
Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο υπουργός παιδείας σόλαρε ως συνήθως με τον ιδιότυπο νεοκαντιανισμό του: μπροστά στις βεβηλώσεις ως αντίδραση των νέων που είχε στο μυαλό του έγραψε ένα λόγο που μοιράστηκε στα σχολεία, για υπεύθυνη συμμετοχή στα κοινά και αξίες που εδραιώνουν τον κοινοβουλευτισμό. Κούνια που σε κούναγε! Δε ο Σιούφας, ο πρόεδρος της Βουλής, έδωσε το αμερικάνικο στίγμα της διεύρυνσης της δημοκρατίας και σ’ άλλες χώρες, ως δημοκρατία που εξάγεται. Μόνο που τώρα ο αστός εν λόγω κύριος μας μιλά για ένα σύστημα που αναπτύσσει την προσωπικότητα και τις οικονομικές δραστηριότητες συγχρόνως! Εδώ μας δουλεύουν όλοι! Πώς αντιμετωπίζουν τις αντιφάσεις καπιταλισμού και δημοκρατίας; Ή αν δεν υπάρχουν τότε να τελειώνουμε και με την δημοκρατία. Ας πάμε να δούμε τα σχολεία μας με την πολιτική αδιαφορία, το έμφυλο αρσενικό πρόσωπο της πολιτικής, τα παιδιά χωρίς (πολιτικά) δικαιώματα και μια πολιτική «αγωγή» που σταματά στην γ΄ γυμνασίου κι ας κάνουμε μετά έναν ειλικρινή διάλογο! Τότε θα καταλάβουμε που βρίσκεται το είδος της δημοκρατίας που έχουν στον νου τους οι άρχοντες αυτού του τόπου. Και να δούμε αν το σύστημα είναι στην συμμετοχή ή στην υπακοή. Γιατί η διαφορά είναι αισθητή:άλλο υπακούω κι άλλο συμμετέχω. Κι εδώ μ’ αυτά που βλέπουμε μόνο να υπακούσουμε θέλουν. Αλλά εμείς ενάντια.

Thursday, October 23, 2008

Ημερίδα: “Η Αμερικανική Κουλτούρα στην Ελλάδα” Οργάνωση: Ελληνική Εταιρεία Αμερικανικών Σπουδών

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Ελληνική Εταιρεία Αμερικανικών Σπουδών (HELAAS)
σε συνεργασία
με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος (Deree College)
σας προσκαλούν
σε ημερίδα με τίτλο:“Η Αμερικανική Κουλτούρα στην Ελλάδα”

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2008
Αμφιθέατρο του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος
Ξενίας 6-8, Αθήνα
‘Ωρα έναρξης 10:00 π.μ

Η Ελληνική Εταιρεία Αμερικανικών Σπουδών (HELAAS) εδρεύει στην Θεσσαλονίκη και ιδρύθηκε το 1990. Ο σκοπός της Εταιρείας είναι να προωθήσει την έρευνα, μελέτη και διδασκαλία του Αμερικανικού Πολιτισμού στην Ελλάδα στον χώρο των ανθρωπιστικών, κοινωνικών και εφαρμοσμένων επιστημών. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες της Ελληνικής Εταιρείας Αμερικανικών Σπουδών απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα www.enl.auth.gr/helaas
Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος είναι μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό ίδρυμα που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1875 στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας. Αποτελείται από πέντε τμήματα: To Pierce College (Γυμνάσιο/Λύκειο), το Deree College και το Junior College (τριτοβάθμια εκπαίδευση), το Graduate School (μεταπτυχιακές σπουδές) και τη Σχολή Συνεχιζόμενης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (School of Continuing and Professional Studies). Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος είναι πιστοποιημένο από τη New England Association of Schools and Colleges (NEASC) και είναι μέλος της EAIR.


Πρόγραμμα Εκδήλωσης
ΕΝΑΡΞΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ (10:00-10:15)
Χαιρετισμοί
. Έλενα Μαραγκού, Eκ μέρους της Οργανωτικής επιτροπής της HELAAS
. Σμάτη Γεμενετζή-Μαλαθούνη, Πρόεδρος HELAAS
Α’ ΚΥΚΛΟΣ ΟΜΙΛΙΩΝ (10:15-12:00)
Αμερικανική Κουλτούρα και Πολιτισμικές Σπουδές στην Ελλάδα
Συντονίστρια: Θεοδώρα Τσιμπούκη (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
. Μελένια Αρούχ (Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος):
«Ελληνική Πραγματικότητα, Αμερικάνικες Τηλεοπτικές Σειρές»
. Ευρυδίκη Αντζουλάτου-Ρετσίλα (Ιόνιο Πανεπιστήμιο):
«Προσεγγίσεις από το Πεδίο της Διαχείρισης και Προβολής της Πολιτιστικής Κληρονομιάς»
. Κωνσταντίνος Μπλατάνης (Πανεπιστήμιο Αθηνών):
«Διερευνώντας Πολιτικές/ Πρακτικές Εποικισμού: Θεατρικές Διαδρομές από τις Η.Π.Α στην Ελλάδα, από τη Δεκαετία του 1960 στη Δεκαετία του 2000»
. Αθηνά Σχινά (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
«Η Αμερικανική Εικαστική Επίδραση σε έργα Ελλήνων Δημιουργών»
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ (12:00-12:30)
Β’ ΚΥΚΛΟΣ ΟΜΙΛΙΩΝ (12:30-14:00)
Αμερικανική Κουλτούρα και Κοινωνικές Επιστήμες στην Ελλάδα
Συντονιστής: Βασίλης Μανουσάκης (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου)
. Ηλίας Ηλιόπουλος (Σχολή Εθνικής Αμύνης):
«Πατέρες δύο Εθνών: Η Αμερικανική Επανάσταση Πρότυπο της Νέας Ελλάδος»
. Σμάτη Γεμενετζή-Μαλαθούνη (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης):
«Αλφαβητάρι και Ευαγγέλιο: Αμερικανικές Παρεμβάσεις στην Εκπαίδευση της Ελλάδας μετά την Επανάσταση του 1821»
. Θανάσης Τσακίρης (Πανεπιστήμιο Αθηνών):
«Υπόγεια Διαδρομή από το Δράκο στη Λόλα: Πώς το Αμερικανικό Φιλμ-Νουάρ επηρέασε τον Ελληνικό Κινηματογράφο»
Γ’ ΚΥΚΛΟΣ ΟΜΙΛΙΩΝ (14:00-15:45)
Αμερικανική Κουλτούρα και Συγγραφική Δραστηριότητα στην Ελλάδα
Συντονίστρια: Τατιανή Ραπατζίκου (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
. Σώτη Τριανταφύλου:
«Από το Εναέριο τρένο στο Στίλγουελ μέχρι τα Κινέζικα κουτιά»
. Στρατής Χαβιαράς:
«Τη Γλώσσα μου έδωσαν Lingua Franca»
. Θεόδωρος Γρηγοριάδης:
«Η μικρή μου Αμερική»
. Χρήστος Χρυσόπουλος:
«“AMERICA IS WHAT YOU MAKE IT”: Η Λόγια Αριστερά, ο Πραγματισμός και οι Προσλαμβάνουσες της Αμερικανικής Πολυμέρειας»
TEΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ - ΛΗΞΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ (15:45-16:00)
Συντονίστρια: Έλενα Μαραγκού (Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
ΔΕΞΙΩΣΗ (16:00-17:00)

Wednesday, October 22, 2008

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ για τον τραυματισμό διαδηλωτών

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ για τον τραυματισμό 6 διαδηλωτών μετά από απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ κατά την απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ
21/10/2008

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Σχετικά με τον τραυματισμό 6 διαδηλωτών μετά από απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ κατά την απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει:



Καταγγέλλουμε την απολύτως απρόκλητη επίθεση διμοιρίας των ΜΑΤ επί της οδού Πανεπιστημίου σε τμήμα διαδηλωτών της ΟΤΟΕ που επέστρεφαν από τη σημερινή απεργιακή διαδήλωση των συνδικάτων. Η διμοιρία των ΜΑΤ, με το πρόσχημα της μετακίνησης της από τη μία πλευρά της Πανεπιστημίου στην άλλη, άνοιγε δρόμο ανάμεσα στους ανύποπτους διαδηλωτές, χτυπώντας τους με τα γκλοπς. Αποτέλεσμα: 5 διαδηλωτές με σπασμένα χέρια και ένας με σπασμένο κεφάλι που μεταφέρθηκαν αρχικά στην Πολυκλινική Αθηνών και από εκεί διακομίστηκαν στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Από αυτούς, οι δύο είναι εκλεγμένοι συνδικαλιστές στον Σύλλογο Εργαζομένων της Τράπεζας Αττικής και οι 4 είναι φοιτητές.



Καλούμε τον αρμόδιο υπουργό Εσωτερικών και την κυβέρνηση να πάρουν αμέσως θέση για αυτήν την εγκληματική ενέργεια. Και ζητάμε την άμεση διερεύνηση του θέματος και τον αυστηρό καταλογισμό των ευθυνών στους υπεύθυνους. Ο κυβερνητικός αυταρχισμός δεν θα περάσει.



21/10/2008 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Wednesday, October 15, 2008

1o Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στην Πάτρα

«ΑΣΥΛΟ ΤΩΡΑ»
ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΣΗΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ & ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ/ ΣΤΡΙΩΝ ΠΛ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ 17,18 ΟΚΤΩΒΡΗ 2008

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17/10/08

18:00 ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ στον πολυχώρο «Έσπερο» (Πλ. Γεωργίου) με
θέμα: «Πρόσφυγες και Ευρώπη – Φρούριο»

Ομιλητές: Κούρτοβικ Ιωάννα – Δικηγόρος, Valentina Itri- Οργάνωση «Arci» (Ιταλία)
Λαδάς Βασίλης – Δικηγόρος, Αφγανός Πρόσφυγας, Εκπρόσωπος Κίνησης
Παρεμβάσεις από οργανώσεις και άτομα που έχουν ενεργοποιηθεί στο ζήτημα

ΣΥΝΑΥΛΙΑ (20:30 – 24:30)

20:30 – 21:00 Εργαστήρι Παραδοσιακών Οργάνων Δημοτικού Ωδείου Πάτρας
21:15 – 22:15 Nur cultural art society & Samand Ali (Παραδοσιακά-
Αφγανιστάν)
22:35 – 23:15 Minus One (rock - Φιλιππίνες) 23:30 – 24:30 Aramateix (Ska - Καταλoνία)

ΣΑΒΒΑΤΟ 18/10/08

11:00 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Workshop). Χώροςΰ «Έσπερος»

ΣΥΝΑΥΛΙΑ (13:00 – 14:30)
13:00 – 13:20 Δημόπουλος Σταύρος
13:30 – 14:30 Δανάη Παναγιωτοπούλου (acoustic jazz)

18:00 ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ: «Αντι-μεταναστευτικές πολιτικές:
Νομιμοποίηση,
εργασιακό, ρατσισμός» Χώροςΰ «Έσπερος»
Ομιλητές: Καψάλης Αποστόλης,νομικός,Φαρμακίδης Κώστας(Κίνηση
Δικηγόρων- Αθήνα)
Εκπρόσωπος καμπάνιας: «Όχι στον Ρατσισμό από Κούνια» Εκπρόσωπος «Δεύτερης Γενιάς Μεταναστών», Εκπρόσωπος Σχολείου Μεταναστών «Εν Κινήσει»
Παρεμβάσεις από οργανώσεις και άτομα που έχουν ενεργοποιηθεί στο ζήτημα

ΣΥΝΑΥΛΙΑ (20:30 – 24:30)

20:30 – 20:50 Feel in (hip-hop)
20:50 – 21:20 Dagobah System (hip-hop)
21:40 – 22:10 Coup de grece (funky-soul-reggae) 22:20 – 22:50 Have you ever tasted a cold spring (post rock) 23:00 – 23:30 Grand Zero (pop rock) 23:30 – 24:30 Abbie Gale (indie)

Παράλληλα και τις δύο ημέρες θα υπάρχουν στην πλ. Γεωργίου:
Φ Ενημερωτικά τραπεζάκια από μεταναστευτικές, πολιτικές και
κοινωνικές οργανώσεις από Πάτρα και υπόλοιπη Ελλάδα
Φ Εκθέσεις φωτογραφίας, γελοιογραφίας
Φ Κουζίνα μεταναστών
Φ Προβολές

Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς: Συζητήσεις για το Σοσιαλισμό με Ελευθερία και Δημοκρατία

Το Τμήμα Θεωρίας του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ και το Ινστιτούτο ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους για την προώθηση της ουσιαστικής πολιτικής και θεωρητικής συζήτησης, διοργανώνουν σειρά συζητήσεων με την Πολιτική Κίνηση Κέντρου-Πειραϊκής με γενικό θέμα:

Σοσιαλισμός με Ελευθερία και Δημοκρατία


Οι συζητήσεις θα φιλοξενηθούν από το Στέκι του Λιμανιού της Αγωνίας,
Πραξιτέλους & Βενιζέλου, Πειραιάς (είσοδος από Πραξιτέλους)


Ι. Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008, ώρα 7:30 μ.μ.

Σοσιαλισμός με Ελευθερία και Δημοκρατία
Η προϊστορία ενός συνθήματος.
Μαρξιστικές θεωρήσεις για το κράτος στις συνθήκες
του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού.

Εισηγούνται: Μιχάλης Σπουρδαλάκης & Θανάσης Τσακίρης


ΙΙ. Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008, ώρα 7:30 μ.μ.

Σοσιαλισμός με Ελευθερία και Δημοκρατία Σήμερα
Στρατηγικές του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού

Εισηγούνται: Γιάννης Μπαλάφας & Χριστόφορος Παπαδόπουλος


ΙΙΙ. Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008, ώρα 7:30 μ.μ.

Σοσιαλισμός με Ελευθερία και Δημοκρατία
Η επικαιρότητα ενός συνθήματος.
Κρίση του νεοφιλελεύθερου παραδείγματος;

Εισηγούνται: Αριστείδης Μπαλτάς & Ευκλείδης Τσακαλώτος

Wednesday, October 08, 2008

ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ Κ.Υ.Τ «Κ.Υ.Τ- Kινητοποίηση .Υπερυψηλής .Τάσης»

Μόλις κυκλοφόρησε

ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ Κ.Υ.Τ
«Κ.Υ.Τ- Kινητοποίηση .Υπερυψηλής .Τάσης»

Τον Νοέμβριο του 2002 οι κάτοικοι της Ηλιούπολης-Αργυρούπολης συσπειρωμένοι γύρω από τη «Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα», προχώρησαν στην κατάληψη του χώρου που βρίσκεται μπροστά από την είσοδο των εγκαταστάσεων της Δ.Ε.Η, στη Β’ Ζώνη Προστασίας του Υμηττού, διακόπτοντας τις εργασίες που είχαν ξεκινήσει παράνομα για την κατασκευή ενός Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (KYT) 400.000 vοlt.
ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ 6 ΜΗΝΕΣ, οι κάτοικοι της περιοχής αυτο-οργάνωσαν παραδειγματικά τον αγώνα τους, αποτρέποντας την υπονόμευσή του από κάθε φορέα κεντρικής ή τοπικής εξουσίας και την διαστρεύλωσή του από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΤΟΥ 2003, ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις (Μ.Α.Τ κλπ) εισέβαλλαν στη περιοχή και ανακατέλαβαν το χώρο, δίνοντας τη δυνατότητα να προχωρήσουν οι εργασίες που είχαν διακοπεί από την παρέμβαση των κατοίκων και να κατασκευαστεί, τελικά, αυθαίρετα, ένα Κ.Υ.Τ 150.000 volt. Παρά τη σθεναρή αντίσταση των κατοίκων, η εκτεταμένη καταστολή που ακολούθησε, είχε ως αποτέλεσμα την κάμψη των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.
ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2005, το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ στον Υμηττό είναι ουσιαστικά παράνομες και αυθαίρετες, δικαιώνοντας τους αγώνες των κατοίκων. Η προσπάθεια, στη συνέχεια, ανασυγκρότησης του κινήματος των κατοίκων, δεν έγινε ωστόσο κατορθωτή…
Η ταινία του Μάριου Νόττα
«Κ.Υ.Τ – ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ. ΥΠΕΡΥΨΗΛΗΣ. ΤΑΣΗΣ»
περιλαμβάνει ντοκουμέντα από τους αγώνες των κατοίκων της περιοχής (εκδηλώσεις έξω από τη ΔΕΗ, συγκεντρώσεις στη Βουλή και στο ΥΠΕΧΩΔΕ, πορεία μαθητών, γιορτές στη παράγκα και στο στέκι της «Κατάληψης», παράσταση Καραγκιόζη, δεντροφυτεύσεις, συγκρούσεις με ΜΑΤ, διαδηλώσεις, συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου μετά την απόφαση του ΣτΕ, απόπειρες νέων κινητοποιήσεων).
Διάρκεια ταινίας περίπου 90’

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
Τηλ. Επικοινωνιας: 6979 145366 – e-mail ptots@tee.gr

Ο Μπεζαντάκος ο δικός μας

Ο Μπεζαντάκος

Οι αστοί τρομάξανε
Και κάστρα φτιάξανε
Να κλείσουν τα παιδιά των εργατών
Μα αυτοί με μια γροθιά
Σπάζουνε τα δεσμά
Τα κάστρα καταργούνε των αστών



Και μες το καρναβάλι
Οι αστοί την πάθαν πάλι
Ο Μπεζαντάκος μας άφησε γεια
Παντού τρεξίματα
Τελεγραφήματα
Νέα χτυπήματα απ’ την εργατιά


Τον είχανε κλεισμένο
Διπλομανταλωμένο
Να τον δικάσουνε σε θάνατο
Μα αυτός τρυπάει τον τοίχο
Χωρίς κανέναν ήχο
Και βρίσκουν κούτσουρα στο θάλαμο.


Στα άχυρα ψάχνουνε
Ψύλλους για νάβρουνε
Ζητούν τον ένατο και τους οχτώ
Μα αυτοί είναι μακρυά
Εβίβα βρε παιδιά
Ζήτω το κόμμα μας το εργατικό.

Monday, October 06, 2008

« Οι άνθρωποι, οι χώροι, η ιστορία του βιομηχανικού Πειραιά»

« Οι άνθρωποι, οι χώροι, η ιστορία του βιομηχανικού Πειραιά»

Δημαρχείο Πειραιά 5ος όροφος

Τηλ: 2104194252-3 Φαξ: 210.4194251

Εmail: tolimanitisagonias@gmail.com



Έχω ένα όνειρο για τις γειτονιές του Πειραιά…

Έχω ένα όνειρο. Να δω κάποτε πράσινους τους εγκαταλελειμμένους χώρους της βιομηχανικής ζώνης στου Δηλαβέρη, στου Ρετσίνα, στον ΗΣΑΠ.......

Έχω ένα όνειρο. Να δω κάποτε τα παλιά κτίσματα, αρχιτεκτονικά μνημεία του πρόσφατου παρελθόντος, να σφύζουν πάλι από ζωή...

Έχω ένα όνειρο. Να δω κάτω από τις καμινάδες, δίπλα στους φούρνους, μια νέα οικολογική, πολιτιστική και κοινωνική άνθιση, μέσα από αναπλάσεις που σέβονται τους ανθρώπους, το περιβάλλον, τους χώρους και την ιστορία τους.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

« Οι άνθρωποι, οι χώροι, η ιστορία του βιομηχανικού Πειραιά»


Το δημοτικό πειραϊκό δίκτυο Λιμάνι της Αγωνίας και το Ιστορικό Αρχείο Πειραιά, διοργανώνουν ένα διήμερο αφιερωμένο «στους ανθρώπους, στους χώρους, στην ιστορία του βιομηχανικού Πειραιά».

Στις 12 και 13 Οκτωβρίου 2008, θα συναντηθούμε στο πάρκο Δηλαβέρη, στη Λεύκα του Πειραιά (επί της Θηβών - Παλιά Κοκκινιά). Πρόκειται για ένα όμορφο πάρκο με διάσπαρτα τα ίχνη από το βιομηχανικό του παρελθόν (φούρνοι, καμινάδες,…). Το παλιό εργοστάσιο τούβλων και κεραμιδιών Δηλαβέρη κτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και αποτέλεσε μαζί με το γειτονικό του Ρετσίνα, ένα από τα πλέον σύγχρονα εργοστάσια της εποχής. Σήμερα φθίνουν απαξιωμένα και τα δύο καθώς και άλλοι χώροι και κτίσματα της περιοχής.

Με το πολιτιστικό λοιπόν και ιστορικό αυτό διήμερο επιδιώκουμε να δείξουμε ότι μια άλλη ζωή υπάρχει και την διεκδικούμε και για το πάρκο Δηλαβέρη και για τον ΗΣΑΠ και για το Ρετσίνα και για τους κατοίκους των γύρω περιοχών.


Την πρώτη μέρα Κυριακή 12 Οκτωβρίου από τις 5μ.μ θα ξεναγηθούμε στο χώρο και στην έκθεση αρχειακού υλικού που θα φιλοξενηθεί στο πάρκο κατά την διάρκεια του διημέρου. Θα υπάρξουν επίσης προβολές επιλεγμένων κινηματογραφικών αποσπασμάτων. Στις 6μ.μ το ιστορικό γεγονός συναντάει την μυθοπλασία. Σύντομη αναδρομή στην μικρή και στην μεγάλη ιστορία της περιοχής μέσα από τον επιστημονικό λόγο αλλά και μέσα από μαρτυρίες και λογοτεχνικά κείμενα που θα διαβάσει η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου. Η βραδιά θα κλείσει με ρεμπέτικα και σμυρναίικα από την κομπανία Οινο-μάδες. Φαγητό, κρασί και γλέντι.

Την δεύτερη μέρα Δευτέρα 13 Οκτωβρίου θα θυμίσουμε και θα θυμηθούμε το προσφυγικό στοιχείο που έζησε και έδρασε στην ευρύτερη περιοχή, μέσα από τη παράσταση Αγγέλα Παπάζογλου έτσι όπως μοναδικά την ερμηνεύει η Άννα Βαγενά. Τα κείμενα είναι από το βιβλίο του ρεμπέτη Γ. Παπάζογλου και την θεατρική προσαρμογή και την μουσική επιμέλεια έχει κάνει ο Λάμπρος Λιάβας. Μετά κρασί και κουβέντα.


Επικοινωνία

Αγγελική Φωτοπούλου, εργασία 210 6875313, κινητό 6947008955

Ελένη Σταματάκη 2104194252, κινητό 6939395915

Thursday, September 25, 2008

Κόπηκε «ενοχλητική» εκπομπή στο Δεύτερο πρόγραμμα

Κόπηκε «ενοχλητική» εκπομπή στο Δεύτερο πρόγραμμα


Εκτός του νέου προγράμματος του Δεύτερου Καναλιού (ΕΡΑ - 2) βρέθηκε ξαφνικά η εκπομπή της Έλενας Διάκου και της Λίντας Ζαφειροπούλου, μετά από 11 ολόκληρα χρόνια. Έντονη απογοήτευση και διαμαρτυρίες από πλευράς των ακροατών στα τηλέφωνα του σταθμού και τη μπλογκόσφαιρα, καθώς από τα συμφραζόμενα, είναι εμφανές ότι η εκπομπή «κόπηκε» επειδή ενοχλούσε. Η Έλενα Διάκου παραμένει μόνη της στη βραδινή ζώνη, ενώ η Λίντα Ζαφειροπούλου φεύγει από το Δεύτερο και ίσως επιστρέψει «όταν αλλάξει ο άνεμος».




Έτσι, ενώ το νέο «φθινοπωρινό» πρόγραμμα του σταθμού, που βγαίνει στον αέρα τη Δευτέρα, υπόσχεται μια ευχάριστη αλλαγή, δυσάρεστα είναι τα νέα για την εκπομπή των δύο παραγωγών, καθώς η Λίντα Ζαφειροπούπου φεύγει από τη συχνότητα με απόφαση της διοίκησης. Μέσα από τα συμφραζόμενα των -άκρως πολιτικών- σχολίων της τελευταίας εκπομπής, φάνηκε σαφώς η πρόθεση της διοίκησης να σωπάσει η «άλλη άποψη» που ακούγονταν από το μικρόφωνο, ενώ η διαφωνία που προέκυψε για τη μετάδοση ξένων τραγουδιών, όπως αυτών του Μανού Τσάο, δεν ήταν η μόνη.




Παρ' όλ' αυτά, η τελευταία εκπομπή, αυτή της Πέμπτης, παρέμεινε ζεστή, ανθρώπινη και χωρίς πολλές συγκινήσεις, αλλά με ζωντανό λόγο -μέσα από τα μικρόφωνα και τα τραγούδια. Ένα δυνατό κείμενο του Μάνου Χατζιδάκη, ο ύμνος των αναρχικών από τον Ισπανικό Εμφύλιο, ένα τραγούδι από Αλβανούς μετανάστες στους δρόμους της Αθήνας, το “Σινεμά ο Παράδεισος” και το “ένα κομμάτι ψωμί” των Κατσιμιχαίων, έκλεισαν την 11ετή ραδιοφωνική πορεία.






Αποσπάσματα από την τελευταία εκπομπή



Έλενα Διάκου και Λίντα Ζαφειροπούλου, για τελευταία φορά μαζί σας είναι η τελευταία φορά που ακούτε αυτό το σήμα [...] Περιμέναμε το Δεύτερο πρόγραμμα να είναι ανεκτικό στην άλλη άποψη. Δυστυχώς διαψευστήκαμε [..] Να πούμε ότι η Έλενα παραμένει στη βραδινή ζώνη – Δεν έχω καταλάβει ακόμη τι εκπομπή θα κάνω. - Ενώ εμένα με τρώει η μαρμάγκα. Ξέρεις τι είναι η μαρμάγκα; η μεγάλη αράχνη...

Αχ αυτές οι μυστικές επικοινωνίες των τηλεφώνων και των μηνυμάτων. Λοιπόν, Έλενα. - Παρακαλώ. - Πέρασαν δεκάδες βιβλία, από δω. Δεκάδες τίτλοι βιβλίων, αλλά που δεν έμειναν στον τίτλο, μπήκαν στην ουσία τους. Ένα από τα πιο αγαπημένα, ένα από αυτά που έχουν λίγο λιώσει στα χέρια μας – βλέπεις πώς είναι το καημένο; - ναι το καημένο, σκισμένο – μόνο καημένο δεν είναι. Δικό μου ευαγγέλιο το ονομάζω. Μάνος Χατζιδάκης, «ο καθρέφτης και το μαχαίρι».

Η πολιτεία αγανακτεί, γιατί υπάρχουν μερικά ζωντανά της κύτταρα που αντιδρούν άτεχνα, ανοργάνωτα, ίσως με αφέλεια σε όλη αυτή την οργανωμένη κρατική ασχήμια. Κι αντί να ευλογάμε τον θεό, που βρίσκονται ακόμη μερικοί που δεν συνήθησαν στην παρουσία του τέρατος, έστω κι αν είναι ολίγοι, διακόσιοι, χίλιοι, εκατό, που προσπαθούν να ζήσουν, τουλάχιστον εκείνοι μόνοι, έτσι όπως το ορίζει η φύση τους κι όχι κερδισμένοι δια παγκοσμίου πολέμου επίσημη δουλεία.

Μπορεί αυτή η εκπομπή τις βραδινές ώρες να κρατάει 7 χρόνια, από τις πρωινές όμως νομίζω κρατάει 11. Να πω να μας ζήσει; αφού δεν θα μας ζήσει. Πάντως μας πήγε παρακάτω, σίγουρα ανακαλύψαμε πολλά πράγματα δουλεύοντας και ψάχνοντας γι' αυτήν εδώ την εκπομπή. Βγήκαμε από πλάνες που είχαμε ως νέες. Απ' αυτά που σου μαθαίνουν είτε στο σχολείο, ή που σου μαθαίνουν μέσα από δίσκους, μέσα από τραγούδια. Δεν ισχύουν όλα, πρέπει να τα ψάξεις. Πρέπει να ζήσεις λίγο πιο βαθιά.

Κι εκεί που πιστεύαμε αυτό το υπέροχο τραγούδι, το “αχ, γαρούφαλό μου” - που έλεγα ότι «είναι ένα από τα καλύτερα τραγούδια που έχει πει η Ελένη Βιτάλη» και «τι ευτυχισμένη που είναι», που βλέπαμε και παίζαμε όταν πρωτοήρθαμε στη ραδιοφωνία. Βαγγέλης Γούφας στους στίχους Αργύρης Κουνάδης στη μουσική -έτσι έλεγε ο δίσκος, έτσι λέγαμε και μεις... Βρήκαμε μπροστά μας το τραγούδι το συγκεκριμένο που θα ακούσουμε ευθύς αμέσως, που βέβαια προηγήθηκε αυτού του τραγουδιού. Είναι ολόιδιο. Είναι τραγούδι από τον ισπανικό εμφύλιο και θυμάμαι όταν το πρωτοπαίξαμε, μια ευγενική φωνή από το τηλέφωνο, μας είπε: «κορίτσια, δεν είναι μόνο του Ισπανικού Εμφυλίου, είναι ο ύμνος των αναρχικών στον Ισπανικό Εμφύλιο». Κάπως έτσι λοιπόν βγήκαμε από τις πλάνες μας. [ακούγεται το ισπανικό ταγούδι] Έτσι λοιπόν διαλύονται οι πλάνες.



Ρε τι πάθαμε με αυτά τα ξένα τραγούδια. Μα ξένος είναι ο Μανού; Ο Μανού Τσάο; φίλος μας είναι. Έρχεται εδώ, δίνει συναυλίες, γράφει για μας. Και σ' αυτούς τους καιρούς, με τους ανοιχτούς ορίζοντες, που 'χουν μικρύνει οι αποστάσεις, που ο καθένας ξέρει πιο πολλές γλώσσες, δεν μπορεί να είναι ξένος ο Μανού. Τόσες συναυλίες, σε τόσα ύψη έχουμε φτάσει μαζί του. Ξένος; Κανείς δεν μπορεί να μας πείσει γι' αυτό. Ο φίλος μας Μανού Τσάο.

Άκου να μας πουν εμάς το Μανού ξένο. Και να ξέρετε, έτσι όπως συμπεριφερόμαστε στα τραγούδια και λέμε «μμ, αυτό είναι ξένο!» έτσι συμπεριφερόμαστε και στους ανθρώπους, τους «ξένους», τα ξενάκια, τους μετανάστες. Γιατί πρέπει να 'μαστε ίδιοι και να μιλούμε την ίδια γλώσσα, να μπούμε στη μηχανή του κιμά -ν' ακούμε τις ίδιες μουσικές, να ευχαριστιόμαστε πάρα πολύ που θα 'ρθει το σαββατοκύριακο γιατί έχουμε χαρά μεγάλη που θα 'ρθει και δε θα δουλεύουμε, να πάμε οπωσδήποτε στη θάλασσα, να βγει ο ήλιος να τον φχαριστηθούμε -να σας λέμε για τον καιρό, να σας λέμε αν κάνει κρύο να πάρετε ζακετάκι. Οι ξένοι άνθρωποι, τα ξενάκια, που ήρθαν στην πατρίδα μας, που δεν τους ανοίξαμε την αγκαλιά που τους άξιζε, τουλάχιστον όχι σε όλους και όχι όλοι. Που κάποιοι όμως γύρισαν στους δρόμους και μάζεψαν τις δικές τους μουσικές. Επιμέλεια αυτής της σειράς των CD έχει κάνει ο Γρηγόρης Ψαριανός, ο οποίος έχει ψιλώσει και ο ίδιος με την παρουσία του εδώ τη δική μας εκπομπή, συνάδελφός μας και νυν βουλευτής. Τα πρώτα χιόνια έρχονται. Και έρχονται από την Αλβανία [παίζει αλβανικό τραγούδι]


Ένα μεγάλο ευχαριστω σε όλους τους ανθρώπους που πέρασαν από δω, με όποιο τρόπο και με όποιο λόγο και με όποια ιδιότητα. Και είναι εξαιρετικά ωραίο συναίσθημα να καλείς ανθρώπους και να έρχονται χωρίς δεύτερη κουβέντα. Εδώ, μ' ανοιχτό μυαλό, κι ανοιχτή καρδιά. Να μοιράζεσαι τη σκέψη τους, τα όνειρά τους, την τέχνη τους. [...] Σινεμά ο παράδεισος, μια μουσική αντάξια όλων αυτών των ανθρώπων που ήρθαν εδώ καλεσμένοι της γης.

Το μεγαλύτερο νομίζω ευχαριστώ το οφείλουμε στους ακροατές αυτής της εκπομπής. Υποψιασμένοι ακροατές, ακροατές με συγκινήσεις, με ψυχή, με γνώσεις και μ' ενα αστείρευτο χιούμορ. Γελάσαμε πολύ, δεν είναι έτσι; Μια σχέση αμφίδρομη, γιατί δεν γίνεται αλλιώς, αν δεν υπάρχει ο άλλος να σε ακούει από την άλλη πλευρά παραμιλάς, στο ντουβάρι μιλάς. Κι άμα ο άλλος σηκώνει το τηλέφωνο, μπορείς μέσα σε ένα λεπτό να μιλήσεις, να αισθανθείς κοντά. Αυτό είναι το ραδιόφωνο, αυτή είναι η επικοινωνία.

Ένα τραγούδι που ήρθε πολλές φορές σε αυτή την εκπομπή και ήρθε με το έτσι θέλω να τραγουδήσει και στην τελευταία. [παίζει το «για ένα κομμάτι ψωμί»]



Λίντα Ζαφειροπούλου (απευθυνόμενη στην Έλενα Διάκου και τον Πάνο Χρυσοστόμου): Θα σας ακούω όπως πάντα, θα είμαι εδώ και θα σας βλέπω. Το Δεύτερο Πρόγραμμα είναι το ΣΠΙΤΙ μου. Δεν σας αποχαιρετώ, σας χαιρετώ. Κι όταν φυσήξει άλλος άνεμος, εγώ θα είμαι πάλι εδώ.

Από την Έλενα Διάκου και τη Λίντα Ζαφειροπούλου, καλό σας βράδυ.

Αντιρατσιστική συγκέντρωση στα Χανιά

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Σάββατο και την Κυριακή, 27 & 28 Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί στην πόλη μας το 3ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας. Το Φόρουμ Μεταναστών Κρήτης συμμετέχει στο Φεστιβάλ και καλεί όλους και όλες για να ακουστεί ένα δυνατό ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ. Επίσης σας καλεί στην Αντιρατσιστική συγκέντρωση στην πλατεία Αγοράς το Σάββατο 27 Σεπτέμβρη και ώρα 12:00 το μεσημέρι για να φωνάξουμε δυνατά όσα λέγονται σιγά, γιατί η φωνή μας πρέπει να γίνει δυνατή και να πάει παντού.
Ο κοινωνικός ρατσισμός χτυπάει την πόρτα όλων μας. Στις γυναίκες που είναι πάνω από 25 χρονών (γιατί οι περισσότερες αγγελίες για δουλειά ζητούν κοπέλες 20-25 χρονών), στους μετανάστες, στους ομοφυλόφιλους, στους αποφυλακισμένους, στους ναρκομανείς, στους ψυχικά πάσχοντες, στους άλλους, στους διαφορετικούς, …. Ας γίνει η παρουσία μας, ένα μήνυμα στην κρατική καταστολή και στον κοινωνικό αποκλεισμό, ότι «ακόμα και αν κόψουν όλα τα λουλούδια η Άνοιξη θα ‘ρθεί»

Χανιά 25-9-08
Φόρουμ Μεταναστών Κρήτης

Monday, September 22, 2008

Πήτερ Μιγκουέλ Καμέχο, 1939-2008

Πήτερ Μιγκουέλ Καμέχο, 1939-2008


Πέθανε στις 13 Σεπτεμβρίου στη πόλη Φόλσομ της Καλιφόρνια ένας εξέχων Αμερικανός αριστερός αγωνιστής, ακτιβιστής και συγγραφέας, ο Πήτερ Μιγκουέλ Καμέχο. Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 31/12/1939. Οι γονείς του ήταν μετανάστες από τη Βενεζουέλα και ο ίδιος έζησε τα πρώτα παιδικά του χρόνια στη γη των προγόνων του. Σπούδασε στο ΜΙΤ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης) όπου ήταν παίκτης του ποδοσφαίρου και εντάχθηκε στις γραμμές της αριστερής πολιτικής με το Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα που ήταν το μεγαλύτερο τροτσκιστικό σχήμα της εποχής εκείνης. Αργότερα σπούδασε Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Καλιφορνίας στο Μπέρκλεϊ, όπου εξελέγη μέλος του φοιτητικού συμβουλίου και συνδιοργάνωνε τις μαζικές διαδηλώσεις διαμαρτυρίας εναντίον του πολέμου στο Βιετνάμ. Κυβερνήτης της Καλιφορνίας τότε ήταν ο γνωστός και μη εξαιρετέος Ρόναλντ Ρέηγκαν, πρώην ηθοποιός και μετέπειτα πρώτος νεοσυντηρητικός πρόεδρος των ΗΠΑ. Ο Ρέηγκαν τον ενέταξε στη λίστα των 10 πιο επικίνδυνων πολιτών της Καλιφόρνιας για την οργάνωση και συμμετοχή σε, συγκεντρώσεις, καταλήψεις και πορείες, όπως αυτές των πορειών του κινήματος για πολιτικά δικαιώματα από τη Σάλμα στο Μοντγκόμερι της Πολιτείας Αλαμπάμα (μόνο η τρίτη πορεία κατάφερε να φτάσει το στόχο της ενώ οι άλλες δύο χτυπήθηκαν από την εθνοφρουρά, ιδιαίτερα αυτή της Ματωμένης Κυριακής, 7 Μαρτίου 1965). Η πολιτική του πρόταση ως μέλος του ΣΕΚ ήταν η στροφή της οργάνωσης στο φοιτητικό κίνημα. Το 1976 ήταν υποψήφιος του κόμματος για την προεδρία των ΗΠΑ και πήρε 90.986 ψήφους (0,1%). Συγκρούστηκε με την ηγεσία του ΣΕΚ πάνω στο ζήτημα του προσανατολισμού του. Η ηγεσία ήθελε να αποδυθεί το κόμμα σε μια πορεία προλεταριοποίησης των μελών της (κλασική περίπτωση «εργατίστικης» πολιτικής) ενώ η τάση του Καμέχο προσανατολιζόταν προς το φοιτητικό κίνημα και το σοσιαλισμό της δημοκρατικής αυτοδιαχείρισης. Η επιμονή του αυτή του στοίχισε τη διαγραφή του από το κόμμα. Ο Καμέχο δεν το έβαλε κάτω. Στράφηκε στον κινηματικό ακτιβισμό με αποκορύφωμα τη δημιουργία της Προοδευτικής Συμμαχίας της Κομητείας Αλαμήντα.

Ήταν τρεις φορές υποψήφιος κυβερνήτης της Καλιφόρνιας εκ μέρους του Πράσινου Κόμματος των ΗΠΑ. Το 2002 ήρθε 4ος με 393,036 ψήφους (5 ,3%), το 2003 όταν κέρδισε ο Σβαρτζενέγκερ ήρθε επίσης 4ος με 242.27 ψήφους (2,8%) και το 2006 πήρε 193.593 ψήφους (2,3%). Η εκλογική αναμέτρηση του 2003 ήταν δύσκολη γιατί, εκτός των άλλων, υπήρξε σύγκρουση στο Πράσινο Κόμμα ανάμεσα στους υποστηρικτές του και στην «φονταμενταλιστική» πτέρυγα που τον κατηγόρησε ότι έπαιξε το παιχνίδι της δεξιάς που κίνησε την διαδικασία ανάκλησης του κατηγορούμενου για διαφθορά, νεποτισμό και πελατειακές σχέσεις Δημοκρατικού Κυβερνήτη της Καλιφορνίας, με αποτέλεσμα την εκλογή του Ρεπουμπλικανού Σβαρτσενέγκερ. Το 2004 ήταν υποψήφιος αντιπρόεδρος των ΗΠΑ με το ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο του Ραλφ Νέιντερ (460.000 ψήφοι, ή 0.4%) μετά από μια συγκρουσιακή διαδικασία στο Πράσινο Κόμμα και αλληλοκατηγορίες περί υποκλοπής ψήφων με παραπλανητική τακτική (τελικά ήταν το Μεταρρυθμιστικό Κόμμα που τους υποστήριξε) και δογματικής στενόμυαλης αντίληψης.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, σημασία έχει ότι συνέβαλε στην ανάπτυξη των μαζικών προοδευτικών κινημάτων στις ΗΠΑ με τις ακτιβιστικές παρεμβάσεις του και το συγγραφικό έργο του που, εκτός από την τακτική αρθρογραφία, περιλαμβάνει τα βιβλία: Racism, Revolution, Reaction, 1861-1877. The Rise and Fall of Radical Reconstruction (Εκδ. Pathfinder Press), The SRI Advantage: Why Socially Responsible Investing Has Outperformed Financially (μαζί με άλλους στις εκδ. New Society Publishers, 2002), California Under Corporate Rule (μαζί με άλλους, έκδοση δική του, 2006 http://www.votecamejo.com/).

ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...