Monday, October 03, 2011

32 χρόνια χωρίς το Νίκο Πουλαντζά

Βασικές θέσεις του Νίκου Πουλαντζά (30 Σεπ. 1936 - 3 Οκτ. 2007)


32 χρόνια πέρασαν από εκείνο το πρωί που μάθαμε το θλιβερό μαντάτο ότι ο Νίκος Πουλαντζάς ήταν νεκρός. Από τότε μέχρι σήμερα ο κόσμος άλλαξε και αλλάξαν μαζί του οι καιροί. Ας δούμε, όμως, ορισμένες βασικές θέσεις που διατύπωσε ο Νίκος Πουλαντζάς και που έμειναν ζωντανές στο δημόσιο διάλογο και έτυχαν παραπέρα επεξεργασίας από όσους/ες ακολούθησαν τα δύσβατα μονοπάτια στις ?νδεις της πολιτικής και κοινωνικής θεωρίας.

O Νίκος Πουλαντζάς απορρίπτοντας την άποψη του απολύτως οικονομικού χαρακτήρα των τάξεων και τον μυθολογικό δυισμό τους, θεωρεί ότι οι ιδεολογικοί και πολιτικοί παράγοντες στη συγκυρία επηρεάζουν τη συγκρότηση και δράση των κοινωνικών τάξεων. Οι τάξεις δεν μπορούν να οριστούν ξέχωρα από την πάλη. Έτσι ο Πουλαντζάς απορρίπτει ουσιαστικά μια στενή δομική αντίληψη για τις τάξεις υπέρ μιας πιο ευρείας σχεσιακής δομικής αντίληψης. Οι τάξεις, μόνο κατ’ αρχήν, προσδιορίζονται δομικά, δηλαδή υπάρχουν αντικειμενικά και ανεξάρτητα από τη θέληση ή τη συνείδηση των ατόμων. Στον προσδιορισμό των τάξεων τον κύριο ρόλο τον παίζουν οι κοινωνικές σχέσεις παραγωγής και οι πολιτικές ιδεολογικές σχέσεις αποτελούν μέρος αυτών των σχεσιακών δομικών προσδιορισμών. Συνεπώς, τα κριτήρια είναι οικονομικά, πολιτικά και ιδεολογικά. Στα οικονομικά κριτήρια προτείνει το διαχωρισμό των βιομηχανικών χειρωνάκτων «παραγωγικών εργατών» και των «μη παραγωγικών εργατών» με το κριτήριο της παραγωγής υπεραξίας και όχι με το κριτήριο του αν είναι κανείς μισθωτός ή μη.[1] ?ρα, την εργατική τάξη την αποτελούν αυτοί που παράγουν άμεσα υπεραξία παράγοντας υλικά εμπορεύματα και όχι οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες, στο εμπόριο και στο κράτος. Οι τελευταίες ομάδες είναι που αποτελούν ένα μεγάλο τμήμα αυτού του κοινωνικού χώρου που ονομάζει «νέα μικροαστική τάξη». Είναι η τάξη των επαγγελματιών, των τεχνικών και των υπόλοιπων πνευματικά εργαζομένων, που είναι φορείς των κυρίαρχων ιδεολογικών σχέσεων. Οι ιδεολογικές και πολιτικές σχέσεις είναι οι κοινωνικές σχέσεις που διασφαλίζουν την αναπαραγωγή του κυρίαρχου τρόπου εκμετάλλευσης. Στο πολιτικό επίπεδο η διασφάλιση αυτή επιτυγχάνεται μέσω των σχέσεων εποπτείας και εξουσίας στο εσωτερικό των δημοσίων οργανισμών και των ιδιωτικών καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Οι μισθωτοί διευθυντές-διαχειριστές και οι επόπτες βρίσκονται σε σχέση ανταγωνισμού με την εργατική τάξη ακόμα και αν εμπλέκονται στη διαδικασία της άμεσης παραγωγικής εργασίας. Στο ιδεολογικό επίπεδο η διάκριση «χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας» παίζει σημαντικότατο ρόλο στην υποταγή της εργατικής τάξης αποκλείοντάς την από τα «μυστικά» της γνώσης της παραγωγικής εργασίας στο σύνολό της. Αυξάνεται έτσι η εξάρτηση της εργατικής τάξης από το κεφάλαιο. Αυτοί οι μισθωτοί διευθυντές και επόπτες δεν είναι αντικείμενα εκμετάλλευσης με τη μορφή της κυρίαρχης καπιταλιστικής αλλά είναι συμμέτοχοι στην κυριαρχία πάνω στην εργατική τάξη είτε πολιτικά είτε ιδεολογικά. Μαζί με τους παραδοσιακούς μικροαστούς, όπως οι μικροκαταστηματάρχες και οι παλιοί τεχνίτες, αποτελούν μια ενιαία αλλά ετερογενή μικροαστική τάξη, που χαρακτηρίζεται από τα ιδεολογικά στοιχεία του ατομικιστικού ανταγωνισμού, του ρεφορμισμού και της πίστης σε ένα «ουδέτερο» κράτος, διαιτητή ανάμεσα στα αντιμαχόμενα ταξικά συμφέροντα.[2] Η θέση για την παραγωγική και μη παραγωγική εργασία αντιμετωπίστηκε αρκετά κριτικά από πολλούς.[3] Πρώτον, πολλές, αν όχι οι περισσότερες θέσεις στο πλαίσιο του κοινωνικού καταμερισμού εργασίας περιλαμβάνουν τόσο παραγωγικές όσο και μη παραγωγικές δραστηριότητες. Δεύτερον, δεν ξεκαθαρίζεται γιατί και πώς αυτή η διάκριση οδηγεί αναγκαστικά σε τόσο θεμελιακές διαφορές συμφερόντων και εμπειριών των εργαζομένων. Ο Καρλ Μαρξ είχε ήδη επισημάνει ότι από τους μη παραγωγικούς εργάτες η υπεραξία αποσπάται με την απλήρωτη εργασία τους που μειώνει το κόστος για τους καπιταλιστές.[4]

Ένα άλλο στοιχείο της συζήτησης που άνοιξε ο Πουλαντζάς στα πλαίσια του μαρξιστικού διαλόγου ήταν (τι άλλο;) το κράτος. Στις ΗΠΑ η συζήτηση διεξαγόταν με ζητούμενο αν το κράτος είναι εκπρόσωπος του λαού και αν λογοδοτεί σε αυτόν (φιλελεύθεροι και πλουραλιστές) ή αν είναι εργαλείο στην υπηρεσία της άρχουσας τάξης ή ελίτ (ριζοσπάστες, ελιτιστές), στο χώρο της Μαρξιστικής διανόησης, ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής, το ζήτημα αυτό ήταν ήδη λυμένο. Το κράτος ήταν έτσι κι αλλιώς εργαλείο ταξικού ελέγχου και το ζήτημα ήταν πώς το κράτος κυβερνά και πώς ασκείται ο ταξικός έλεγχος. Η παραδοσιακή μαρξιστική αντίληψη θεωρούσε το κράτος καπιταλιστικό απλώς και μόνο γιατί τις περισσότερες θέσεις σε αυτό τις καταλάμβαναν (ειδικά στη Βρετανία) μέλη των ανώτερων αστικών τάξεων και στρωμάτων που είχαν διαπαιδαγωγηθεί στα καλά δημόσια σχολεία και είχαν αποφοιτήσει από τα καλύτερα πανεπιστήμια (Οξφόρδη, Καίμπριτζ στη Βρετανία, Εκόλ Νορμάλ, Κολέζ ντε Φρανς στη Γαλλία) έχοντας ασπαστεί και εργάζονται με ένα κοινό κώδικα και διαθέτουν μια κοινή πολιτική-κοινωνική κουλτούρα για την υπεράσπιση των ταξικών συμφερόντων τους.[5]

Από τη δική του πλευρά ο Νίκος Πουλαντζάς με την έννοια της «σχετικής αυτονομίας» του κράτους πρότεινε μια πιο «δομική» μέθοδο προσέγγισης του κράτους, που, όπως, θα δούμε γίνεται πιο «σχεσιακή» στην πορεία. Ο Νίκος Πουλαντζάς ορίζει κατ’ αρχήν την εξουσία ως «την ικανότητα μιας κοινωνικής τάξης να πραγματοποιήσει τα ειδικά αντικειμενικά συμφέροντά της». Αναφέρεται στις δομές του πολιτικο-κοινωνικού σχηματισμού στον οποίο κάθε φορά αναφέρεται και ο οποίος χαρακτηρίζεται από την διαρκή ταξική πάλη. Η έννοια της εξουσίας που συνήθως χρησιμοποιείται στην περίπτωση μιας νομιμοποιημένης δύναμης, δηλαδή, εντός ενός πλαισίου ελάχιστης συναίνεσης εκ μέρους των υφισταμένων στη σχέση εξουσίας, ενώ θεωρείται από τον Πουλαντζά χρήσιμη, εν τούτοις σχετίζεται μόνο με τη διάκριση των μορφών της εξουσίας.

Δεν είναι ούτε τα άτομα ούτε τα πολιτικά κόμματα που ορίζουν τον καπιταλιστικό χαρακτήρα του κράτους. Ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής αποτελείται από τρία βασικά επίπεδα ή υποσυστήματα, δηλαδή το οικονομικό, το πολιτικό και το ιδεολογικό. Τα επίπεδα είναι αλληλεξαρτώμενα αλλά διαθέτουν μια σχετική αυτονομία. Το καπιταλιστικό κράτος παίζει το ρόλο του ρυθμιστή του συστήματος ως συνόλου: προστατεύει τα μακροπρόθεσμα συμφέροντά του, διατηρεί την αστική κυριαρχία, τα υγιή επιχειρηματικά κέρδη, και, τέλος, κρατά την εργατική τάξη υπό έλεγχο –αν χρειαστεί δια της βίας αλλά το επιθυμητό είναι δια της ιδεολογίας. Ρυθμίζει την αναπόφευκτη ταξική πάλη μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας ώστε αυτή να διεξάγεται εντός ορίων και να ελαχιστοποιούνται οι δυνατότητες εξέγερσης. Στην εποχή της φιλελεύθερης μαζικής δημοκρατίας αυτό δεν επιτυγχάνεται με την άμεση καταπίεση αλλά με τον έμμεσο έλεγχο που προϋποθέτει τη σχετική αυτονόμηση του κράτους από την εξυπηρέτηση των βραχυπρόθεσμων αστικών συμφερόντων, την τήρηση των ενδοαστικών ισορροπιών, την ικανοποίηση ορισμένων αστικών μερίδων εις βάρος άλλων ανάλογα με τη συγκυρία (π.χ. χρηματιστικού κεφαλαίου εναντίον μη παραγωγικών βιομηχανικών). Έτσι το καπιταλιστικό κράτος πατώντας σε τεντωμένο σχοινί διατηρεί την εύθραυστη ισορροπία που αναταράσσεται από τον εκάστοτε συσχετισμό ταξικών δυνάμεων. Αυτή η ισορροπία αντανακλάται στο εσωτερικό του κράτους: κοινοβούλιο, κυβέρνηση, δημόσιος τομέας. Για το λόγο ετούτο σε μια μεταγενέστερη αναδιατύπωση της έννοιας του κράτους ως τόπο άσκησης της εξουσίας θα αναφερθεί σ’ αυτό ως συμπύκνωση των ταξικών συσχετισμών.[6] Όταν η αστική τάξη αισθάνεται πιο ισχυρή επιτίθεται στην εργατική τάξη αρχικά ψηλαφίζοντας το έδαφος και απομονώνοντας τα πιο αδύναμα στρώματα της εργατικής τάξης και αργότερα προωθεί την κατά μέτωπο επίθεση στα συνολικά εργατικά δικαιώματα αφαιρώντας το έδαφος κάτω από τα πόδια της εργατικής τάξης και των οργανώσεών της. Ο νεοφιλελευθερισμός είναι η κορύφωση αυτής της διατάραξης της ταξικής ισορροπίας.


ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
[1] Poulantzas Ν. (1975) Classes in Contemporary Capitalism. London, UK: NLB.[2] Milios J. (2000) “Social classes in classical and Marxist political economy.” American Journal of Economics and Sociology. Vol. 59.No.2. σελ 283-302.
[3] Burris V. (2004) “Class Structure and Political Ideology” στο Levin R. (επιμ.) Enriching the Sociological Imagination: How Radical Sociology Changed the Discipline. Leiden, Holland and Boston, MA: Brill Publishers, σελ. 139-164. [4] Marx K. (1967) Capital, Vol. 1, Ν.Υ.: International Publishers, σελ.300.
[5] Βλ. Aaronwitz S. (1961/1979) The Ruling Class: A Study of British Finance Capital. N.Y.: Greenwood Press. Miliband R. (1969) The State in Capitalist Society, N.Y. Basic Books.

[6] Πουλαντζάς Ν. (1984) Το κράτος, η εξουσία, ο σοσιαλισμός. Αθήνα: Εκδ. Θεμέλιο,

Sunday, October 02, 2011

Tsakthan Daily - OCCUPY WALL STREET - 3 Σεπτεμβρίου 2011




3 Οκτωβρίου 2011



OCCUPY WALL STREET



Θυμάστε που, επί δεκαετίες, όσο κυριαρχούσε η αντιαμερικανική υστερία στην Ελλάδα, οι περισσότεροι νομίζανε ότι ΗΠΑ ήταν μια αλλοτριωμένη κοινωνία με ανθρώπους κοιμισμένους από την τηλεόραση που ψήφιζαν -όσοι ψήφιζαν- σαν να αγοράζανε κάποιο προϊόν από ράφι σουπερμάρκετ; Ήταν τόσο ισοπεδωτική αυτή η άποψη που εμπόδιζε όσους την ασπάζονταν να δουν ότι όπως κάθε κοινωνία διαπερνάται από αντιθέσεις έτσι και οι ΗΠΑ σπαράσσονται από βαθιές ταξικές, φυλετικές, εθνοτικές συγκρούσεις και τα κοινωνικά κινήματα δρουν όπως σε κάθε άλλη χώρα με τις νίκες και τις ήττες τους. Στην πραγματικότητα του πιο «καθαρόαιμου» νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα γιατί δεν ευδοκίμησε η σοσιαλιστική και κομμουνιστική ιδεολογική και πολιτική συγκρότηση, όπως στην Ευρώπη, διαμορφώνοντας την λεγόμενη «αμερικανική εξαίρεση».(2)



Αυτή τη φορά η μαζική κοινωνική διαμαρτυρία για την κατάσταση της αμερικανικής κοινωνίας δεν χειραγωγήθηκε από το Tea Party που δίνει την εντύπωση πως τα πάντα κινούνται στον ακροδεξιό, ρατσιστικό και νεοφιλελεύθερο αντικρατισμό του. Οι νέοι και νέες που πολιτικοποιούνται εδώ και μερικά χρόνια στο αντιπολεμικό κίνημα, στις οικολογικές κινητοποιήσεις, στο κίνημα υπεράσπισης της δημόσιας παιδείας και υγείας, ακόμα και στην προεκλογική εκστρατεία του Ομπάμα, ξαναβγήκαν μαζικά στους δρόμους και στα πάρκα (που εκεί παίζουν το ρόλο των πλατειών όπου μαζεύονται οι άνθρωποι) για να αγωνιστούν εναντίον της παραπέρα υποβάθμισης της ζωής τους. Όμως, οι δρόμοι αυτοί δεν είναι όποιοι κι όποιοι. Είναι η Wall Street. Είναι το κέντρο του παγκόσμιου καπιταλισμού και, για την ακρίβεια, του χρηματοπιστωτικού συστήματος, που σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται για την τροπή, την έκταση και την έντασης της οικονομικής κρίσης. Η Wall Street έγινε η Πλατεία Ντελ Σολ των ΗΠΑ, η Πλατεία Συντάγματος της Νέας Υόρκης.



Η πρόταση για την ειρηνική κατάληψη της Wall Street έγινε στα μέσα Ιουλίου στην ηλεκτρονική ταχυδρομική λίστα των φίλων του Καναδικού περιοδικού Adbusters που εδώ και χρόνια ειδικεύεται στην αντικαταναλωτική πρακτική του πολιτιστικού αντάρτικου με διαστρέβλωση των συμβόλων και των logo των οικονομικών και πολιτικο-ιδεολογικών θεσμών του καπιταλιστικού συστήματος. Ένα μέλος της συντακτικής επιτροπής τόνισε ότι η ιδέα «υποστηρίχθηκε αυθόρμητα από όλον τον κόσμο και από εκεί κι ύστερα λειτούργησε σα χιονοστιβάδα».(2)

Το κίνημα είναι αρκετά πλουραλιστικό καθώς στις γραμμές προς το παρόν συστεγάζεται ένα πλήθος κόσμου με πολλαπλές και αντιφατικές ή αλληλοκαλυπτόμενες ταυτότητες. Ο κοινός στόχος γύρω από τον οποίο συγκεντρώνονται εκφράζεται με τη δήλωση: «Το κυριότερο κοινό σημείο που έχουμε είναι πως είμαστε το 99% που δεν μπορεί πια να ανεχτεί την απληστία και τη διαφθορά του 1%.» Έτσι, η γκάμα των πολιτικών και ιδεολογικών καταβολών των διαδηλωτών/τριών ποικίλλει από τους αναρχικούς και τους σοσιαλιστές ως ρεπουμπλικάνους και ελευθεριακούς, περιλαμβάνει Χριστιανούς, Εβραίους. Μουσουλμάνους και Άθεους. Χριστιανούς. Τα αιτήματα είναι: αυξήστε τους φόρους για τους πλούσιους και στις μεγάλες επιχειρήσεις, καταργήστε τα προνόμια των μεγάλων επιχειρήσεων, υποστηρίξτε τα εργατικά συνδικάτα, υπερασπίστε τη δημόσια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την κοινωνική ασφάλιση. Οι Ελευθεριακοί που είναι ένας συνδυασμός αναρχοκαπιταλιστών και υπέρμαχων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων απαιτούν την κατάργηση του συστήματος της Κεντρικής Τράπεζας (Federal Reserve). Και σχεδόν όλοι/ες συμφωνούν στο αίτημα τερματισμού όλων των πολέμων και στην καταδίκη της εκτέλεσης του Troy Davis (εκτελέστηκε στις 21/9).

Συνεχίζεται….

Σημειώσεις-παραπομπές:

1) Βλ. Lipset, Martin Seymour (1997) American Exceptionalism: A Double-Edged Sword. New York, NY: W.W.Norton.


2) Fleming, Andrew (2011). "Adbusters sparks Wall Street protest Vancouver-based activists behind street actions in the U.S" The Vancouver Courier, 27/9/2011. http://www.vancourier.com/Adbusters+sparks+Wall+Street+protest/5466332/story.html.


ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

http://tsakiris.snn.gr/

http://tsakthan.blogspot.com/

http://tsakthan.wordpress.com/

http://antiracistes.wordpress.com/

http://homoecologicus.wordpress.com/

http://leftypedia.wordpress.com/

http://greekunions.wordpress.com/

http://femininmasculin.wordpress.com/

http://ilioupoli.wordpress.com/

http://homopolitics.wordpress.com/

http://politicalperson.wordpress.com/

http://cantpaydontpay.wordpress.com/

http://pringkipessa.wordpress.com/

http://redferryman.wordpress.com/

http://adotoe.wordpress.com/

http://easpemporiki.wordpress.com/

http://www.easp.gr/





ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Iris Marion Young (2011/1990) Justice and the Politics of Difference (νέος πρόλογος από την Danielle Allen). Μαλακό εξώφυλλο $24,95 / £16,95 και e-book $24,95



Σε αυτό το κλασικό έργο φεμινιστικής πολιτικής σκέψης, η Iris Marion Young αμφισβητεί την επικρατούσα αναγωγή της κοινωνικής δικαιοσύνης στη διανεμητική δικαιοσύνη. Αναλύει κριτικά βασικές έννοιες των περισσότερων θεωριών περί δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των ιδεών της τυπικής ισότητας, της ουδετερότητας και της ενιαίας ηθικής υποκειμενικότητας. Το σημείο εκκίνησης για την κριτική της είναι η εμπειρία, οι ανησυχίες και τα ενδιαφέροντα των νέων κοινωνικών κινημάτων για τη λήψη αποφάσεων, την πολιτιστική έκφραση καθώς και τον καταμερισμό της εργασίας - που δημιουργήθηκαν από περιθωριακές και αποκλεισμένες ομάδες, όπως οι γυναίκες, οι Αφροαμερικανοί, και Ινδιάνοι των ΗΠΑ, καθώς και οι ομοφυλόφιλοι και οι λεσβίες. Βασίζοντας το όραμά της για την καλή και δίκαιη κοινωνία στα πολλαπλά διαφοροποιημένα πολιτισμικά δίκτυα της σύγχρονης ζωής στις πόλεις, υποστηρίζει την αρχή της κατά ομάδες εκπροσώπησης στη δημοκρατική δημόσια ζωή και την ανάγκη χάραξης πολιτικών με βάση την πολλαπλότητα των ομάδων. «Πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο, μια σημαντική συμβολή στην φεμινιστική θεωρία και πολιτική σκέψη, και μια από τις πιο εντυπωσιακές δηλώσεις της σχέσης μεταξύ των μεταμοντερνιστικών κριτικών της οικουμενικότητας και της συγκεκριμένης σκέψης ....Η Iris Young κάνει την πιο πειστική, απ’ όσο γνωρίζω, για τις χειραφετητικές συνέπειες μεταμοντερνισμού ». Seyla Benhabib, State University of New York at Stony Brook -

.



Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



"Προσωπικά, οφείλω να δεχτώ ταπεινώσεις, αν αυτές ωφελούν τη χώρα. Σημασία έχει η χώρα μου να μην ταπεινώνεται...". Ευάγγελος Βενιζέλος (Άνευ συστάσεων πλέον)



ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ





I'd love to change to world

Στίχοι και μουσική:Ten years after
http://www.youtube.com/watch?v=jzrUqAtUcpU


Everywhere is freaks and hairies

Dykes and fairies, tell me where is sanity

Tax the rich, feed the poor

Till there are no rich no more



I'd love to change the world

But I don't know what to do

So I'll leave it up to you



Population keeps on breeding

Nation bleeding, still more feeding economy

Life is funny, skies are sunny

Bees make honey, who needs money, Monopoly



I'd love to change the world

But I don't know what to do

So I'll leave it up to you



World pollution, there's no solution

Institution, electrocution

Just black and white, rich or poor

Them and us, stop the war



I'd love to change the world

But I don't know what to do

So I'll leave it up to you





ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ





ΤΟ ΓΑΛΑ

Δραματική
2011
Έγχρ.
Διάρκεια: 99'

Ακατάλληλη κάτω των 13 ετών



Eλληνική ταινία σε σκηνοθεσία Γιώργο Σιούγα με τους: Όμηρο Πουλάκη, Ιωάννα Τσιριγκούλη, Προμηθέα Αλειφερόπουλο

Τα μέλη μιας τριμελούς οικογένειας μεταναστών από την Τιφλίδα προσπαθούν, με διαφορετικό τρόπο ο καθένας, να αντιμετωπίσουν τη σκληρή πραγματικότητα και να παλέψουν με τα φαντάσματα του παρελθόντος. Τη στιγμή που ο μεγαλύτερος γιος Αντώνης βρίσκεται λίγα βήματα πριν από ένα βολικό για όλους γάμο, ο Λευτέρης παλεύει να σταθεί όρθιος στον αδυσώπητο ενήλικο κόσμο.

Η κριτική του "α" από τον Γιάγκο Αντίοχο

http://www.athinorama.gr/cinema/data/movies/?id=10008618

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΕΣΗ ΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ ΤΟΥ, Ο ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΖΩΟΓΟΝΗΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΛΟΓΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΣΕΚΑΝΣ ΤΟΥ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ Η ΔΡΑΣΗ ΔΡΑΠΕΤΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ, Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΟΥΓΑΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΑΚΟΥΛΑΡΑΚΟΥ, ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ ΠΛΑΝΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ ΤΟ ΦΙΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΠΙΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΦΟΡΤΙΟ. ΜΕ ΕΝΑ ΔΕΜΕΝΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΙΕΣ, Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣΕΙ ΣΤΗ ΛΕΠΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΧΩΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣΤΑΓΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΗΣ.





ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ξέρετε ότι βλέπετε αμερικάνικη ταινία όταν..



01 . Ο αριθμός των σωζόμενων ανθρωπίνων ζωών είναι μεταξύ 2 - 6 δισεκατομμυρίων .

02 . Πριν εκτελέσει τον κακό ο ήρωας οπωσδήποτε του διαβάζει ολιγόλεπτο κήρυγμα για να μπορέσει ο κακοποιός να επινοήσει έναν τρόπο να διαφύγει .

03 . Τα εξάσφαιρα όπλα μπορούν να πυροβολούν 30 - 40 φορές .

04 . Όταν ο κακοποιός μπαίνει στο σπίτι του θύματος το τελευταίο πάντα κάνει ντους σε μπανιέρα που καλύπτεται από ένα διαφανές κουρτινάκι .

05 . Για το ξεκαθάρισμα , τους ήρωες αναγκάζουν να κρυφτούν σε κάποιο παλιό παρατημένο εργοστάσιο .

06 . Οι χήρες δολοφονημένων αστυνομικών παίρνουν πάντα μερικά εκατομμύρια δολάρια ηθική αποζημίωση .

07 . Μετά από 15 χρόνια συζυγικής ζωής , οι σύζυγοι φιλιούνται παθιασμένα κάθε 5 λεπτά με δυνατά ρουφήγματα .

08 . Οι κακοποιοί έχουν τόσο εγκληματικά χαρακτηριστικά που πρέπει να τους συλλαμβάνουν μονό και μόνο για την φάτσα τους .

09 . Σε δύσκολες στιγμές δίπλα στον ήρωα υπάρχει πάντα μία βάνα ανοίγοντας την οποία ο ήρωας λούζει τον κακοποιό με ζεστό ατμό .

10 . Μπορείς να εκδικηθείς τον κακοποιό διαλύοντας το πανάκριβο αυτοκίνητό του με μπουλντόζα .

11 . Οι κακοποιοί συνηθίζουν να ελέγχουν του εκρηκτικούς μηχανισμούς όταν το χρονόμετρο δείχνει κάπου 00 : 0 ; και κάτι

12 . Στη τελική μάχη πριν ο ήρωας αρχίσει να κουνάει τα χέρια και τα πόδια του τρώει πάντα μια καλή δόση από κλωτσιές και μπουνιές .

13 . Η κοκαΐνη μεταφέρεται σε τόνους .



Στην ΕΠΟΧΗ της Κυριακής: “Κυβέρνηση-τρόικα: χαράτσια και τέλος “αλληλεγγύης” και ακινήτων”

Η εποxη
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
Γραφεiα: Ακαδημiας 62, 10679 Αθhνα
τηλ. 210-36 19 513 - 14, Fax : 210- 36 19 610
 
Στην “Εποχήτης Κυριακής

Κεντρικός τίτλος:
Κυβέρνηση-τρόικα: χαράτσια και τέλος “αλληλεγγύης” και ακινήτων”
Το μόνο “τέλος” που μας ενδιαφέρει είναι το δικό τους”

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαράτσια: Πρωτοβουλίες εναντίωσης

  • Αλ. Τσίπρας:Δε δίνουμε το χαρατσάκι”

  • Δηλώσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ οτι δεν πληρώνουν

  • 20 Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης αρνούυνται να πληρώσουν

  • Τι κάνουμε για τη μη καταβολή του πολυεκκαθαριστικού

Α. Π. Θάνος: «Κούρεμα ή αποκεφαλισμός;»

Τιμούμε την επέτειο του ΕΑΜ αγνοώντας τα διδάγματά του…”, γράφει ο Χ. Γεωργούλας

¨Εγώ ήμουν η αυγοβόλος¨, της Μαρίνας Δημητριάδου

ΣΥΡΙΖΑ- Κυβέρνηση: Σύγκρουση για την εξωτερική πολιτική

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ

Σπύρος Λαπατσιώρας: “ Τι είναι η χρεοκοπία και πως μπήκε στη ζωή μας”. Συνέντευξη του γνωστού καθηγητή στον Π. Κλαυδιανό

«Έχει εξαντληθεί κάθε όριο αντοχής», συνέντευξη με τον πρόεδρο της ΑΔΕΔΥ, Σπύρο Παπασπύρου

Γιατί ψήφισα «όχι», του Μίκαελ Σλεχτ

«Δημόσιοι φορείς σε ιδιώτες, με… απευθείας ανάθεση», γράφει η Ζωή Γεωργούλα

Ο Καμίνης παίζει το παιχνίδι της κυβέρνησης”..

«Το προφίλ των συνταξιούχων», του Κώστα Νικολάου



ΔΙΕΘΝΗ

ΓΑΛΛΙΑ: «Δυνατό χαστούκι δέχτηκε ο Νικολά Σαρκοζί», του Μπ. Κοβάνη

ΟΥΚΡΑΝΙΑ: «Η δίκη της Τιμοσένκο απειλεί την ευρωπαϊκή ένταξη», του Δημ. Γκιβίση

ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ: «Δοκιμάζεται η «αραβική άνοιξη», του Νικόλα Βουλέλη

ΓΕΡΜΑΝΙΑ: «Κούρεμα με σκληρούς όρους», του Δημήτρη Σμυρναίου

ΙΣΛΑΝΔΙΑ: “Εκεί που οι πολίτες έδιωξαν το ΔΝΤ”, του Ν. Σερβετά


ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ: ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ – ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΑΠΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, γράφουν οι Νέες και Νέοι της ΑΚΟΑ


ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΛΑΜΠΕΛΟΥΖΑ- «Το στυλιάρι της κυβέρνησης», του Αλεσάντρο Νταλ Λάγκο

«Ρατσιστική επίθεση με θύματα αφγανούς πρόσφυγες» της Επιτροπής Αφγανών Πολιτικών Προσφύγων

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τζόαν Μπαέζ «Ήρθε η ώρα να σηκωθούμε».
Μιλά η μεγάλη τραγουδοποιός στη «Γιορτή της «Ουμανιτέ».



«Από την Νάουσα στη Χαλκίδα», δυο φεστιβάλ στην Περιφέρεια του Στρ. Κερσανίδη


ΒΙΒΛΙΟ: «Από τα ελάσσονα των ποιητών στον λιχανό των μεταφραστών», γράφει η Μάρη Θεοδοσοπούλου


ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

«Στον Προμπονά και την Columbia», της Ελένης Πορτάλιου


«Καταδίκη μιας τουριστικής και αγροτικής περιοχής στην Εύβοια», γράφει ο Π. Κλαυδιανός


Στο ΕΝΤΟΣ ΕΠΟΧΗΣ:
«Η εξεγερτική άνοιξη του φοιτητικού χειμώνα».
Γράφουν: Sud-Etudiant- Στ. Πουλημένη-Θ. Τσακίρης

ΟΙ ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ:
«Ξούθου και Μενάνδρου γωνία» του Κ. Κρεμμύδα
«Αφρόδιχτα της Αριστερής όχθης» του Γεράσιμου του Aλιέα
«Στα δίκτυα του κόσμου» του Δημήτρη Γκιβίση
«Ό,τι συμβεί στα πέριξ» της Γωγώς Παυλοπούλου
Η σελίδα της Θεσσαλονίκης
Μουσικές Προτάσεις από τη Λιάνα Μαλανδρενιώτη
Κινηματογράφος: Κριτική-Παρουσίαση από τον Στράτο Κερσανίδη
Ex libris: Βιβλιοκριτική από τη Μ. Θεοδοσοπούλου

Η Εποχή της Κυριακής, μέσα στα κινήματα, στην Αριστερά



__._,_.___

Saturday, October 01, 2011

ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΠΟΓΡΑΦΕΩΝ - ΤΟΜΕΑΡΧΩΝ

Την Πέμπτη το μεσημέρι πραγματοποιήθηκεμετά από κάλεσμα της πρωτοβουλίας συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην ΕΛΣΤΑΤ των απογραφέων και τομεαρχών που εργαστήκαμε στην Απογραφή πληθυσμού 2011 τον Μαϊο (Η ΕΛΣΤΑΤ τελούσε  υπό κατάληψη από τους εργαζόμενους). Είμαστασταν  περίπου 60 άτομα.
Δεν λάβαμε καμμία απάντηση για το πότε θα  πληρωθούμε ,αλλά ενημερωθήκαμε  από  υπάλληλο  του διοικητικού ότι η πληρωμή θα  γίνει κάποια στιγμή μέσω εφορίας!!! πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν θέλεις ή δεν μπορείς να πληρώσεις το χαράτσι θα στο πάρουν με τσαμπουκά. Επίσης ότι τα 50 ευρώ που θα παίρναμε για τα σεμινάρια θα τα πάρουν μόνο αυτοί που δεν επιλέχτηκαν ως απογραφείς. Άν υπολογίσουμε  τώρα και τις κρατήσεις που ξεπερνούν το 25% και που με το καινούργιο αφορολόγητο δεν θα επιστραφούν ποτέ, φτάνουμε σε ενα εξευτελιστικό ποσό και αυτό αν δοθεί. Να υπενθυμίσω ότι οι περισσότεροι που εργαστήκαμε στην απογραφή είμαστε άνεργοι .
Μετά από συζήτηση που έγινε αποφασίσαμε να καλέσουμε σε συνέλευση  την Κυριακή στις 1 στο Πολυτεχνείο στη είσοδο από Στουρνάρη, και να γίνει  προσπάθεια να ενημερωθούν  όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα για να συζητήσουμε και να οργανώσουμε άμεσα δράσεις .Στην συνέλευση   θα παρευρεθεί  και αντιπροσωπεία του συλλόγου εργαζομένων  της ΕΛΣΤΑΤ.

Προωθήστε το σε όποιον και σε όποια γνωρίζετε να είχε δουλέψει στην απογραφή είτε σαν απογραφέας, είτε σαν τομεάρχης.

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ της Κυριακής, αύριο Κυριακή 2 Οκτωβρίου

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ, αύριο Κυριακή 2 Οκτωβρίου
Στα περίπτερα εντός της "Κυριακάτικης Αυγής" και στο διαδίκτυο: στο μπλογκ τους (enthemata.wordpress.com), στο facebook (enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata
Η επιθυμία του χρέους. Ο Κώστας Δουζίνας, στο εισαγωγικό κεφάλαιο του νέου βιβλίου του, που ολοκλήρωσε το καλοκαίρι και θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα, μιλάει για τα "Greek statistics" και αναλύει γιατί οι κυρίαρχες ελίτ της Ελλάδας επιθυμούν το χρέος.
Τέλη δίχως τέλος. Ο Νίκος Σαραντάκος, στη μόνιμη στήλη του "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία", με αφετηρία τα ατέλειωτα τέλη που επιβάλλει η κυβέρνηση, ερευνά την ετυμολογία και τη διαδρομή της λέξης.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Μια ιστορική πρόκληση: το ΕΑΜ. Γράφει ο Σπύρος Ι. Ασδραχάς.

Ο δυναμισμός καιη παλλαϊκή αποδοχή του ΕΑΜ στόχος των αντιπάλων του. Γράφει ο Προκόπης Παπαστράτης
Τότεκαι τώρα: Παραλληλισμοί επί ξυρού ακμής. Γράφει η Ιωάννα Παπαθανασίου
 Οι τρεις ιστορικοί αναλύουν την ιστορική και πολιτική σημασία του ΕΑΜ και θέτουν το ερώτημα των αναλογιών με το σήμερα
Ανεκπλήρωτες ελπίδες: ο Σπύρος Ι. Ασδραχάς αποχαιρετά έναν φίλο, τον λόγιο και αριστερό, Αλέκο Γαβαθά.
Μετανάστευση ή Επανάσταση; Η Σία Αναγνωστοπούλου επισκοπεί την πολιτική και κοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα, και μας  εξηγεί γιατί η μόνη λύση είναι η επανάσταση.
"Το ατσάλι του Κόμματος". Ο Κωστής Χατζημιχάλης, ο οποίος μόλις επέστρεψε από το Ελμπασάν, γράφει για το λεηλατημένο σήμερα εργοστάσιο σιδηρουργίας, καύχημα της Αλβανίας επί Χότζα.
ΟΡΘΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ: "Αρνούμαι να συμβάλω ως πρόεδρος του Τμήματος στηδιάλυσή του". Η επιστολή με την οποία ο Νίκος Θεοτοκάς παραιτήθηκε από τη θέση του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου, ενόψει της εφαρμογής του νόμου Διαμαντοπούλου
Στις πλατιές λεωφόρους της Χιλής. Το φοιτητικό κίνημα και η κληρονομιά του Αλιέντε. Ο διευθυντής της χιλιάνικης "Monde Diplomatique", Βίκτορ ντε λα Φουέντε περιγράφει και εξηγεί τα χαρακτηριστικά του μεγάλου φοιτητικού και μαθητικού κινήματος υπέρ της δημόσιας παιδείας, που συνταράσσει τη Χιλή εδώ και τρεις μήνες.

Ακόμα. Πάρτυ των "Ενθεμάτων" την επόμενη Παρασκευή 7 Οκτωβρίου στο εντευκτήριό τους. Υποχρεωτική η προσέλευση των αναγνωστών, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, έπειτα από σχετικές οδηγίες της τρόικας.
 Τι προβλέπεται για τους απόντες. Πώς θα γίνει η είσπραξη του ειδικού τέλους μη προσέλευσης. Τρόποι πληρωμής του ποτού στο μπαρ. Όλα αυτά, αλυτικά, στο φύλλο των "Ενθεμάτων" αυτή την Κυριακή.

Αριστερή ενότητα: Αναγκαία και εφικτή; Οι δύο αναγκαίες παράμετροι του Αριστερού Μετώπου

Αριστερή ενότητα: Αναγκαία και εφικτή; Οι δύο αναγκαίες παράμετροι του Αριστερού Μετώπου  


Του Ανέστη Ταρπάγκου*

Κεντρική θέση στην πολιτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ στη σημερινή συγκυρία της ολικής οικονομικής καταστροφής και κοινωνικής αποδιάρθρωσης κατέχει η αναφορά στο πολιτικό και κοινωνικό μέτωπο του συνόλου των αριστερών δυνάμεων, από τα αριστερά της αριστεράς μέχρι τις αντιμνημονιακές διαφοροποιήσεις της παραφθαρμένης ελληνικής σοσιαλδημοκρατίας. Μάλιστα, μια τέτοια συμπαράταξη δυνάμεων στην τρέχουσα περίοδο έχει τη δυνατότητα να υπερσκελίσει εκλογικά το ΠΑΣΟΚ κατακτώντας αθροιστικά ένα 25% της λαϊκής ετυμηγορίας, τη στιγμή που το τελευταίο αδυνατεί πλέον να υπερβεί το όριο του 20%, ενώ η Ν.Δ. βρίσκεται μακράν της απόκτησης της κοινοβουλευτικής κυβερνητικής αυτοδυναμίας, εφόσον καταγράφεται σε ποσοστά κάτω του 30%. Παράλληλα μια τέτοια μετωπική αριστερή συμμαχία, με όλη την αναγκαία πολυμορφία της (η συμπαράταξη μαρξιστών σοσιαλιστών, κομμουνιστών και επαναστατικής αριστεράς στη χιλιανή Λαϊκή Ενότητα του 1970 δεν εμπόδισε το ριζοσπαστικό πρόγραμμα εθνικοποιήσεων της κυβέρνησης Σ. Αλιέντε, ούτε και βέβαια ήταν η αιτία της βίαιης αιματηρής πραξικοπηματικής καταστολής του 1973), είναι απαραίτητη για τη μετέπειτα πλατιά λαϊκή συσπείρωση σχετικά πλειοψηφικού χαρακτήρα, εφόσον απέναντι στο Αριστερό Μέτωπο θα ορθώνεται μια αντιδραστική κυβέρνηση «εθνικής συμμαχίας» (Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη του ΛΑΟΣ) ή μια αμιγώς δεξιά κυβέρνηση αναιμικής κοινοβουλευτικής ισχύος.
Παρ' όλα αυτά, στις σημερινές συνθήκες που επιτάσσουν μορφές αριστερής ενότητας, διαπιστώνεται η λειτουργία χασμάτων ανάμεσα στις ριζοσπαστικές αντιμνημονιακές δυνάμεις, όχι μόνον μεταξύ των ΚΚΕ - ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αλλά και μεταξύ αυτών και των δυνάμεων της οικολογίας , της εκσυγχρονιστικής αριστεράς και της αριστερής σοσιαλδημοκρατίας, παρ' όλο που η μνημονιακή πολιτική και η συνεπαγόμενη λαϊκή χρεωκοπία αντιπροσωπεύει τον κύριο αντίπαλο όλων αυτών των δυνάμεων. Ως προφανής λόγος αυτών των διαχωρισμών προβάλλεται η εκφορά ριζικά διαφοροποιημένων πολιτικών λόγων: Άμεση έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ ή ολομέτωπη διαπάλη προς τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό των οργάνων και μηχανισμών της; Εγκαθίδρυση της λαϊκής εξουσίας - οικονομίας, αντικαπιταλιστική κομμουνιστική επανάσταση ή μεταβατικό ριζοσπαστικό πρόγραμμα ρήξεων και ανατροπών στην κατεύθυνση της σοσιαλιστικής μεταλλαγής κ.λπ.; Η συνέχιση της κίνησης των πραγμάτων σ’ αυτό το επίπεδο των αφοριστικών πολιτικών προσανατολισμών στα σίγουρα δεν μπορεί να καταλήξει στην ανάδειξη των όρων ενός Αριστερού Μετώπου, εξ αντικειμένου πολύμορφου, με δημοκρατική λειτουργία, ενιαία δράση του αριστερού και προοδευτικού κόσμου, με κοινούς άξονες παρέμβασης.

Διαλεκτική κοινωνική ενότητα των λαϊκών εκπροσωπήσεων
Είναι φανερό ότι το επιτακτικά αναγκαίο πλαίσιο της αριστερής λαϊκής ενότητας χρειάζεται να τεθεί με δύο εντελώς διαφορετικούς όρους και σε δύο επίπεδα: Αυτό της διαλεκτικής σύνθεσης των εκπροσωπουμένων από τους σχηματισμούς της αριστεράς δυνάμεων και εκείνο της τροφοδότησης της παρέμβασης του λαϊκού κινήματος (δείγματα του οποίου υπήρξαν στις δύο - τρεις μεγάλες πανεργατικές απεργίες και στο κίνημα των Αγανακτισμένων στην Πλατεία Συντάγματος, που και τα δύο αντιμετώπισαν την ωμή αυταρχική κρατική καταστολή).
Η πολιτική διαφορετικότητα των αριστερών πολιτικών σχηματισμών (πέραν των πραγματικά διαφορετικών στρατηγικών απαντήσεων στις οποίες επιχειρούν να αντιστοιχηθούν) έλκει την καταγωγή της και από τις διαφορετικές κοινωνικές εκπροσωπήσεις τις οποίες πολιτικά συμπυκνώνουν. Όλοι οι αριστεροί φορείς εκφράζουν δυνάμεις του κυριαρχούμενου λαϊκού συνασπισμού, μακράν και σε αντιπαλότητα με τις ταξικές δυνάμεις του κυρίαρχου μπλοκ εξουσίας, ωστόσο πρόκειται σε κάθε περίπτωση για διαφορετικά στρώματα και κατηγορίες των λαϊκών τάξεων. Η επιρροή του ΚΚΕ επικεντρώνεται κατ’ εξοχήν σε τμήματα της παραδοσιακής εργατικής τάξης και των παραδοσιακών μικροαστικών στρωμάτων (αγρότες, επαγγελματίες, βιοτέχνες κ.λπ.) - Η εμβέλεια του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στην εκπροσώπηση κυρίαρχα δυνάμεων της μισθωτής και ελευθεροεπαγγελματικής διανοητικής εργασίας (τμήματα εκπαιδευτικών, γιατρών, μηχανικών, δικηγόρων κ.ά.). - Η επίδραση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει να κάνει με ριζοσπαστικές μερίδες της πανεπιστημιακής νεολαίας και στρώματα της νέας μισθωτής διανοητικής εργασίας που έχουν προλεταριοποιηθεί, αντιμετωπίζοντας παραφθαρμένες συνθήκες κοινωνικής ένταξης κ.ά.
Αυτό το αδιαμφισβήτητο κοινωνικό γεγονός βρίσκεται σε σημαντικό βαθμό στην αφετηρία των διαφοροποιημένων πολιτικών τους οπτικών και προσεγγίσεων. Το ζήτημα είναι ότι αυτά τα εκπροσωπούμενα στρώματα ανήκουν μεν όλα στους «από κάτω», αλλά ταυτόχρονα εμφανίζουν σαφώς διαφορετικές μεταξύ τους ταξικές πρακτικές, προσανατολισμούς και επιδιώξεις, έτσι ώστε δεν συγκροτούν αφετηριακά ένα συμμαχικό λαϊκό κοινωνικό μέτωπο, εκτός κι αν υιοθετεί κανείς την ιδεοληψία της γενικής αντιμονοπωλιακής συμμαχίας ενάντια στη «χούφτα των μονοπωλίων». Η πολιτική ικανότητα των ριζοσπαστικών δυνάμεων που μάχονται πραγματικά για την αναγκαία αριστερή λαϊκή ενότητα, είναι να διαμορφώσουν τους όρους της κοινωνικής συμμαχίας αυτών των διαφοροποιημένων δυνάμεων των λαϊκών τάξεων, προκειμένου αυτός ο συμμαχικός ταξικός συνασπισμός να καταστεί ηγεμονικός στο σύνολο του κυριαρχούμενου εργατικού, μικροαστικού και νεολαιίστικου μπλοκ. Η δρομολόγηση τέτοιων πρακτικών και διαλεκτικών συνθέσεων, στη βάση των άμεσων και τακτικών υλικών συμφερόντων αυτών των λαϊκών στρωμάτων που πλήττονται άγρια από τη νεοφιλελεύθερη επέλαση, είναι σε θέση να ανοίξει δρόμους και πολιτικών συγκλίσεων των δυνάμεων του αριστερού κινήματος.

Λαϊκή ενωτική αναβάπτιση του αριστερού κινήματος
Από την άλλη πλευρά, και με βάση τις υπαρκτές κινηματικές εμπειρίες του εργατικού συνδικαλισμού και του κινήματος στις πλατείες, προβάλλει ως αναγκαία διάσταση η ανάπτυξη κοινών λαϊκών πρακτικών τόσο στο παραγωγικό επίπεδο όσο και σ’ εκείνο της κατοικίας. Η διαμόρφωση αγωνιστικών απεργιακών μετώπων σε επιμέρους κλάδους (λ.χ. ιδιωτικοποιούμενοι δημόσιοι οργανισμοί και μαζικές απολύσεις σε δημόσιες υπηρεσίες, συνολικό μέτωπο δασκάλων - καθηγητών - πανεπιστημιακών - φοιτητών - μαθητών των καταλήψεων, ανάδειξη οργανωτικών μορφών των ανέργων που οδεύουν πλέον προς το ένα εκατομμύριο κ.λπ.) είναι σε θέση, εφόσον έχει χαρακτηριστικά αποτελεσματικότητας, να ωθεί τα αριστερά πολιτικά υποκείμενα που στηρίζουν αυτές τις εργατικές κινητοποιήσεις σε μιαν ορισμένη συνδικαλιστική αγωνιστική σύμπλευση.
Και εξίσου οι διαδικασίες λαϊκών συνελεύσεων στους δήμους και στις συνοικίες, με αφορμή την ανάπτυξη μαζικού κινήματος για την αδυναμία - άρνηση καταβολής του κεφαλικού φόρου εισοδήματος και του φορολογικού τέλους στις κατοικίες διαμορφώνουν αντικειμενικά ένα ευρύ πεδίο κοινής αριστερής κινητοποίησης, τέτοιο που στο βαθμό που αποκτήσει αυτοπεποίθηση της δύναμής του, είναι σε θέση να συνεργήσει στη διαμόρφωση όρων ευρύτερης αριστερής μετωπικής συμπαράταξης. Οι λαϊκές συνελεύσεις και επιτροπές που παίρνουν σάρκα και οστά αυτή την περίοδο επιδιώκεται να έχουν τα ευρύτερα δυνατά χαρακτηριστικά, χωρίς αφετηριακούς και αφοριστικούς προσδιορισμούς (ριζοσπαστικούς, αντικαπιταλιστικούς, αντιμονοπωλιακούς κ.λπ.), με τη συμμετοχή όσο το δυνατόν ευρύτερων αριστερών δυνάμεων, ενοποιημένων σε μια καίρια αγωνιστική βάση (άρνηση πληρωμής της παράνομης και υπέρμετρης φορολόγησης), και αποτελούν κολυμβήθρες αναβάπτισης και ενότητας του αριστερού κινήματος, μαζί και μέσα στον εργαζόμενο λαό.

Διαβάστε στο Δρόμο του Σαββάτου 1/10 - Ο λαός στέλνει το μήνυμα του


Ανδρονίκου 18, 11854, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210-3468282
Φαξ: 210-3473561
info@edromos.gr
www.edromos.gr




Διαβάστε στο Δρόμο του Σαββάτου 1/10



Ο λαός στέλνει το μήνυμα του



  • Ο «Κανένας», η Αριστερά και το μέλλον, του Ρούντι Ρινάλντι
  • Επικίνδυνη η κλιμάκωση της καταστολής, του Δημήτρη Υφαντή
  • Τσάβες έναντιον Ομπάμα, του James Petras
  • Πάνω από 600 τα υπό κατάληψη σχολεία - Με εισαγγελείς και αστυνομία απειλεί η κυβέρνηση μαθητές και γονείς
  • Η πρόταση Eureca για το μεγάλο πλιάτσικο, του Σάιλοκ
  • Το πακέτο έξι μέτρων της Ε.Ε., του Φραντσέσκο Πιομπίκι, συντονιστή του newsletter www.controlacrisi.org
  • Καταλήψεις και μπλόκα σε υπουργεία, του Γιώργου Κατερίνη
  • Ξυπόλητη στ’ αγκάθια η Κύπρος, του Στέλιου Ελληνιάδη
  • Εμπλοκή στις σχέσεις ΗΠΑ-Πακιστάν, του Γιώργου Τσίπρα
  • Ο αποκεφαλισμός του κεφαλικού φόρου, της Αλίκης Βεγίρη







ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΥΛΗ





editorial

Εφεδρεία



ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Επικίνδυνη κλιμάκωση της καταστολής, του Δημήτρη Υφαντή

Σε κατάσταση πολιορκίας, του Λευτέρη Αρβανίτη

Απαγορεύεται ξανά το συνέρχεσθαι…, του Μάριου Διονέλλη





ΠΟΛΙΤΙΚΗ



Eureca: Μια πρόταση για το μεγάλο πλιάτσικο, του Σάιλοκ

Ριμέικ παλιών έργων, της Αριάδνης Αλαβάνου



Ανακωχή στην Ευρωζώνη, του Γιάννη Κιμπουρόπουλου



Scripta Manent, Ανθολόγος: Λουκάς Αξελός

Μπερνάρ Κασέν: Πολιτιστικός Ιμπεριαλισμός



Στο σφυρί η ΔΕΗ



Το μετέωρο βήμα της Γερμανίας



Το πακέτο έξι μέτρων της Ε.Ε., του Φραντσέσκο Πιομπίκι, συντονιστή του newsletter www.controlacrisi.org



Οι μαθητές στον δρόμο του αγώνα, Ρεπορτάζ: Βασίλης Καφετζόπουλος, Νάσια Πλακογιάννη



«Θερμός» Σεπτέμβρης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, του Γιάννη Καλομοίρη, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών Φυσικού Πάτρας.



Μαζική η αντίθεση στα χαράτσια, Ρεπορτάζ: Λεωνίδας Σακλαμπάνης, Νίκος Νούλας



Αριστερά

Ο «Κανένας», η Αριστερά και το μέλλον, του Ρούντι Ρινάλντι



Στα ΑΣΚΙ το αρχείο του Λ. Κύρκου



Πετυχημένη η εκδήλωση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής



Δεύτερη σύσκεψη των δυνάμεων της Αριστεράς



Σε φόντο ανυπακοής προχωρούν οι συζητήσεις στο ΣΥΡΙΖΑ, μιλούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος και Ηρώ Διώτη



Για πρώτη φορά στη Μυτιλήνη κοινή συγκέντρωση και πορεία, του Νίκου Χρυσάφη





ΕΡΓΑΣΙΑ

Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Τα τσάρτερ φεύγουν η εκμετάλλευση μένει

Καταλήψεις και μπλόκα σε υπουργεία

Απεργία στο Δημόσιο και τους οργανισμούς στις 5 Οκτωβρίου, του Γιώργου Κατερίνη



Το ποτήρι ξεχείλισε στην Ελ.ΣΤΑΤ., της Χρυσούλα; Μονιάκη, εργαζόμενης στην ΕΛ.ΣΤΑΤ.



Εργαζόμενοι πολυεργαλεία και τρομοκρατία από τον Σκάι, της Μαίρης Ευθυμίατου





ΔΙΕΘΝΗ

Οι πραγματικές αιτίες της εμπλοκής στις σχέσεις ΗΠΑ-Πακιστάν, του Γιώργου Τσίπρα



Βουλγαρία: Οργανωμένο έγκλημα και ρατσιστική βία



Η ψευδής υπόσχεση του έθνους-κράτους, του Ταράκ Μπαρκάουι, λέκτορα στο Κέντρο Διεθνών Μελετών του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ



Free Palestine: Η Διεθνής Αλληλεγγύη μετά τον Σεπτέμβριο



Ο αποκεφαλισμός του κεφαλικού φόρου

Ο μαζικός και καλά οργανωμένος αγώνας στη Βρετανία αποκαλύπτει και διδάσκει, της Αλίκης Βεγίρη



Τσάβες έναντιον Ομπάμα, του James Petras



Κατάληψη στο ναό των κερδοσκόπων





ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταπατείται το Διεθνές Δίκαιο από τα ελληνικά στρατοδικεία



Πρωτόγνωρη κινητοποίηση των υγειονομικών στην Λαμία, του Βασίλη Κυριακάκη, γιατρού ΕΣΥ, Γ.Ν. Λαμίας, αντιπροέδρου Δ.Σ. ΕΙΝΚΥΦ



Επι-κοινωνια: Αβγοβόλος, του Μάριου Διονέλλη



Όταν η «πράσινη ανάπτυξη» έφτασε στην Κρήτη, της Βάννας Σφακιανάκη, αρχιτέκτων



MEDIA: Σφαγή στα ΜΜΕ, της Ματίνας Παπαχριστούδη



Φοιτητές εναντίον ΥΕΝΕΔ…



Σπορ: Ποιοί είναι ο Βλάσσης Τσάκας και ο πρίγκιπας Σουλτάν;, του Κωνσταντίνου Σταυρουλάκη



Η άλλη Θεσσαλονίκη

Με λουκέτο απειλείται ο ξενώνας προσφύγων



Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο Δήμος Βόλβης, του Λευτέρη Αρβανίτη



Γκρεμίζουν περίπτερα στη Θεσσαλονίκη





ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Επτά μέρες ζωής στην οδό Τοσίτσα, του Σταμάτη Μαυροειδή



Προφητείες, του Σταύρου Γεωργά



Ο αγώνας για την ευρύτερη περιοχή της Columbia συνεχίζεται, της Ελένης Πορτάλιου, δημοτικής συμβούλου Αθήνας



Φεστιβάλ Δράμας

Μικρές Φόρμες – Μικρά κινηματογραφικά ποιήματα, της Ιφιγένειας Καλαντζή, κριτικού κινηματογράφου



Η διακεκριμένη συγχώνευση των εξουσιών, Μια αποκαλυπτική… προδημοσίευση από το νέο βιβλίο του Νίκου Κουνενή, Περί δημοκρατίας: Σάτιρα ηθών και θεσμών, που κυκλοφορεί στις 10 Οκτώβρη από τις εκδόσεις Μεταίχμιο



Πρώτη ύλη: Ένας προς έναν, Από τον Μάκη Μαλαφέκα



Πολιτισμός και βαρβαρότητα, του Ηρόστρατου





ΓΝΩΜΕΣ

Μήπως πρέπει να πληροφορήσει κάποιος τον κ. Όθωνα τι σημαίνει βία;, του Μανώλη Ηλιάκη



Εκπαίδευση στην ανακάλυψη του λάθους, του Γρηγόρη Κλαδούχου





ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΙΔΕΩΝ του Στέλιου Ελληνιάδη

Κύπρος: Ξυπόλητη στ’ αγκάθια





Εναλλάξ του ΚΙΜΠΙ

Το όλον ΠΑΣΟΚ



Όσα θάφτηκαν

Αστυνομικές αθλιότητες



Εν τέλει

Οι κότες και η τρόικα



Σκιτσάρουν ο Πέτρος Ζερβός και ο Latuff

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...