Wednesday, June 05, 2019

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ 32η ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2019

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
32η ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2019

ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 9:00 μ.μ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11:00 μ.μ.
(Από τις 21/08/2019 στις 8:30 μ.μ. και στις 10:30 μ.μ.)
ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
                                                   (Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
Τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825, E-mail: info@klh.gr
Ιστοσελίδα: www.klh.gr)

ΖΑΚ ΜΑΓΙΟΛ: «Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΩΜΕΝΗ ΜΟΥ»
l ΤΕΤΑΡΤΗ   19/06/2019         DOLPHIN MAN                       
του Λευτέρη Χαρίτου (ΕΛΛΑΔΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ/ΚΑΝΑΔΑΣ/ΙΑΠΩΝΙΑ, 2017, έγχρωμη, 80΄)
ü  Βραβεία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ και Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (2018)
ü  Στην προβολή θα παρευρίσκεται ο σκηνοθέτης της ταινίας Λευτέρης Χαρίτος.

 Το ντοκιμαντέρ του Λευτέρη Χαρίτου καταγράφει τη ζωή του θρυλικού Γάλλου πρωταθλητή ελεύθερης κατάδυσης Ζακ Μαγιόλ, ο οποίος ενέπνευσε την ταινία Απέραντο Γαλάζιο (1988) του Λικ Μπεσόν. Η ταινία διερευνά το όραμα αυτού του πολυδιάστατου χαρακτήρα και την αναζήτηση μιας νέας συνείδησης για τη σχέση μας με την θάλασσα. Η ταινία συνδυάζει σπάνια αρχειακά φιλμ με σύγχρονες υποβρύχιες λήψεις, για να ανακαλύψει πως ο «άνθρωπος-δελφίνι» έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς, συνδέοντας την ελεύθερη κατάδυση με ένα εσωτερικό ταξίδι που μας φέρνει σε επαφή με τον βαθύτερο εαυτό μας.

ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΙΤΑΛΙΚΟΥ, ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ – ΛΟΥΚΙΝΟ ΒΙΣΚΟΝΤΙ, ΑΝΙΕΣ ΒΑΡΝΤΑ, ΤΖΟΖΕΦ ΛΟΟΥΖΙ, ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΜΑΚΕΝΤΡΙΚ
l ΤΕΤΑΡΤΗ  26/06/2019        Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ (THE LADYKILLERS)
του Αλεξάντερ Μακέντρικ (ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 1955, έγχρωμη, 91΄)

Μια πανέξυπνη μαύρη κωμωδία με πρωτότυπο σενάριο και εντυπωσιακές ερμηνείες. Η πιο χαρακτηριστική και διάσημη ταινία των βρετανικών στούντιο Ίλινγκ (Ealing Studios) τη δεκαετία του ’50. Μια συμμορία πέντε αντρών, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάρκους (Άλεκ Γκίνες), ετοιμάζει μεγάλη ληστεία. Για να το πετύχουν, μεταμφιέζονται σε ορχήστρα μουσικών και νοικιάζουν δωμάτιο σε μια γριούλα που ζει απομονωμένη με τους παπαγάλους της. Όταν αυτή αντιλαμβάνεται πως κάτι τρέχει, η συμμορία αποφασίζει να τη δολοφονήσει.
l ΤΕΤΑΡΤΗ   03/07/2019       Η ΚΛΕΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 5 ΕΩΣ ΤΙΣ 7  (CLÉO DE 5 À 7)
της Ανιές Βαρντά (ΓΑΛΛΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ, 1962, ασπρόμαυρη, 90΄)
Μια από τις πιο σημαντικές δημιουργίες του κινηματογραφικού κινήματος της Νουβέλ Βαγκ και ταυτόχρονα ένα εξαιρετικό ντοκουμέντο του Παρισιού της δεκαετίας του '60. Η κάμερα της Ανιές Βαρντά (1928-2019) ακολουθεί την κεντρική ηρωίδα της ταινίας σε πραγματικό χρόνο, στο χρονικό διάστημα που καλύπτει ο τίτλος, με μια κινηματογράφηση που μοιάζει αυτοσχεδιαστική, είναι όμως προμελετημένη στην εντέλεια και αντικατοπτρίζει όλη την πορεία της κεντρικής ηρωίδας από τον ετεροπροσδιορισμό στη χειραφέτηση και την αυτονομία.
l ΤΕΤΑΡΤΗ  10/07/2019        ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ  (MORTE A VENEZIA)
του Λουκίνο Βισκόντι (ΙΤΑΛΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 1971, έγχρωμη, 132΄)
Αριστουργηματική ταινία του Λουκίνο Βισκόντι (1906-1976) βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα (1912) του Τόμας Μαν (1875-1955). Στις αρχές του 20ού αιώνα, ο συνθέτης Γκούσταβ φον Άσενμπαχ (Ντερκ Μπόγκαρντ), μετά από μια κρίση δημιουργικότητας, φτάνει για ανάπαυση στη Βενετία. Στο ξενοδοχείο στο οποίο καταλύει, την προσοχή του προσελκύει ένας πανέμορφος έφηβος, ο Τάτζιο, για τον οποίο νιώθει αμέσως μεγάλη έλξη, γεγονός που τον μπερδεύει περισσότερο και τον βουλιάζει σε ένα κλίμα παρακμής και πτώσης. Ένα απαγορευμένο και ανολοκλήρωτο πάθος με τραγική κατάληξη.


l ΤΕΤΑΡΤΗ  17/07/2019        Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΛΑΪΝ (MR. KLEIN)
του Τζόζεφ Λόουζι (ΓΑΛΛΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ, 1976, έγχρωμη, 123΄)

Το 1942, οι Ναζί έχουν καταλάβει τη Γαλλία. Ο Ρόμπερτ Κλάιν (Αλέν Ντελόν) είναι ένας έμπορος έργων τέχνης που πλουτίζει αγοράζοντας σε εξευτελιστικές τιμές την περιουσία των διωκόμενων Εβραίων. Χωρίς πολιτική και κοινωνική ευαισθησία, στέκεται αδιάφορος μπροστά σε όσα συμβαίνουν. Όλα όμως αλλάζουν όταν μία εβραϊκή εφημερίδα φτάνει κατά λάθος στο σπίτι του και ο Κλάιν ανακαλύπτει πως υπάρχει ένας ακόμη Ρόμπερτ Κλάιν, που ζει στο Παρίσι και είναι Εβραίος. Οι αρχές δεν μπορούν να εντοπίσουν τον συνονόματό του και οι υποψίες πέφτουν πάνω του. Ένα πολιτικό θρίλερ-καταπέλτης του Τζόζεφ Λόουζι (1909-1984) για τη συνεργασία των γαλλικών αρχών με τους κατακτητές Ναζί.


Ο ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΛΟΥΙΣ ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ
l ΤΕΤΑΡΤΗ   24/07/2019       Ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ (LA VOIE LACTÉE
                                                     του Λουίς Μπουνιουέλ (ΓΑΛΛΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ, 1969, έγχρωμη, 102΄)

Δύο ζητιάνοι, ο Πωλ και ο Ζαν, οδοιπορούν το μονοπάτι του Αγίου Ιακώβου με προορισμό την πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα της Ισπανίας. Καθ’ οδόν συναντούν, εκτός τόπου και χρόνου, διάφορες μορφές, οι οποίες εκπροσωπούν διάφορες διδασκαλίες της χριστιανικής πίστης και επεξηγούν, η κάθε μία με τον δικό της τρόπο, διάφορα δόγματα και αιρέσεις, πάντα με βάση την Αγία Γραφή. Σουρεαλιστική και βαθιά ειρωνική σάτιρα του Λουίς Μπουνιουέλ (1900-1983) για τη θρησκοληψία, με εξαιρετική παρουσίαση της σχέσης δόγματος και εξουσίας.


l ΤΕΤΑΡΤΗ   31/07/2019         ΤΡΙΣΤΑΝΑ (TRISTANA)
του Λουίς Μπουνιουέλ (ΙΣΠΑΝΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 1970, έγχρωμη, 99΄)

Μια από τις κορυφαίες ταινίες του Λουίς Μπουνιουέλ (1900-1983). Η ιστορία μιας διαταραγμένης ψυχικά και σωματικά σχέσης, όπου εκτός από το άρρωστο ερωτικό πάθος, υπάρχει ανταγωνισμός, εξευτελισμός και ταπείνωση και από τις δύο πλευρές. Βαθιά σπουδή στον καταπιεσμένο μαζοχισμό και ανατομία των υποκριτικών συμπεριφορών  της μεγαλοαστικής τάξης. Πρωταγωνίστρια η μούσα του σκηνοθέτη, Κατρίν Ντενέβ.


ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ, ΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΥΣΤΡΑΛΕΖΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
l ΤΕΤΑΡΤΗ   07/08/2019         ΑΝΑΣΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ (ANDIETH ETHLILEGA)
της Ίζολντ Ουγκαντότιρ (ΙΣΛΑΝΔΙΑ/ΣΟΥΗΔΙΑ/ΒΕΛΓΙΟ, 2018, έγχρωμη, 95΄)
ü  Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σάντανς

Μια Ισλανδή ανύπαντρη μητέρα, που αγωνίζεται σκληρά για να τα βγάλει πέρα, βρίσκει δουλειά ως ελέγκτρια διαβατηρίων. Κατά τη διάρκεια κάποιας βάρδιας ανακαλύπτει πως μια επίσης ανύπαντρη μητέρα από τη Γουινέα-Μπισάου επιχειρεί να ταξιδέψει παράνομα προς τον Καναδά. Η τελευταία συλλαμβάνεται, αλλά με έναν αναπάντεχο τρόπο οι πορείες των δύο γυναικών θα συναντηθούν ξανά. Ανθρωποκεντρική ματιά, αντιρατσιστικά μηνύματα συμφιλίωσης, λιτός αφηγηματικά και σκηνοθετικά τρόπος.


l ΤΕΤΑΡΤΗ   14/08/2019         Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ (ΓΚΕΟΥ-ΧΟΥ)
του Σανγκ-σου Χονγκ (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, 2017, ασπρόμαυρη, 92΄)

Η σχέση ενός κριτικού λογοτεχνίας και ιδιοκτήτη μικρού εκδοτικού οίκου με τρεις γυναίκες, τη σύζυγο, την ερωμένη και την καινούρια του υπάλληλο. Πολυδιάστατο σχόλιο πάνω στην ηθική των σύγχρονων επαγγελματικών, οικογενειακών κι ερωτικών σχέσεων. Στοιχεία του κινηματογράφου του Ερίκ Ρομέρ και του Γούντι Άλεν διασταυρώνονται αβίαστα σε αυτό το χαμηλών τόνων εσωτερικό δράμα. Κομψοτέχνημα κινηματογραφικής γραφής από τον Νοτιοκορεάτη δημιουργό.


l ΤΕΤΑΡΤΗ   21/08/2019         ΓΛΥΚΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ (SWEET COUNTRY)
του Γουόργουικ Θόρντον (ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, 2017, έγχρωμη, 113΄)
ü  Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας
Στην Κεντρική Αυστραλία της δεκαετίας του 1920 ένας Αβορίγινας έρχεται αντιμέτωπος με τη βίαιη, καταπιεστική συμπεριφορά ενός λευκού και αναγκάζεται να πάρει το νόμο στα χέρια του. Με αφετηρία αληθινά περιστατικά, ο Γουόργουικ Θόρντον συνθέτει με τις επιβλητικές σινεμασκόπ εικόνες του ένα μοντέρνο, απόλυτα επίκαιρο γουέστερν, ύμνο στην ανθρωπιά και την ελευθερία και ταυτόχρονα αιχμηρή καταγγελία απέναντι στη βία κάθε μορφής εξουσίας.

l    ΤΕΤΑΡΤΗ  28/08/2019      Ο 20ός ΜΟΥ ΑΙΩΝΑΣ (AZ ÉN XX SZÁZADOM)  
της Ίλντικο Ένιεντι (ΟΥΓΓΑΡΙΑ/Ο.Δ. ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ/ΚΟΥΒΑ, 1989, ασπρόμαυρη, 104’)

ü  Χρυσή Κάμερα (Τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα») στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Την ημέρα που ο Τόμας Έντισον παρουσίασε τον πρώτο ηλεκτρικό λαμπτήρα στο Νιου Τζέρσεϊ (Πρωτοχρονιά του 1880), δύο δίδυμα κορίτσια γεννήθηκαν στην Βουδαπέστη. Εκείνα θα μεγαλώσουν χωριστά, η μια ως ψευτοαριστοκράτισσα τυχοδιώκτρια και η άλλη ως αναρχική βομβίστρια, ώσπου θα συναντηθούν απρόσμενα. Η Ίλντικο Ένιεντι, σκηνοθέτιδα της ταινίας Ψυχή και Σώμα (2017), δημιουργεί μια πολυεπίπεδη τοιχογραφία, η οποία εντυπωσιάζει με την τόλμη, την πρωτοτυπία και τις δημιουργικές κινηματογραφικές ιδέες της.
l ΤΕΤΑΡΤΗ   04/09/2019         ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΜΑΝΜΠΙΚΙ ΚΑΖΟΚΟΥ)
                                                     του Χιροκάζου Κόρε-Έντα (ΙΑΠΩΝΙΑ, 2018, έγχρωμη, 121΄)

ü  Χρυσός Φοίνικας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών

O Ιάπωνας σκηνοθέτης Χιροκάζου Κόρε–Έντα με αυτό το συγκινητικό δράμα γύρω από μια διαφορετική οικογένεια επιβεβαιώνει ότι είναι ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες παγκοσμίως. Στο Τόκιο, μια φτωχή οικογένεια, που τα βγάζει πέρα με λίγες δουλειές και μικροκλοπές, παίρνει ένα κορίτσι υπό την προστασία της, μέχρι που ένα απρόβλεπτο γεγονός αποκαλύπτει κρυμμένα μυστικά και βάζει σε κίνδυνο τους δεσμούς που τους ενώνουν. Στοχασμός πάνω στις έννοιες του δικαίου και της οικογένειας, με πυξίδα πάντοτε τον ανθρωπισμό.


ΤΟ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΜΙΑΣ ΙΔΙΟΦΥΙΑΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
l ΤΕΤΑΡΤΗ   11/09/2019         ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΡΣΟΝ ΓΟΥΕΛΣ (THE EYES OF ORSON WELLES)
                                                     του Μαρκ Κάζινς (ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 2018, έγχρωμη, 115΄)
Συναρπαστικό πορτρέτο του μεγαλοφυούς και πρωτοποριακού δημιουργού Όρσον Γουέλς (1915-1985).  Όταν η κόρη του αποφάσισε να φέρει για πρώτη φορά στο φως σκίτσα και ζωγραφικά έργα του πατέρα της, τα εμπιστεύτηκε στον Βορειοϊρλανδό ντοκιμαντερίστα Μαρκ Κάζινς, δημιουργό της δεκαπεντάωρης ταινίας για την τηλεόραση The Story of Film: An Odyssey (2011). Η έρευνά του στέκεται αφορμή για ένα ακόμη υπερατλαντικό ταξίδι στα μέρη που έζησε και δημιούργησε ο Γουέλς, αλλά και έναυσμα για έναν υπερβατικό διάλογο μεταξύ τους. Μια κουβέντα σε δεύτερο πρόσωπο, που εκτυλίσσεται ποιητική αδεία στην ατόφια κινηματογραφική ενδοχώρα που ορίζουν πλάνα και σκηνές της φιλμογραφίας του σκηνοθέτη.
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ συμπλήρωσε φέτος 31 χρόνια συνεχούς λειτουργίας.

Η δραστηριότητά της όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πλούσια και πολύπλευρη:



·       Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.

·       Ειδικές προβολές-εκδηλώσεις

·       Σεμινάρια, εργαστήρια, μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.

·       Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).



Οι προβολές της Λέσχης με το τέλος της θερινής περιόδου 2019 θα φτάσουν τις 1.866 (894 ταινίες μεγάλου μήκους και 972 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 55 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ


31 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ













No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...