Friday, April 13, 2018

Tsakthan Daily, 14/4/2018 -- Άνθρωποι ως ηθοποιοί χαμηλών προσδοκιών




Ο Erving Goffman, λένε οι επικριτές του, ζωγραφίζει ένα σκοτεινό κόσμο χρησιμοποιώντας μουντά χρώματα. Λένε πως οι απόψεις τους είναι το άκρων άωτον της απαισιοδοξίας, καθώς απεικονίζει τους ανθρώπους ως ηθοποιούς χαμηλών προσδοκιών που μονίμως ανησυχούν για την εικόνα τους και παρακολουθούν τις επιδόσεις τους υπολογίζοντας διαρκώς τις συνέπειες και τις επιπτώσεις με ένα «ορθολογικό» τρόπο. Του καταλογίζεται επίσης ότι γενικεύει τα χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, όπου η προσποίηση είναι σημαντικός επιβοηθητικός παράγοντας για την επιβίωση και την ανέλιξη στο κοινωνικό παιχνίδι της αναρρίχησης στις θέσεις ισχύος στην καθημερινή ζωή. Είτε το ήθελε είτε όχι ο ίδιος ο συγγραφέας, η θεωρία του της δραματουργικής δράσης εντάσσεται στην ευρύτερη κατηγορία των θεωριών που περιλαμβάνουν την οικονομικά ορθολογική δράση του «ορθολογιστικού» ωφελιμιστικού υποκειμένου. Παρ’ όλα αυτά η συνεισφορά του στην κοινωνιολογία είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί άνοιξε το δρόμο σε μια σειρά μελετών για τους «περιθωριακούς» και για τα κοινωνικά κινήματα που αποσκοπούν στην ένταξη των «αποκλεισμένων».



Σε άδειο θέατρο 
2008       
 
Στίχοι:   Μάνος Ελευθερίου
Μουσική:   Σταύρος Σιόλας
Ερμηνεία: Αλκίνοος Ιωαννίδης

Σε άδειο θέατρο χωρίς τους θεατές
μέσα στη νύχτα σαν καράβι ταξιδεύεις
βρίσκεις λιμάνια που βουλιάξανε στο χθες
και να βρεθείς ξανά στο χάος κινδυνεύεις

Παλιές αγάπες αγιασμένες και μικρές
κι άλλες που μείνανε στον κόσμο κολασμένες
σαν καραμέλες μες στο στόμα μας πικρές
μας ταξιδεύουν κάθε βράδυ στοιχειωμένες

Κάτι αγάπες αγιασμένες και μικρές
Παλιές αγάπες

Είχα μι’ αγάπη τ’ όνειρό μου ν’ ακουμπώ
κι έγινε θέατρο κι αυτό πυρπολημένο
δεν έχει πόρτα μήτε είσοδο να μπω
μονάχα ένα θεατή και μεθυσμένο




ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Γιορτάζουν σήμερα Σαβ 14 Απρ 18 : Αρίσταρχος, Θωμαΐς, Θωμαΐδα, Θωμαή  www.eortologio.gr (source ©: www.eortologio.gr)


ΕΞΟΔΟΣ

Οι Ακυβέρνητες Πολιτείες παρουσιάζουν
το βιβλίο "Από την ταξική πάλη στον πόλεμο των συμμοριών", δύο κείμενα για την ταξική θεωρία των Χορκχάιμερ & Αντόρνο σε μετάφραση, επίμετρο και σχόλια του Giorgos Stefanidis.

Το Σάββατο 14 Απριλίου 2018 20.00 στο POLIS ART CAFE στην Στοά του Βιβλίου στην Αθήνα.

ομιλητές

Θοδωρής Βελισσάρης
Μέλος της Platypus Affiliated Society

Γιώργος Σαγκριώτης
Επιστημονικός συνεργάτης
του πανεπιστημίου του Osnabrück

Διονύσης Τζαρέλλας
Διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας



Το Σάββατο 14 Απριλίου, ο Σύλλογος Φίλων Μουσικών Αθήνας, υπό την αιγίδα του Μεροπείου Σωματείου, το οποίο πάντα υποστηρίζει ποιοτικά αθηναϊκά πολιτιστικά δρώμενα, θα παρουσιάσει το jazz συγκρότημα "Black Jack" το οποίο θα ερμηνεύσει γνωστές μουσικές δημιουργίες. 

Είσοδος: 5 ευρώ με κρασί

Πιάνο: Άγγελος Τσουρέλης
Σαξόφωνο: Μάκης Αναστασόπουλος
Μπάσο: Αλέξανδρος Μυλωνάς
Κρουστά: Παύλος Λογαράς
Τραγούδι: Χριστίνα Αλεξάνδρου




Η ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜΑνωνύμου [Βιτσέντζος Κορνάρος;]
στο θέατρο Σταθμός από 13 Απριλίου 2018
σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη

«η θρησκευτική πίστη ως ένα άλμα στο παράλογο» (Κίρκεγκωρ)

Η Θυσία του Αβραάμ δραματοποιεί το γνωστό επεισόδιο της Παλαιάς Διαθήκης [Γένεσις ΚΒ΄], όπου ο Αβραάμ δέχεται την εντολή από τον Θεό να θυσιάσει τον γιο του Ισαάκ, θυσία που αναιρείται τελευταία στιγμή με θεϊκή παρέμβαση. 

ΕΝΤΟΣ


Η τριλογία του φασισμού (Commissario De Luca #1-3)
του Carlo Lucarelli,
 2012 Εκδόσεις Κέδρος 
Μετάφραση:Αντωνία Τσίτσοβιτς-Ραντίν, Μαρία Σπυριδοπούλου 

Απρίλιος του 1945, Βόρεια Ιταλία. Ο Μουσολίνι και οι υποστηρικτές του έχουν αποσυρθεί στο Σαλό. Η κατάσταση είναι τεταμένη λίγο πριν το αναπόφευκτο τέλος. Το φασιστικό καθεστώς κλυδωνίζεται επικίνδυνα. 
Ο επιθεωρητής Ντε Λούκα ερευνά την υπόθεση της δολοφονίας του γοητευτικού νεαρού Βιτόριο Ρέιναρντ, μέλος του Φασιστικού Κόμματος. Το θύμα ήταν αναμεμειγμένο σε βρόμικες υποθέσεις, ενώ διατηρούσε στενές σχέσεις και με την υψηλή κοινωνία των φασιστών. Ιδιαίτερα με την όμορφη κόρη του κόντε Αλμπέρτο Μαρία Τεντέσκο...

Ένα μουντό καλοκαίρι
Μάιος του 1945. Μετά την απελευθέρωση, η αναρχία. Περιοχές ολόκληρες της βόρειας και της κεντρικής Ιταλίας βρίσκονται υπό τον έλεγχο πάνοπλων ανταρτών. 
Ο επιθεωρητής Ντε Λούκα είναι επικηρυγμένος. Το όνομά του βρίσκεται σε μαύρη λίστα με ονόματα φασιστών της Δημοκρατίας του Σαλό. Ταξιδεύει έντρομος προς τη Ρώμη. Λίγο έξω από την Μπολόνια, τον σταματάει ο αρχιφύλακας Λεονάρντι της αντιστασιακής αστυνομίας, ένας παλιός μαθητής του, ο οποίος τον αναγνωρίζει. Τον υποχρεώνει να συνεργαστεί μαζί του στην υπόθεση της άγριας δολοφονίας μιας οικογένειας αγροτών αναμεμειγμένης με το λαθρεμπόριο. Μέσα σ' ένα εχθρικό περιβάλλον με σκληροπυρηνικούς αντιστασιακούς και νέους λαϊκούς ηγέτες, πολιτικές σκοπιμότητες και προσωπικές φιλοδοξίες, ο Ντε Λούκα ακροβατεί μεταξύ ζωής και θανάτου.

Το μπουρδέλο της οδού Όκε
Απρίλιος του 1948, Μπολόνια. Η Ιταλία ετοιμάζεται για τις δεύτερες – και καθοριστικές για τις πολιτικές εξελίξεις – βουλευτικές εκλογές. Τόσο οι δεξιοί όσο και οι κομμουνιστές επιδίδονται σ' ένα σκληρό αγώνα αλληλοεξόντωσης. 
Σ' αυτή την τεταμένη ατμόσφαιρα, στην Μπολόνια, ο επιθεωρητής Ντε Λούκα, αναλαμβάνει την υπόθεση μιας δολοφονίας σ’ ένα μπουρδέλο της οδού Όκε. Το θύμα, ένας νεαρός κομμουνιστής, βρέθηκε κρεμασμένος. Κάποιοι θέλουν να κλείσουν την υπόθεση ως αυτοκτονία. Ανάμεσα σε αγέρωχες μετρέσες και φοβισμένες πουτάνες, διεφθαρμένους δεξιούς και φιλοκομμουνιστές χαφιέδες, ο Ντε Λούκα ρίχνεται με πάθος στην αναζήτηση της αλήθειας, αγνοώντας ηθελημένα το παιχνίδι που παίζεται εις βάρος του.

Σ’ ένα περιβάλλον πολιτικής αστάθειας, διαφθοράς και βίας, τρεις διαφορετικές σκοτεινές αστυνομικές υποθέσεις με ήρωα τον επιθεωρητή Ντε Λούκα συγκροτούν τη συναρπαστική Τριλογία του φασισμού.








No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...