Αντίσταση στους σχδιαζόμενους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό

Η πρώτη αντίδραση στους σχεδιαζόμενους νέους αυτοκινητόδρομους με συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 22 Ιουνίου στις 11 το πρωί από τηΔιαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση του Υμηττού, στησυμβολή της σημερινής Περιφερειακής Λεωφόρου Κατεχάκη - Αλίμου και της στροφής προς Σακέττα. Προηγήθηκε συνέλευση κατά την οποίααποφασίστηκαν παρεμβάσεις προκειμένου να αποτραπούν "τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ και των εργολάβων για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομωνστον Υμηττό, τα οποία περιλαμβάνουν την επέκταση της Αττικής Οδού προς Νότο, πάνω από την Καισαριανή, τον Βύρωνα, την Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη μέχρι τη Γλυφάδα, το Ελληνικό και την παραλιακή λεωφόροΠοσειδώνος. Επίσης προβλέπονται νέα διόδια, ανοιχτοί - ανισόπεδοικόμβοι με το υπάρχον οδικό δίκτυο των όμορων Δήμων, σύνδεση τουΛεκανοπεδίου της Αθήνας με το Κορωπί και τα Μεσόγεια μέσω σήραγγαςστον Υμηττό που θα ξεκινάει από την περιοχή του στρατοπέδου Σακέττα(δίπλα στον Καρέα), καθώς και νέους επιφανειακούς αυτοκινητόδρομουςστην Ανατολική πλευρά του Υμηττού." Εν τω μεταξύ η επιτροπήΗλιούπολης εκφράζει την αντίθεσή της στην επέκταση της δυτικήςπεριφερειακής μέχρι την Ποσειδώνος και αμφισβητεί την χρησιμότητάτης . Όπως εξηγεί με ανακοίνωσή της " η κατασκευή ενός νέουαυτοκινητόδρομου στον Υμηττό, ακόμα και αν υπογειοποιηθούν τελικάεκτεταμένα τμήματά του, θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικολογικήισορροπία του βουνού, όπως αναφέρουν ακόμα και ειδικοί επιστήμονες,και στην αλλοίωση των φυσικών χαρακτηριστικών του, ιδιαίτερα στασημεία των προβλεπόμενων κόμβων (Σακέττα Βύρωνα, Αγ. Μαύρα Ηλιούπολης), αποτελώντας το πρώτο βήμα για οικιστικές επεκτάσεις καιεμπορικές εκμεταλλεύσεις. Παράλληλα, δυσχεραίνει την ελεύθερη πρόσβαση στο βουνό. Ήδη στην περιοχή Σακέττα έχουν εκδηλωθεί οι προθέσεις της δημοτικής αρχής Βύρωνα, της Εκκλησίας και ιδιωτών για τη διαμόρφωση ενός νέου διοικητικού - εμπορικού πόλου, αλλοιώνονταςτον υφιστάμενο δασικό χαρακτήρα της. Δεν γίνεται για να επιλυθούν τα ήδη υπάρχοντα κυκλοφοριακά προβλήματα στην Ηλιούπολη (όπως φαντάζονται ή ισχυρίζονται κάποιοι), τα οποία θα οξυνθούν ακόμηπερισσότερο με τη δημιουργία μιας νέας υπερτοπικής λεωφόρου, τηςΛεωφ. Σοφ. Βενιζέλου και των απολήξεών της προς την Λεωφ.Βουλιαγμένης. Ήδη η Αττική Οδός παρά το μεγάλο αντίτιμο το οποίο έχειγια διόδια, λίγα χρόνια μετά την κατασκευή της έχει αρχίσει ναμπλοκάρει και οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι σε δύο χρόνια θα έχεικορεστεί!

Ιδού και τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Η περιφερειακή δεν θα αποτελεί μια δημόσια υποδομή αλλά μια ακόμηκερδοφόρα επένδυση για κάποιες κατασκευαστικές εταιρείες, (όπως ηΑττική Οδός), όπου ο κάθε κάτοικος ή εργαζόμενος στην περιοχή θα καλείται να πληρώνει ένα διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο για να τονχρησιμοποιήσει".

Η επιτροπή Ηλιούπολης αντιπροτείνει επέκταση τωνδημόσιων μεταφορικών μέσων και υποδομών κατά προτεραιότητα και στηνενίσχυση της χρήσης τους από τους κατοίκους και τους εργαζόμενουςόπως και αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου και εξασφάλισηάνετης μετακίνησης με μέσα σταθερής τροχιάς, λεωφορεία, ποδήλατα καιμε τα πόδια για κοντινές διαδρομές. Δηλαδή προτεραιότητα στηδημιουργία λεωφορειολωρίδων, ποδηλατόδρομων, δικτύου πεζόδρομων,απελευθέρωση πεζοδρομίων από εμπορικές δραστηριότητες, παρκαρισμένααυτοκίνητα κ.ά.
Αυτή την προοπτική πρέπει να έχουμε κατά νου και να συμβάλουμε ώστενα φουντώσει το κοινωνικό κίνημα που θα αποτρέπει την καταστροφή τηςΑττικής, του τοπίου της, των ανθρώπων και των υπόλοιπων έμβιων όντων.

Comments

Popular posts from this blog

Την Τρίτη, 21/3/2017 o Ν. Σερβετάς στην εκπομπή ΑΧ ΕΞΟΥΣΙΑ για Σουηδια και Νορβηγία

Αντίο Τρύφωνα!

«Συλλαμβάνοντας το κεφάλαιο ως αξία εν κινήσει» Διάλεξη του David Harvey, διακεκριμένος καθηγητής Ανθρωπολογίας και Γεωγραφίας-Δευτέρα 20 Μαρτίου, ώρα 19:00