Θεωρία στον Αέρα: Έννοιες – Ιδέες – Κριτική "Σχολείο και οπτικοακουστική παιδεία" Στο Κόκκινο 105,5, Παρασκευή 8 Απριλίου, 20.00-21.00

Θεωρία στον Αέρα: Έννοιες – Ιδέες – Κριτική
με τη στήριξη του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς
3η περίοδος

Στο Κόκκινο  105,5
Θεσσαλονίκη 93,40 – Πάτρα 107,7 – Ρόδος 96,9 – Καβάλα 102,8 – Λαμία 88.00


Ηλεκτρονική διεύθυνση εκπομπής: theoriastonaera@gmail.com


Παρασκευή 8 Απριλίου  2016, ώρα 20:00-21:00
17 η εκπομπή


Σχολείο και οπτικοακουστική παιδεία



Συζητούν
Ρέα Βαλντέν, διδάκτωρ Φιλοσοφίας - θεωρητικός κινηματογράφου
και
Βαγγέλης Καλαμπάκας, σκηνοθέτης κινηματογράφου

Συντονίζει
η Μαρία Παραδείση, ιστορικός κινηματογράφου - επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα
Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου

Περιγραφή
Στους βασικούς στόχους σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εντάσσεται πλέον η καλλιέργεια οπτικοακουστικού εγγραμματισμού (audiovisual literacy), ο οποίος έρχεται να προστεθεί στις παραδοσιακές μορφές εγγραμματισμού (print literacy, numerical literacy). Για το σκοπό αυτό αξιοποιείται ευρέως ο κινηματογράφος, που υπήρξε ιστορικά το κατ' εξοχήν εργαστήριο καινοτομίας και πειραματισμού στον οπτικοακουστικό τομέα. Η ένταξη του κινηματογράφου στη μαθησιακή διαδικασία του σχολείου αποσκοπεί κατ' αρχήν στο να γίνουν οι μαθητές ενσυνείδητοι, ενεργοί και κριτικοί χρήστες της οπτικοακουστικής γλώσσας, και όχι παθητικοί και ασυνείδητοι δέκτες - καταναλωτές. Παράλληλα, στην καλλιέργεια της αισθητικής και καλλιτεχνικής παιδείας των μαθητών, μέσα από τη γνωριμία τους με τον πολιτισμικό πλούτο και τη δημιουργική διαδικασία της κινηματογραφικής τέχνης. Η συζήτηση θα εστιάσει στις αρχές, τους στόχους και τη μεθοδολογία αυτού του εγχειρήματος, που αποτελεί πια επείγουσα ανάγκη στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας.

Comments

Popular posts from this blog

Η Ιστορία στο Κόκκινο για το ομοφυλόφιλο κίνημα στη Μεταπολίτευση την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου

Για τα "115 Σωματεία"

Τρίτη 31/10 στην εκπομπή "ΑΧ ΕΞΟΥΣΙΑ" ο Χρήστος Τσιλώνης (Πρόεδρος ΣΣΕΜ) με θέμα Όψεις του Ασφαλιστικού Ζητήματος.