Για το ζήτημα της Αυγής

Τέθηκε ζήτημα κυκλοφορίας της εφημερίδας ΑΥΓΗ τις τελευταίες ημέρες. Κατά πόσο δηλαδή το όλο ζήτημα είναι στο ότι τα κομματικά μέλη αγοράζουν ή όχι την εφημερίδα σε καθημερινή βάση. Για ιστορικούς λόγους αλλά και για εμφανώς πολιτικούς λόγους πρέπει με τον α'η β΄τρόπο να παραμείνει η ΑΥΓΗ στο χώρο του Τύπου. Τέθηκε επίσης το θέμα σε σύγκριση με την κυκλοφορία του "Ριζοσπάστη".  Από έρευνες συντρόφων που σε μεταπτυχιακό επίπεδο μελετούν το ΚΚΕ η κυκλοφορία του "Ρ" είναι χοντρικά στο 1/5 των εγγεγραμμένων μελών. Δεν είναι κακό ποσοστό σε περίοδο κρίσης του πολιτικού και κομματικού συστήματος αλλά είναι μικρότερο από την προ διάσπασης περίοδο.

Στους παράγοντες που επηρεάζουν την κυκλοφορία της Αυγής θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και τη γενικότερη κρίση του τύπου που δεν είναι μόνο ελληνική και έχει να κάνει με την ευρύτερη διάθεση της πληροφορίας από τα νέα ψηφιακά μέσα με αποτέλεσμα την αύξηση της απαιτητικποτητας του αναγνωστικού κοινού. Η ποιότητσ της σχέσης εφημερίδας και αναγνώστη είναι το ζητούμενο. Σκεφτείτε ότι συχνά η Κυριακάτικη Αυγή έχει υπερδιπλάσια κυκλοφορία από την καθημερινή. Πολλοί αγοράζουν 4-5 εφημερίδες την Κυριακή συν την Αυγή όχι για λόγους κομματικού καθήκοντος αλλά γιατί όπως λέει το διαφημιστικό της εφημερίδας "έχεις να διαβάσεις", κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει τόσο για το καθημερινό φύλλο. Το καθημερινό φύλλο συχνά έχει πληροφορίες που οι περισσότερες είναι ήδη διαθέσιμες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ιστολογίων και ιστοτόπων, facebook & twitter.

Επίσης, το καθημερινό φύλλο, υποτίθεται πρωινή εφημερίδα η "Αυγή", αντιμετωπίζει πολύ εντονότερο ανταγωνισμό από τις λεγόμενες απογευματινές εφημερίδες. Στο κέντρο της Αθήνας όπου πωλούνται τα περισσότερα φύλλα της Αυγής, στις 7.30 η Ελευθεροτυπία, τα ΝΕΑ, κι οι λοιπές απογευματινές εφημερίδες (και οι οικονομικές που δεν πρέπει να τις ξεχνάμε καθώς πολλοί σύντροφοι, ειδικά την περίοδο της άνθησης του χρηματιστηρίου, τις προτιμούσαν) είναι έτοιμες προς πώληση στους πάγκους των εφημεριδοπωλών (αυτό συμβαίνει ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '90 όταν Μπόμπολας-Λαμπράκης-Τεγόπουλος κατάργησαν στην πράξη τη διάκριση απογευματινών και πρωινών) και τώρα και στά μανταλάκια των περιπτέρων.

Τα προβλήματα είναι πολλά και δεν λύνονται με μια απλή εντολή. Χρειάζονται, λοιπόν, στοχευμένες και μελετημένες λύσεις για να λυθεί ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα, που αφορά όλο το χώρο και όχι μόνο στενά τα κομματικά μέλη. Εξάλλου ο υπότιτλος γράφει "Πρωινή εφημερίδα της αριστεράς".

Θανάσης Τσακίρης

ΥΓ1
Όσον αφορά την ποιότητα, ένα κουίζ. Διαβάστε το μεταφρασμένο και το πρωτότυπο άρθρο που δημοσίευσε η Αυγή την προπερασμένη Τετάρτη και θα καταλάβετε τι εννοώ.

 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=632915
http://antiracistes.wordpress.com/2011/08/10/socialist-resistance-con-dem-chickens-come-home-to-roost/

Comments

syrizix said…
Ξέχασες το κείμενο :))
Thanassis said…
Κάτι δεν πήγε καλά στην επικόλληση φαίνεται, είμαι και σε διακοπές και δεν το είδα το πρόβλημα. Θα το ξαναπροσπαθήσω.

Popular posts from this blog

Την Τρίτη, 21/3/2017 o Ν. Σερβετάς στην εκπομπή ΑΧ ΕΞΟΥΣΙΑ για Σουηδια και Νορβηγία

Τρίτη 31/10 στην εκπομπή "ΑΧ ΕΞΟΥΣΙΑ" ο Χρήστος Τσιλώνης (Πρόεδρος ΣΣΕΜ) με θέμα Όψεις του Ασφαλιστικού Ζητήματος.

Αντίο Τρύφωνα!